Recenzija: Captain America: The First Avenger (2011)

Žanr : Akcija, Avantura, SF
Godina 2011
Redatelj: Joe Johnston
Glavne uloge: Chris Evans, Hugo Weaving, Stanley Tucci
Trajanje filma : 02:05:00
Datum izlaska : 22. Srpanj 2011..

Ekranizacije stripova su postale vrlo popularne u zadnjih par godina, a najnovija je ona „sveameričkog heroja“ kapetana Amerike. No, skoro kao pravilo prilikom prenošenja crtanih predložaka na veliki ekran ispada da je samo 1 od 10 ekranizacija vrijedna spomena, pa čak i gledanja. Uz dužno poštovanje prema časnim iznimkama koje bi ovako na brzinu i iz glave mogli sažeti na Spidermanovu trilogiju, Nolanove Batmane,Singerove X-men, uratke na temelju radova Franka Millera, stripovi na filmu su dosta loše prolazili, uz neke naslove koji su graničili sa katastrofom – Spawn, Green Lantern, Catwoman, Whiteout, Alien vs. Predator…ima tu i nekih naslova koji su dobro prošli na blagajnama, ali su upitne kvalitete i općenito ne pružaju previše doli specijalnih efekata Iron man, Thor….Prema mome mišljenju, Captain America: The First Avenger bi upravo spadao u ovu zadnju kategoriju. Jednostavno ga se pogleda i trenutno zaboravi. Može mu se zamjeriti previše izgubljenog vremena dok Steve Rogers ne postane „Cap“, te onda naknadna sažeta, siromašna akcija bez nekakvih specijalnih efekata, ali takav je valjda i strip. Bez obzira koliki sam ljubitelj stripova, nikada nisam čitao one gdje je glavni lik bio Rogers, osim možda legendarnog Marvelovog Civil Wara, ali su tamo skoro svi likovi iz njihovog bogatog univerzuma. Jednostavno mi kao lik nije zanimljiv, te smatram da je ovaj film bio nepotreban, pa čak i samo trenutna zanimacija do izlaska filma o Avengersima (uostalom kao i „Thor“). Bez obzira što je Steve Rogers malo iskompleksiran zbog sitne građe, te pod teškim bremenom porodičnog ratnog nasljeđa, on je previše „straight arrow“ tip heroja da bi bio interesantan i kompleksan poput raznih Spidermana, Batmana, Wolwerinea i ostalih…stoga je i nekako film postao puno dosadniji nakon transformacije Rogersa u kapetana, umjesto da bude zanimljiviji, napetiji i sl. Naravno da onda kreće akcija, ali se doimlje poput sočnog odreska bez okusa, kao da žvačete gumu.

Tome je pridonio i jedan od najjadnijih negativaca ikada viđenih u ovakvim filmovima kojega je utjelovio Hugo Weaving (nije mu to trebalo) koji je zastrašujući s onom crvenom lubanjom u tolikoj mjeri da izgleda poput žarulje u bordelu. Završna borba između njega i kapetana je žalosno dosadna, kao da su se pohvatale penzionerke u autobusu. Film jedino obiluje poznatim facama u sporednim ulogama, tako da se i Tommy Lee Jones pridružio razdiobi šuške, a njegovu ulogu su komotno mogli dodijeliti nasumično bilo kojemu glumcu, jer je tu čisto radi ukrasa, kao uostalom i svi koji kao suborci pomažu glavnome junaku.

Kada malo razmislim, uopće nema potrebe da bilo šta više napišem o filmu osim ovoga: Ne nađete li ništa bolje, ovaj film još nekako može proći, premda ne nudi niti duboku priču, a niti akciju i specijalne efekte za odmoriti mozak. Zasigurno ne vrijedi cijenu ulaznice, ali takvih je barem 70% koje možete pogledati u kinima.

Ocjena:6,5/10