Before I Wake (2016) Recenzija Filma

Žanr  Drama, Fantasy, Horror ,
Redatelj:   Mike Flanagan
Glavne uloge:  Kate Bosworth, Thomas Jane, Jacob Tremblay
Trajanje filma : 01:37:00
Datum izlaska : 4 March 2016 (USA)

Bračni par koji je izgubio dijete u nesreći, usvaja dječaka koji ima problema sa spavanjem. Poslije shvataju da sve što on sanja, manifestuje se u stvarnom životu.

Film je trebao izaći još krajem 2015., ali zbog financijskih problema i problema u post-produkciji, film je pomjeren za sredinu 2016. Pomjeranje premijere, izlaska u kina i svih problema koji su snašli film, uticalo je na to da publika izgubi interes i da film padne u drugi plan.

Sad ovaj film gledaju oni koji malo dublje istražuju svijet filma ili oni koji se bave recenzijom, ovako kao ja, jer nije mu pruženo dovoljno pažnje da bi doživio neki procvat i popularnost makar na internetu. Elem, radnja ovog hororca je poprilično zanimljiva i pomalo podsjeća na horore iz mladosti naših starijih braća i sestara kao što su ''Nightmare on Elm Street''. Ne zbog stila ili nešto tako, nego zbog priče vezane uz san, javu i noćne more, koje su i tematika ovog filma. Takva tematika je već bila veliki plus i od filma je stvorila potencijalno jedno dobro, prepoznatljivo djelo. U praksi, ''Before i Wake'' je ispao kao jedan , i manje nego prosječan hororčić sa malim brojem strašnih scena, s malo akcije i duše u sebi, a puno odavno poznatih trenutaka, zapleta i dijaloga koji su samo ubili moguću energiju i posvećenost gledaoca filmu dok ga gleda. Od samog početka njegovog realizovanja, od najava do klimavih kritika i ovih financijskih problema i produkcijskih, ja sam mu vjerovao jer je nekako odavao utisak da će biti drugačiji, da će biti bolji od većine, ali kako sam sklon razočaravanju, nije mi teško palo da se opet razočaram. Od kvaliteta kod ovog filma, mogu i moram izdvojiti nastup Jacoba Trembleya, dječaka koji polako ali sasvim sigurno odrasta u jednu zrelu, ozbiljnu i kvalitetnu glumačku majstorčinu. Proslavio se ulogom u drami ''Room'', za koju je, po mom mišljenju, trebao dobiti nominaciju za Oskara, ali pred njim je život i vjerovatno će nas častiti svojim angažovanim nastupima kao što je bio ovaj. Kate i Thomas, za razliku od mlađahnog kolege im, djelovali su hladno i mlako. To što je film unio malo fantazije u svoju priču, trebalo mu je dati samo neku ''bajkovitu'' ljepotu, ali ovako je ispalo nešto poput: ''Ovo je previše svjetlećih leptirića čak i za mene''. Preporučio bih vam da sačekate neko veće jelo, nešto tipa niskobudžetnog akcionog horora ''Green Room'' koji je pobrao odlične kritike ali ostavio utisak misterije i bunila zbog kojeg je još više zanimljiv ili nastavak ''Conjuringa'' koji izlazi za koji dan, ali je također pobrao dobre kritike, a ne da se služite ovim ostacima tuđih ideja.

Ocjena na IMDb.com mu je solidnih 6,6/10, a na Tomatoesima klimavih 29%. Nema podataka o zaradi jer još nije službeno izašao u Americi. Reditelj filma je Mike Flanagan, poznat po hororcima tipa ''Hush'', ''Absentia'', ''Oculus'' i sl.

Baš kao što sam rekao, ovaj film je ostatak tuđih ideja. Tuđih filmova, tuđih snova, tuđih maštanja, pa prema tome, iako je imao moć da nas privuče, definitivno nema tu moć da nas zadrži, što ga ne čini nužno najlošijim filmom iz ovog žanra u ovoj godini, ali nedovoljno dobrim, to svakako.

Ocjena:4/10