Martyrs / Mučenice (2008) Recenzije Filmova

Žanr  : Horor
Godina : 2008
Redatelj : Pascal Laugier
Glavne uloge : Morjana Alaoui, Mylène Jampanoï, Catherine Bégin
Trajanje filma : 01:39:00
Datum izlaska : 03.09.2008.

Film sam odgledao prvi put nedugo nakon što je pušten u opticaj. Ostao sam šokiran, ali i nekako podijeljenih osjećaja. Što je vrijeme više prolazilo film mi je postajao sve smisleniji, a samim time i stravičniji. Pa odlučih za ovu Noć vještica još jednom osvježiti sjećanje. Ukratko o radnji: mala djevojčica Lucie oteta je i stravično mučena. Igrom slučaja uspjeva pobjeći otmičarima te završava u psihijatrijskoj klinici. O tome što joj se dogodilo ne priča, a od vanjskog svijeta jedino prihvaća malu Annu koja je zajedno s njom u klinici. Petnaest godina kasnije Lucie zajedno s Annom kreće u osvetnički pohod…

Evo ovako sročen sadržaj izgleda poput većine filmova horror žanra. Čak i sam početak gdje Lucie krvavog lica i haljine trči i vrišti na napuštenom dvorištu izgleda već viđeno. O, kako izgled vara! Naime riječ je o pravom malom biseru francuske kinematografije. Film znaju uspoređivati s filmom „À l’intérieur“ iz 2007. godine međutim oni nisu za moj ukus ni približno jednake kvalitete. Istina, neke scene su stvarno brutalne i krvave, a što je postalo zaštitini znak novije francuske horror produkcije.

Međutim ono što uvlači jezu u kosti i ostavlja gorak okus u ustima su ljudi, ako ih tako možemo uopće nazvati. Sama ideja da je ljudska rasa sposobna za ovakve okrutnosti je dovoljno strašna, međutim ono što nas još više plaši je spoznaja da je to nažalost realnost u kojoj živimo. Redatelj je u prvom dijelu sjajno iskoristio „čudovište“ koje proganja Lucie da bi naizgled krenuo u poznate vode horrora. Međutim polako ali sigurno nam otkriva pravu prirodu „čudovišta“. Čak je i rana smrt jednog od glavnih likova neočekivana i iznenađujuća.

Drugi dio filma podiže radnju na sasvim novu razinu. Gotovo da se radi o dva odvojena filmska djela. Ono što je meni, unatoč svih prizora mučenja, ostavilo najjeziviji dojam je pojava Mademoiselle (utjelovila ju je Catherine Bégin), te trenutak kad iz limuzina (u završnim scenama filma) izlaze pravi „mozgovi“ cijele ove operacije.

Nije ovo horror, ovo je film o pravoj ljudskoj prirodi, o svoj izopačenosti svijeta u kojem živimo. Ima li veće strave od toga?

Ocjena:8/10