Assassin's Creed (2016) Recenzija Filma

Assassin's Creed

Žanr:  Akcija, Avantura, Fantazija
Redatelj: Justin Kurzel
Glavne uloge: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Ariane Labed
Trajanje filma: 01:55:00
Datum izlaska: 21 December 2016 (USA)

Assassin’s Creeda nakon sto sam pogledao nažalost mogu samo reci da nećete doživjeti uspješnu adaptaciju igrice. Filmske adaptacije igrica se u historiji nisu bas pokazale uspješnim. Gejmeri su ove godine polagali dosta nade u dva velika naslova Warcraft i Assassin’s Creed. Ova dva naslova su mega popularne i uspješne franšize. Warcraft je nažalost bio promašaj, pa su sva nadanja spala na Assassin’s Creed.

Borba Assassina i Templara je dobro poznata priča koju nam donosi Assassin’s Creed. Cal Lynch (Michael Fassbender) je osuđen na smrtnu kaznu, nakon sto su ga ubili smrtonosnom inekcijom iz smrti ga budi tajanstvena kompanija Abstergo Industries. Oni koriste revolucionarnu tehnologiju koja otključava genetička sjećanja skrivena u njegovoj DNK-a. Cal se vratio u Španiju 15. stoljeća da bi kroz svog pretka Aguilar de Nerja pomogao u borbi protiv templara. Međutim, ubrzo se ispostavi da stvari nisu onakve kakvim se čine.

Assassin Creed je imao sve preduvjete za uspjeh. Za igricu koja je prodana u 100 milijona primjeraka za redatelja je imala Justina Kurzela, čovjeka čiji su filmovi bili nominirani za ugledne nagrade, poput Zlatne palme u Cannesu. Pred kamerom su bila puno jača imena – Michael Fassbender u glavnoj ulozi je bio pojačan velikim Jeremy Ironsom i Marion Cotillard. Zanimljiva akcijska priča samog Assassin’s Creed univerzuma i veliki broj fanova sve je upućivalo da bi ovo mogao biti naslov koji će ostvariti veliki uspjeh i na filmskom platnu.

Igrice nemaju razrađenu priču sto je jedan od najvećih problema s kojim se susreću scenaristi, redatelji, producenti sve se svodi na faktor igrivosti. Scenaristi imaju veliki zadatak stvaranja priče ako ne žele da film bude samo redanje akcijskih scena.U slučaju Assassin’s Creeda možemo reći da su scenaristi stvari i previše zakomkovali jer su film pretvorili u redanje scena komplikovanog objašnjavanja i akcijskih scena. Prva polovica filma će proći u objašnjavanju kako i zašto je spašen Cal Lynch i kako cijeli stroj funkcionira, sta se od njega očekuje, zašto se bore Templari i Assassini… Prilično zamorno i čak dosadno.

Scene su ispresijecane akcijskim scenama koje, kao što se i očekivalo, izgledaju jako lijepo – na prvu. Akcijske scene su dinamične, ali su istovremeno i generične. Film vizualno izgleda jako dobro. Redatelj koristi brze rezove, nešto slično kao Greengrass u Boruneu, rezovi koji pridonose dinamičnosti same akcije. Ali je problem što on to radi na doslovno svakoj akcijskoj sceni, a takvih scena je jako puno, pa na kraju svaka takva scena borbe izgleda potpuno ista. Također, doslovno svaka scena borbe je ispresijecana s po nekoliko kadrova iz sadašnjosti, odnosno Lyncha u stroju, što nakon nekog vremena počne pojačavati osjećaj da stalno gledate jednu te istu scenu.

Assassin Creed je gledljiv film, ali od ovog filma se očekivalo vise od gledljivosti. U želji da se napravi film sa zanimljivom pričom i preokretom na kraju napravio se konfuzan film tokom kojeg će gledatelj više puta reći „dosta više priče“. Preokret u filmu i nije toliki preokret jer dešavanja od samog početka filma su svima jasna osim glavnom liku, a dobra glumačka ekipa ostala je neiskorištena. Akcijske scene iz filma će oduševiti mnoge iako se nakon nekog vremena dobije osjećaj da se gleda jedna ste ista scena koja se ponavlja. Ukoliko tražite samo akciju ili ste fan igrice vjerojatno ćete biti zadovoljni jer naučeni na igricu i ne tražite dubinu priče, ali za sve ostale ovaj film je samo još jedan u nizu razočaravajućih adaptacija.

Ocjena 5.5/10

Assassin's Creed