studenoga 29, 2016

Terriers (2010) Recenzije Serija

Tvorac: Ted Griffin

Uloge: Donal Logue, Michael Raymond-James, Laura Allen, Rockmond Dunbar

Velika prednost rada na ovakvome siteu, a ujedno i frustrirajuća mana je potreba za konstantnim gledanjem novoga (ne nužno kronološki) materijala, odnosno filmova i serija. To zna biti podosta naporno i zamarajuće iz razloga što se nagledam svakakvog smeća i već viđenih, ponavljajućih, neinventivnih i patetično dosadnih uradaka za koje mi nikada nije jasno zašto ih je uopće netko odlučio snimiti. No, to se sve isplati kada naiđem na nešto kvalitetno poput ove serije za koju pretpostavljam da nikada niste čuli, a trebali ste. Definitivno. Naime, radi se o zasigurno jednoj od 10 najboljih televizijskih serija unutar zadnjih par godina. Možda ne zvuči tako strašno, no ukoliko razmislite koliko se godišnje snimi različitih serija koje polako ali sigurno postaju mnogo više od tv razbibrige, te opasno konkuriraju (i premašuju) kvalitetom, produkcijom, glumačkom ekipom i samim trajanjem svoju „stariju braću“ filmove, onda takva izjava dobiva na težini. Osim toga, riječ vašeg omiljenog inkvizitora bi trebala nešto i značiti, zar ne? icon wink Terriers (2010) Ipak, spomenemo li još činjenicu da je serija koju prikazuje/producira FX Network zaslužan i za druge uspješnice (s „odmakom“ ako smijem nadodati) poput It’s Always Sunny in Philadelphia, The Shield, Nip/Tuck, Rescue Me, Louie (ova je isto genijalna, uskoro će recenzija), te da je trenutačno na imdb-u prosječna ocjena 9,0!, tada bi trebala zaintrigirati svakoga ljubitelja slika u pokretu…

Nakon uvoda iskreno se nadam da ste već zainteresirani saznati više o samoj radnji ove genijalne serije, ali nemojte se odmah razočarati, jer osnovna ideja je stara poput filmova Charliea Chaplina. Hank (odlični Donal Logue) je bivši policajac, bivši alkoholičar i bivši muž koji preživljava radeći kao privatni detektiv (neregistrirani) zajedno s partnerom Brittom koji je bivši kriminalac-iznimno talentirani provalnik. Rješavaju „napete“ slučajeve poput praćenja nevjernih žena ili otimanja kućnih ljubimaca od bijesnih, ostavljenih supružnika, jednom riječju sam vrh policijskog posla. No, kada se bivši „šankerski prijatelj“ Gosney obrati Hanku za pomoć u svezi njegove kćerke koja je upala u nekakvu gužvu, a tijekom istrage se počnu pojavljivati leševi (uključujući i Gosneya), oni bez obzira na opasnost i moguću situaciju kojoj nisu dorasli svejedno odluče naći počinitelje i saznati istinu….

Serija počiva na nekakvoj klasičnoj ideji, no ona je izvedena savršeno. Kroz 13 epizoda koliko traje prva sezona (izgleda i jedina) stalno se provlači jedan veliki slučaj, te mnogo usputnih, manjih koji služe za dodatno objasniti složene emocionalne i ostale veze između likova, odnosno neke stvari iz njihove prošlosti koje su ih dovele do sadašnje situacije. Sami zapleti su inteligentno zamišljeni, te sve se na kraju slaže u smislenu, logičnu cjelinu, uz dosta spletki, preokreta, te shvaćanja nekih prije viđenih stvari koje nisu odmah sjele na mjesto. Stvarno dugo nisam pogledao neku seriju u kojoj nema scenarističkih rupa, nelogičnosti i bespotrebnih vrludanja. Ovdje se sve dešava s razlogom, te skoro niti jedna situacija nije nategnuta, te sve djeluje posve realno. Karakterno su likovi izvanredno portretirani, kompleksni i zanimljivi, te od prve epizode marimo za njihove sudbine, te nas zanima što će biti dalje. Tome su pridonijele iznimno dobro odglumljene uloge Donala Loguea, kojega inače obožavam gledati zbog „ordinary guy“ izgleda i jednostavnosti kojom uspijeva uvjerljivo glumiti takve likove, te Michaela Raymond-Jamesa koji nema bogatu glumačku karijeru (nekima poznat iz prve sezone True Blooda), ali je maestralno odradio lik Britta. Osim dobre glume, kvaliteti pridonosi i odličan scenarij koji osim prije spomenute zanimljive, napete i pametne priče, nudi i odlične dijaloge između glavnih likova, pune vrckavosti, humora, međusobnog podbadanja i sl. Humor je dosta prisutan tijekom cijele prve sezone, te serija uvijek savršeno balansira između ležernijih i mračnih tonova. Sada će zbog korištenja samih superlativa ispasti da se radi o nekakvoj „uber“ seriji bez nedostataka, ali je stvarno unutar svog humorno-kriminalističkog žanra blizu vrha najboljih ikada snimljenih. U pozadini slučajeva, pratimo i privatni život glavnih aktera, odnosno Hankova nastojanja da se pomiri s činjenicom da mu se bivša žena koju još voli (klišej, znam, ali funkcionira) udaje za drugog tipa, koji je naravno, usrećuje, odnosno Brittov odnos s djevojkom, te spremnošću da vezu digne na „sljedeći nivo“. Čak ni taj dio ne djeluje zamarajući, te je iznimno zanimljivo vidjeti kako će se stvari odvijati i u tom segmentu, pogotovo kada istraga dovede u opasnost sve aktere.

Sada kada sam iznio toliko toga pozitivnoga, vrijeme je da se osvrnem na jedinu, ali iznimno veliku negativnu stvar. Iz još uvijek neobjašnjenih razloga (navodno slaba gledanost), nakon završetka prve sezone, tv kuća je odlučila da se prekida snimanje novih sezona. Navedena nevjerojatna činjenica je dovela do raznih peticija po netu, te slanja velikog broja mailova podrške kako bi se ipak nastavilo sa snimanjem, no kako za sada stvari stoje, izgleda da je sve gotovo. Žalosno, no to nam samo govori da situacija u svijetu nije puno drugačija nego kod nas. Doduše, mi i nemamo baš previše autorskih serija, no definitivno su naše televizijske kuće poznate po sustavnom skidanju s programa skoro svega kvalitetnoga, ili prebacivanju u nebulozne termine u kojima ih je skoro nemoguće pratiti. Bez obzira nastavi li se ikada snimanje Terriersa moram vam napomenuti da je zadnja epizoda genijalna, te savršeno zaokružuje cijelu sezonu ostavljajući mogućnost za novu, ali ne nužno, tako da se nećete osjećati prikraćenima.

Na kraju, što li drugo reći nego da si obavezno nabavite ovu seriju, jer sumnjam da će se ikada pojaviti na domaćim televizijama, a stvarno se radi o nečemu kvalitetnom i pametnom, te bi bila prava šteta kada bi propustili njeno gledanje. Vjerujte mi na riječ, a dok to odgledate, vaš omiljeni inkvizitor će se potruditi pronaći još ovakvih bisera u moru snimljenih uradaka, te vam ih kvalitetno recenzirati icon wink Terriers (2010)

Ocjena: 8,5/10