Šuma Summarum (Šuma Summarum, 2010) Recenzije Filmova

Šuma Summarum
(Šuma Summarum, 2010)
Žanr : trilrt, Komedija
Godina : 2010
Redatelj: Ivan-Goran Vitez
Glavne uloge: Vili Matula, Hana Hegedušić, Ljubiša Savanović, Nataša Dangubić, Luka Petrušić, Goran Navojec, Zeljko Königsknecht

Godinama već zaobilazim u širokom luku hrvatske filmove. Većina je do zla boga dosadna, neinventivna, čak i iritantna. Dok smo do početka ovog tisućljeća uglavnom gledali filmove s ratnom ili kvazi ratnom tematikom, u ovom novom se mogu sjetiti jedino Kenjca kao nešto vrijedno gledanja. Tako sam oprezno i s ne baš puno nade krenuo pogledati ovaj novi uradak. Pa kako ukratko opisati ovaj film? Možda bi kombinacija Deliverance i Southern Comforta bilo i najbolje objašnjenje. Ukratko, grupa zaposlenika jedne marketinške kompanije, čiji su novi vlasnici nizozemci, kreće pod vodstvom gazde Rinusa Jongbloeda na tzv. team building u žumberačkim šumama. Ideja je jednostavna - vježbati kroz ekstremne sportove, odnosno natjecanje dva tima. Prvi dan posvećen raftingu je završio sitnijim incidentom zbog kojih uposlenici počinju osjećati nelagodu u društvu šutljivog Branka (Matula). Sljedeći dan započinje natjecanje u paintballu, a onda dugo skrivane napetosti i neprijateljstva dolaze na površinu. Međutim unutar igre postoji i jedna daleko opasnija igra…summarum1 Šuma summarum (2010) Film je očito snimljen s ograničenim budžetom (čudno za hrvatske prilike zar ne icon wink Šuma summarum (2010) ), međutim ideja je odrađena sjajno s nizom posve originalnih likova -- lokalne verzije Cajuna, nekakva čudna mješavina slovenaca i zagoraca s jezikom za koji treba potpuna koncentracija da bi se razumjela svaka deseta riječ, ekofeministkinja i njen papučasti muž na ivici nervnog sloma, zagoreni mladac koji traži bilo što za parenje, dvojac pedera itd. Redatelj doista daje od svega pomalo -- triler, akcijska pucačina, crnohumorna komedija, sve je tu sjajno izmiješano s odlično odrađenom glazbom koja naglašava određene trenutke. Ima tu i šovinizma, incesta, nekrofilije. Par odličnih ideja prođe gotovo neopazice (primjerice -- cijelo vrijeme slušamo priču jednog od likova, inače bosanca, o tome kako mu je babo rekao da ne napušta rodni kraj, da će ga purgeri uvijek gledati s visoka, kao niže biće. I onda u ključnom trenutku doznamo koji je to njegov rodni kraj. Neću odati , ali probajte pogoditi). Problem je reći nešto više o filmu a ne otkriti previše. Glumačka postava je uglavnom sastavljena od nepoznatih ili manje poznatih imena, što je dodatni plus (hvala bogu ali konačno jedan naš film bez Ive Gregurevića). Za kraj, apsolutna preporuka. Obavezno pogledati.

Ocjena: 9/10