Restrepo (2010) Recenzije Filmova

Scenario: -

Režija: Tim Hetherington, Sebastian Junger

Glavne uloge: -

Godina proizvodnje: 2010

Zemlja porekla: SAD

Trajanje: 93 min

Evo, za promjenu, jednog dokumentarca. Dvojica autora su proveli petnaest mjeseci sa jednim vodom američke vojske u Afganistanu. Odmah na početku da se razumijemo, nemam namjeru govoriti o političkoj pozadini i o tome jesu li ti vojnici uopće trebali biti poslani tamo. Također me ne zanima koliko su američke kompanije profitirale ta koliko je štete naneseno. Sve što želim opisati je ono što film prikazuje,a to je kako mladi vojnici proživljavaju svoj zadatak. Film počinje prije njihovog odlaska u Afganistan gdje se oni vesele tome da idu, napokon, u akciju, no, kao što je bilo i za očekivati, na kraju se ne svodi sve na ono što su očekivali (vjerojatno gledavši holivudske filmove o premoćnim američkim marincima). Nakon dolaska u Afganistan ubrzo dolazi do pogibije jednog vojnika te se situacija u potpunosti mijenja. Film je djelo američkih autora i jasno je da veliča njihovu vojsku i da je nekoliko politički angažiran, no niti blizu onome poput Hurt Lockera kojem je to valjda jedini cilj. Poprilično je dobro prikazano koliko amerikanci nisu u biti svjesni u kakvoj se situaciji nalaze (iako sumnjam da je to bilo ono što su htjeli prikazati) te da usprkos ogromnoj tehničkoj superiornosti (zračni udari, superiornije oružje te izvidnička oprema) imaju ogromne probleme sa uspostavom teritorijalne kontrole. Fascinantno je to a nakon svega što vide i dožive oni još uvijek snažno vjeruju da su tamo radi obrane svoje domovine. To mislim da je najveća snaga ovog filma da prikaže kakva je njihova ideologija i kako stvari funkcioniraju u njihovim glavama. Također je dobro prikazano kako ljudi, koji su smatrani tvrdim, jakim i moćnim, pucaju u tešim trenucima. Zaboravite politiku, zaboravite propagandu i priđite filmu kao nečemu što bi trebalo opisati ljudsku situaciju u datom momentu. Ako to ne uspijete bit ćete jako razočarani, ali ne smijete zaboraviti da je to samo jedna strana medalje. Trebalo bi čuti i priču one druge strane. I na kraju bi odao dužno priznanje autorima jer ovo definitivno nije bio lagan zadatak kakav god uradak na kraju bio.

Ocjena: 7/10