Don't Breathe (2016) Recenzija filma

Redatelj:  Fede Alvarez
Glavne uloge:    Stephen Lang, Jane Levy, Dylan Minnette
Trajanje filma : 01:27:00
Datum izlaska :   Crime, Horror, Thriller

U nadi da će se opariti kao nikad do sad, troje provalnika upada u kuću usamljenog slijepca, ali on nije toliko bespomoćan kakvim se čini.

Dugoočekivani horor je dodan na listi odgledanih filmova. U jednom bečkom kinu koji ne sihronizira filmove, prošla noć je bila rezervisana za ''Don't Breathe''.

Neki dan sam pisao o jednom ''home-invasion'' filmu, ali nije sad vrijedan pomena tako da ću se bazirati na filmu koji je nanovo izdefinisao taj žanr i koji će se dugo pamtiti, a ja ga već sad mogu nazvati hororcem godine jer sam siguran da u preostala tri mjeseca neće doći opasna konkurencija. Kako sam siguran u to? Pa pored originalne i zanimljive ideje, film se usudio da eksperimentiše, da donese preobrate koje niko realno nije očekivao i da vas zauzvrat konstantno drži na ivici sjedišta. Otkako se trejler pojavio na internetu, bio sam jedan od onih kojeg je kraj ljeta asocirao na štošta i između ostalog na ovaj film. Od reditelja koji nam se već dokazao dolazi novi horor film koji je podigao očekivanja veoma visoko i itekako ih ispunio te se za kratko vrijeme našao na udaru dobrih kritika i toplih preporuka koje su ga upoređivale i sa ''Sobom panike'', ali i sa ''Strancima''. Mene je također asocirao na ''Sobu panike'', s tim da ovo nije ni triler ni horor, nego neki prelaz i uspješna kombinacija ta dva žanra. U svakom slučaju, ''Don't Breathe'' je film za sebe, jedna divlja i luda vožnja koja vas od zapleta pa do kraja neće popustiti ni sekunde, a ja vam, bez želje da reklamiram i propagiram film kao holivudskih proizvod, obećavam nešto što ćete pamtiti. Od svih nastupa u filmu, onaj koji ulazi pod kožu je nastup Stephen Langa. Njega ste možda nekad gledali u ''Avataru'', a ovako strašnog, ludog i uvjerljivog niste gledali nikada. Njegov lik kao lik iz hororaca zaslužuje da se dugo pamti i spominje jer valjalo je ono utjeloviti slijepca koji je ostala čula izoštrio do maksimuma i iskoristio ih za svoj prljave namjere. I Jane Levy koja je zakoračila u svijet filma i tv-a komedijom, već od prošlog Alvarezovog filma ''Evil Dead'' dala nam je do znanja ko je ona i šta sve može. Dovodeći ovu receneziju svom kraju, ne mogu a da ne spomenem zvučne efekte i način snimanja koji je dodao filmu novu dimenziju jer je nas gledaoce stavio u poziciju da se suosjećamo sa likovima, a s druge strane moralna kompleksnost priče o tome šta je dobro i šta je loše, ko je postupio ispravno, a ko ne, prisilno će vas uvući u žižu dešavanja pred vašim očima.

Ocjena na IMDb.com mu je odličnih 7,6/10, a na Tomatoesima visokih 88%. Fede Alvarez je reditelj filma i pored ovog, iza sebe ima još rimejk ''Evil Dead''a te još par kratkometražnih hororaca. Nesumnjivo je da je već stvorio ime i da je počeo koračati prema tronu gdje sjede Sam Raimi, Wes Craven, John Carpenter i drugi, bude li ovako nastavio. Na mali budžet od 9,9 miliona dolara, ovo Alvarezovo ostvarenje već sada teži preko 107 miliona dolara.

S obzirom da sam film pogledao još sinoć, utisci još nisu splahnuli ali inspiracija za pisanje jeste, tako da ne zamjerite ako sam igdje ostao škrt i kratak, ali valjda u zaključku treba da kažem sve što bi prodalo film ili vas eventualno otjeralo od njega, pa zato, here it is: OVAKO DOBAR, EFEKTIVAN, NAPET I NEPREDVIDLJIV FILM JE NEŠTO ŠTO SE RAĐA RIJETKO, VRLO RIJETKO I ZATO GA NE TREBA PROPUSTITI. NE TREBA GA NI PROPUSTITI JER JE NAJBOLJE OD HORORA IZ 2016. GODINE I JEDAN OD NAJBOLJIH U OVOJ DECENIJI. Eto toliko.

Ocjena:10/10