Recenzija: Beneath Hill 60 (2010)

Žanr : Drama, History, Ratni
Godina : 2010
Redatelj :  David Roach
Glavne uloge :   Brendan Cowell, Harrison Gilbertson, Steve Le Marquand
Trajanje filma : 02:02:00
Datum izlaska :  15 April 2010

Prvi svjetski rat specifičan je po svom načinu ratovanja te su njegove rovovske bitke nevjerovatne sa današnjeg načina gledanja. Linija fronte koja se prostire od kanala La Manche do granica Švicarske danas je nezamisliva, ali nekad je to bilo upravo tako. Hill 60 je bio dio te linije te se s njega, kao najviše točke u okolini, kontrolirao kompletni Messines greben koji je bio ključan za obranu grada Ypres-a. Duž cijele fronte vodile su se nevjerojatne bitke pod zemljom gdje su rudari, s obje strane, kopali tunele kojima bi dolazili u ili iza neprijateljskih rovova te na taj način iznenadili protivnika. Sedmog srpnja 1917-e u 03:10 odjeknulo je 19 vezanih eksplozija kojima je uništena kompletna obrambena linija njemačkih snaga na području gradića Messinesa (čak je i sam gradić uništen). U tim eksplozijama iskorišteno je oko 450 tona eksploziva te je to najsmrtonosnija nenuklearna eksplozija svih vremena. Bitka za greben Messines, a u okviru toga i Hill 60, bila je samo uvod u poznatu Bitku za Passchendaele. U filmu pratimo Olivera Woodwarda, zapovjednika 1st Australian Tunnelling Company, od njegovog dolaska na Zapadni front pa do same bitke za Hill 60. Prikazane su sve nedaće s kojima su se suočavali tunnelleri te njihove ljudske probleme i dileme. U filmu su vrlo realno prikazani uvjeti u kojima se ratovali te skoro da i sami možemo osjetiti tu vlagu i blato u kojima se vojnici nalaze. Cijeli ugođaj je izrazito mučan, a scene su tmurne i mračne. Komplenta glumačka ekipa je vrlo dobro odradila svoj posao te usprkos tome što film traje dva sata nema niti trunke zamora u gledanju. Štoviše, vrijeme je prošlo izuzetno brzo. Povijesni događaji su prikazani izuzetno korektno, no to možda i neće bit dovoljno svim gledateljima koji očekuju možda malo više napetosti i neizvjesnosti. Realno gledajući, to je teško za postići budući da su sva događanja i ishod unaprijed poznati. Završio bi sa riječima generala Plummera, koji je bio zapovjednik i ogranizator Bitke za Messines, od večeri prije no što napad kreće: “Gospodo, možda sutra ne mijenjamo povijest, ali ćemo sigurno promijeniti geografiju.”

Ocjena: 8/10