Birdman 2015 Recenzija Filma

Birdman

Žanr Drama, Komedija
RedateljAlejandro González Iñárritu
Glavne ulogeEmma Stone, Naomi Watts, Edward Norton
Trajanje filma : 01:59:00
Datum izlaska :    15. Siječanj 2015.
Nekada slavni i traženi glumac Rigan, kojeg je proslavila trilogija 'Birdman', sada pokušava oživiti karijeru i obnoviti odnose u porodici, radeći na novoj predstavi na 'Broadway'u. Nešto ovako hvaljeno i dobro prihvaćeno se ne propušta pa sam čim prije uključio film i pogledao ga u jednom dahu. Moram priznati da je u meni bila mala doza skepticizma jer se preda mnom nalazio jedan kompleksan, neobično snimljen i realizovan projekt. Uhvatiti se u koštac sa filmom iz nezavisne i alternativne komedije i sa filmom čiji se sadržaj i ''problem'' kojim se bavi, danas rijetko susreću, nije bilo baš jednostavno. Već u samom početku se obistinilo ono od čega sam strahovao a to je da će film teći nekom mirnom, melankoličnom putanjom u klaustrofobičnoj atmosferi, ali nadolazeće more scena čija intrigai uzbudljivost su potpomognuti zvukom bubnjeva i gdje smo ostavljeni u poprilično velikoj neizvjesnosti, objašnjavaju zašto je ovaj film definicija remek-djela i zašto je tako lako uspio da kupi publiku. Radnja filma vrti se oko holivudskog glumca Rigana koji će uraditi sve samo da ponovo bude popularan, i pod tim pritiskom do izražaja dolazi njegov alter-ego, njegov 'Birdman' koji je zapravo više neki njegov unutrašnji glas sa kojim se stalno svađa. Zbog teškog prihvatanja činjenice da više nije slavan kao prije, Riganov brak se raspada a kćerka mu postaje ovisna o lakim narkoticima. Nema jasnogi konkretnog recepta kojim se vodio reditelj ovog filma da ispriča surovu priču o egzistencijalizmu a da se pritom dotakne i nekih aktuelnih tema, ali, na jedan, naizgled običan i lakomislen način, dostavljena je jedna nevjerovatno duboka priča, koja, iz moje perspektive pošto sam odgledao film, u jednu ruku koliko je humoristična i bezazlena, opet je onako tmurna, nemilosrdna ali i misteriozna, jer, koliko god se mi trudili da dokučimo sam subjekt filma, Rigana i njegove 'likove', opet je nama na razmišljanje dato da shvatimo da li je bio lud, da li je umro ili nije i ko je zapravo na kraju pobijedio. Ali film sam s razlogom prozvao remek-djelom, jer je nadvladao moj skepticizam ali i donio jedno nezaboravno i pamtljivo iskustvo koje ostavlja snažan utisak čak i mnogo nakon što ga budete izgledali. No ono što film još čini ovako unikatnim jesu i sjajni performansi od čitave filmske ekipe, ali najveći naklon naravno ide Keatonu, koji je došao do te 'uloge karijere' tako da sa pravom zaslužuje Oskara. Ocjena na IMDb.com mu je odličnih 8,4/10 što ga smješta na 97. mjesto poznate top 250 liste, a nominiran je i za 9 Oskara i to za najbolji film, najbolju mušku glavnu ulogu(Keaton), najbolju mušku sporednu ulogu(Norton), najbolju žensku sporednu ulogu(Emma Stone), dostignuće u režiji, za scenarij, kinematografiju, miks i montažu zvuka. Rotten Tomatoes filmu daju odličnih 92%. Film je zaradio više od 41 milion dolara na budžet od 18 miliona. Reditelj filma je španac Alejandro Gonzalez Inarritu, proslavljen filmom 'Pasja ljubav'. Iza sebe ima još naslove kao što su 'Bitufiul', '21 Gram' i odlični 'Babel'. Iako sam ga nahvalio i stojim iza svake riječi, jer smatram da smo počašćeni nevjerovatnim ostvarenjem, mislim da neće svakom 'leći' ova, sve, samo ne obična mješavina drame i komedije. Ocjena:10/10