Recenzija: Ben-Hur - Ben-Hur (2016)

Žanr : Avantura, Drama, Povijesni
Godina: 2016
Redatelj: Timur Bekmambetov
Glavne uloge: Jack Huston, Nazanin Boniadi, Haluk Bilginer
Trajanje filma : 02:05:00
Datum izlaska : 12. Kolovoz 2016.

Kome bi mogla da padne ideja da snimi rimejk kultnog filma 'Ben Hur' William Wyler iz 1959. koja je osvojila 11 Oskara do sada nedostiznih. Charlton Heston postigao jednu od njegovih najimpresivnijih uloga, i jedna od najimpresivnijih scena je bitka kočija u veličanstvenoj areni. Ideja i nije tako loša, pogotovo ako se autori pridržavaju Lew Wallace romana "Ben Hur: A Tale of the Christ" 1880. godine. To su sve špekulacije, holivudski producenti su procijenuli da je komercijalno isplativo snimiti 'Ben Hur', međutim, američki box office ih je demantovao. Novi 'Ben Hur' je potpuno pao, i jedan je od većih, ako ne i najveći flop godine, sa dobrim razlogom.

Zašto je novi Ben-Hur tako loš? Prvo, "loše" je malo preteška riječ za ovaj film, jer Ben-Hur od 2016. ne bi izgledao kao loš film da nije njegovog prethodnika - Ben-Hur je loš samo zato što se odnosi na legendarni Hestonov film. Nova verzija je napravljena da bude dvostruko kraća od originala, ali ne samo da je broj scena sa Isusom ograničen na samo nekoliko, vec je sve prebrzo, a to se posebno odnosi na prvi dio filma. Originalni Ben-Hur je napavio karakterizacija likova, i to siroku, zato gledatelji mogu stvoriti simpatije za glavni lik, što je rezultiralo tim da imamo posebnu emociju njegovog povratka. To u ovoj verziji nije slučaj, i iako smo po defaultu uvijek na strani slabih.

Nakon ubrzane prve polovice, odnosno nakon što Ben Hur završi na brodici, počinje prava stvar. Scene koje slijede ne samo da su spektakularne i napete već konačno vrijeme počinje letjeti dok sam sa zanimanjem piljio u kino platno prateći događanja. Akcijske scene su stvarno spektakularne i brutalne, a rad kaskadera impresivan. Svi smo čekali scenu utrka konja sa zapregama i mogu reći da danas legendarna scena nije razočarala, ali nije ni impresionirala koliko sam se nadao. Najveći problem je u prevelikoj nerealnosti pa Ben Hur tako u manje od kruga dostiže Mesalu za kojim je nekoliko sekundi ranije zaostajao više od pola kruga!?

Ali, baš kada se film zahuktao, uslijedilo je ponovo razočarenje i zadnjih pet minuta je uništilo sve ono što je film dobro napravio. U zadnjih pet minuta nove verzije je zbijeno posljednjih 30 minuta originala pa su tako, moram malo spoilati, Ben-Hur i Mesala jedno drugom oprostili sve doslovno samo pet sekundi nakon što je Mesala nožem htio presjeći vrat svom bratu.

Glumačka ekipa nije ni blizu originalnoj iako Jack Huston uopće nije loš kao Ben-Hur unatoč tome što je imao velike cipele za ispuniti. Odličan je i Rodrigo Santoro kao Isus ali, nažalost, to baš ne mogu reći za Tobyja Kebbella koji je trebao biti višedimenzionalan, odnosno trebao je prikazati Mesalu kao nekoga tko se lomi između dobra i zla, a na kraju je samo jednodimenzionalni negativac koji čak ni u tome nije briljirao. A što tek reći za Morgana Freemana? Najgori dreadlocksi još od Johna Travolte u Bojnom polju Zemlja, u ovom filmu nije ponudio ništa već je ostavio dojam da je samo došao pokupiti ček.

Na kraju, Ben-Hur i nije tako loš film ako ga se gleda pojedinačno. Ne može se reći da je dosadan i nema scena na kojima ćete zjevati, nudi nekoliko odličnih akcijskih scena, Jack Huston je prilično dobar u glavnoj ulozi… Ali, novi Ben Hur je kao TV verzija originalnog klasika u kojem su stvari požurene kako bi trajao prihvatljiva dva sata, i koji jednostavno nema magiju kultnog filma (ne može je niti imati). Ukoliko želite pogledati Ben Hura pogledajte originalnu verziju uz koju će vam, vjerujte mi, tri i pol sata brzo proljetjeti. Na ovaj film, ukoliko ste gledali original, nemojte trošiti vrijeme.

Ocjena 5/10