Šišanje aka Skinning (2010) Recenzije Filmova

Žanr : Akcija, Drama, Kriminalistički
Godina 2010
Redatelj: Stevan Filipović
Glavne uloge: Nikola Rakočević, Viktor Savić, Bojana Novakovic
Trajanje filma : 01:38:00
Datum izlaska : 6. Listopad 2010.

Svi smo svjedoci divljanja nogometnih „navijača“ i dok su neke zemlje to uspjele riješiti na ovaj ili onaj način u zemljama bivše nam države taj problem nikako riješiti. Samim time se nameće pitanje postoji li prava volja da se taj problem riješi. Ovdje se ne radi o čistom pogledu na huliganizam i nije poput „The Football Factory“, „Green Street“ ili „Rise of the Footsoldier“, već se pokušava prikazati pozadina gdje je huliganstvo samo oruđe pomoću kojeg će određene grupe ljudi ostvariti svoje ciljeve. Sredinom listopada 2010. mogli smo vidjeti prekid utakmice Italija – Srbija zbog divljanja gostujućih „navijača“. Svi su govorili da su neredi dogovoreni te da se unaprijed znalo da će doći do prekida (čak se po nekim forumima o tome i javno pisalo).

Novica je gimnazijalac i perspektivni matematičar koji, od strane svog školskog kolege Relje, biva uvučen u neonacističku skupinu kojoj su jedini ciljevi da idu na nogometne utakmice i rade nerede. Ubrzo se počinje poistovjećivati sa tom skupinom skinhedsa.

Radi relativno malog budžeta filma u njemu nema vodećih zvijezda srpskog glumišta, ali velike pohvale idu uglavnom mladoj glumačkoj ekipi na čelu sa uvjerljivim Nikolom Rakočevićem koji je vrhunski odradio glavnu ulogu. Tokom cijelog filma možemo točno reći kako se njegov lik tog trenutka osjeća i što se odigrava u njegovoj glavi. Osim Rakočevića valjalo bi istaknuti i Viktora Savića koji s lakoćom odrađuje ulogu vođe skinhed bande te naročito Predraga Ejdusa u ulozi ultradesničarskog akademika koji, unatoč relativno rijetkim scenama, nosi snažno svoj lik.

Gledatelj se izuzetno lako identificira sa situacijom te, iako ima lokalnih specifičnosti koje će film publici sa prostora bivše države učiniti bližim, jednostavno pronalazi stav bez obzira na sociološku ili kulturološku podlogu. To će ga zasigurno učiniti popularnim i van granica razumljivog govornog područja (iako se neke stvari ne mogu prevesti na druge jezike). Korištenje arhivskih snimaka divljanja huligana na stadionima daje snažnu notu cjelokupnom sadržaju. Popis žrtava huliganskih napada u Beogradu, kojim završava film, nosi sa sobom izuzetno gorak okus te daje podlogu za daljnje razmišljanje u problemu. „Šišanje“ sa sobom nosi jasnu sociološku i političku poruku te mnogo suptilnih, a i nekih malo manje suptilnih, asocijacija na stvarna događanja. Filipović je u jednom od intervjua izjavio: “Kad smo dovršili scenarij i počeli snimanje, s užasom sam ustanovio da se sve ono što smo napisali počinje uistinu i događati…“

Film bi, definitivno, svima preporučio i ako ste u mogućnosti obavezno ga pogledajte iako se postprodukcija filma dobrano produžila što je djelomično utjecalo na kompaktnost samog uratka.

Ocjena: 8/10