Recenzija: Čitulja za Eskobara (2008)

Žanr :    Comedy, Crime
Godina : (2008)
Redatelj: Milorad Milinkovic
Glavne uloge:  Vojin Cetkovic, Tamara Garbajs, Zijah Sokolovic
Trajanje filma : 01:30:00
Datum izlaska :   13 March 2008

Milorad Milinković je poznat po komedijama „Mrtav Ladan“ (moja preporuka), te osrednje „Potera za Srećkom“ (ipak se isplati pogledati).Njegov najnoviji uradaka spada u nekakvu vrstu krimi-komedije, u kojoj se i nije baš najbolje snašao. Šteta, pošto je sama zamisao jako dobra. Ukratko, Gandi je nemilosrdni kriminalac koji je odmalena predodređen za tu ulogu, rastući uz nasilnog oca koji ga usmjerava u tom pravcu. Isti dan kada ubije kriminalca zvanog srpski Eskobar, dvojica vječito napušenih neradnika u garaži gdje obavljaju svoje „aktivnosti“ pronalaze stare novine u kojima je objavljena vijest da je u okršaju s kolumbijskom vojskom ubijen Pablo Escobar, te mu onako „zabijeni“ odluče iz zajebancije objaviti osmrtnicu (čitulju) u novinama. Policija koja do tada nije imala namjeru ozbiljno tražiti odgovorne (jer ih nije briga za međusobne mafijaške obračune, manje posla za njih) smatra takvu najavu ubojstva pljuskom u lice, te se da u potjeru za počiniteljima svim sredstvima, a i Gandi odluči pronaći te dobro informirane pojedince. Istovremeno, susreće i tajanstvenu Lelu u koju se zaljubljuje…kao narator radnje se pojavljuje Zijah Sokolović, koji glumi anđela, te nas upućuje u prošle i sadašnje događaje s ciljem promišljanja jesu li stvari koje nam se događaju već unaprijed predodređene, ili je svatko krojač svoje sudbine. Film se tu gubi, te premda ima odlične likove s puno komičnog potencijala, ne iskorištava taj potencijal, te nema onaj poznati „štih“ prisutan kod (novijih) srpskih komedija. Razlog vjerojatno leži u činjenici što redatelj kroz film povlači neka druga (važnija?) pitanja, pa možemo spomenuti da ima tu i isto spolne ljubavi, utjecaj odgoja i okoline na budućnost i karakter djeteta i sl…Stoga, oni koji odaberu ovaj film u nadi da će pogledati još jednu (dobru) komediju u nizu naših istočnih susjeda, ostati će razočarani, ali svi ostali koji cijene mješavinu malo ozbiljnih tema i komičnih situacija neka ga slobodno pogledaju. Radi se o usputnoj stanici na pravome putu, te se nadam da će sljedeći Milinkovićev film biti cjelovitije i zanimljivije ostvarenje.

Ocjena: 6/10