99 Homes (2014) Recenzija Filma

Žanr: Drama
Redatelj:  Ramin Bahrani
Glavne uloge:  Andrew Garfield, Michael Shannon, Laura Dern
Trajanje filma : 01:52:00
Datum izlaska :   9 October 2015 (USA)

Od skora nezaposleni otac, bori se sa dugovima te kada mu oduzmu kuću u kojoj je živio sa svojom majkom i sinom, počinje raditi za brokera koji je uzrok svih njegovih frustracija.

Već se dugo kanim pogledati ovaj film jer mi smeta problematika kojom se bavi, s obzirom da smo u 2015oj imali sličnu stvar koja poručuje: ''banke su zlo'', no ovoga puta, u malo drugačijoj, dinamičnijoj i ozbiljnijoj režiji imamo jedan itekako podcijenjen film koji zaslužuje pažnju.

Riječ je o drami koja se bavi tročlanom porodicom koja gubi krov nad glavom zbog zaduženja u banci. Naime, mladić Dennis nakon što izgubi posao, vrlo brzo će ostati bez kuće u kojoj je odrastao a u kojoj trenutno živi sa svojim sinom i svojom majkom. Osim što se suočava sa činjenicom da nema krova nad glavom, da nema posla, da mora otplatiti dug i da mu je sav alat ukraden, Dennis mora pronaći izlaz iz te situacije pa počinje raditi za čovjeka koji ga je i prvobitno izbacio iz doma. Sasvim je očigledno kako film igra na kartu ''velikih zvjerki'' koje se sasvim slobodno osjećaju da rade šta žele sa životima sitnih, malih ljudi, a usput nemaju nikakva osjećanja i empatiju za tuđu nesreću. Uvodnom sekvencom shvatamo ozbiljnost situacije kada vama banka oduze kuću, ako već niste iskusili sličnu stvar, a onda imamo pogled u živote i ''pozitivca'' i ''negativca'' u jednom sistemu gdje svako grabi sebi i gdje niko nikog ne štedi. Smatram da je pouka filma sasvim jasna ali da je film ostao potisnut i itekako podcijenjen od strane većih filmova, a pošto smo ove godine imali još jedan film koji je za cilj imao predstaviti zlo novca, banke i velikih korporacija, ''The Big Short'', ja bih vam ipak preporučio ovaj kao jednu punokrvniju, zanimljiviju i dinamičniju dramu koja osvaja i svojim performansima. Andrew Gafrield je zaista odličan, Laura Dern također, a Michel Shannon nikad ne zna razočarati pa je ovog puta prošao samo sa nominacijom za Zlatni Globus. Iako možda narativno slab, a i samim krajem nije ostavio snažan utisak za kojeg smo slutili da će biti zbog čitave težnje filma da to ostvari, ''99 Homes'' je ipak jedno interesantno štivo, poprilično emotivno i itekako realistično.

Ocjena na IMDb.com mu je solidnih 7,2/10 a na Tomatoesima zavidnih 91%. U Americi je zaradio oko milion na budžet od 8 miliona pa možete shvatiti o kojoj podcijenjenosti pričam. Ramin Bahrani je reditelj filma poznat po naslovima tipa ''At Any Price'', ''Goodbye Solo'', ''Man Push Cart'', ''Strangers'' i još neki kratkometražni filmovi.

''99 Homes'' je za nijansu mogao biti bolji(a pod bolji mislim, bolje upakovan i tako plasiran u svijet filma), ali svejedno je riječ o dirljivoj i iskrenoj drami koja će dotaći mnoge i ostaviti utisak na njih.