Get on Up (2014) Recenzija filma

Žanr Biography, Drama, Music
Redatelj: Tate Taylor
Glavne uloge:  Chadwick Boseman, Nelsan Ellis, Dan Aykroyd
Trajanje filma : 02:18:00
Datum izlaska :    1 August 2014 (USA)

Kronika o životu pjevača soula, James Browna i njegov put od ekstremnog siromaštva do novca, slave i uspjeha.

Ovo je bio jedan od onih filmova koji su prvenstveno tu kao prečica do Oskara, a onda kao biografska priča o nekoj slavnoj osobi koja je doista zaslužila da se po njoj snimi film. No film je prošao bez ijedne jedine nominacije, kao da su uopšte zaboravili da je postojao film, ali meni je najava izgledala zanimljivo, pa sam vjerovao da će i film biti.

Malo je nas koji nismo čuli za ovog slavnog izvođača koji je imao veliki utjecaj na muziku u 20. stoljeću. Poznate su nam njegove pjesme ''I Feel Good'' ili ''Get on Up'', ali malo ko od nas zna kakav je on bio zaista. Nismo gledali njegove koncerte niti intervjue pa ne znamo kakva je to ličnost bila. Ovaj film, ukoliko je autentična ekranizacija lika i djela Jamesa Browna, onda je odrađena na nivou jer je njegov lik predstavljen na jedan doista specifičan način, kao jedna, čas impulsivna, arogantna i previše samouvjerena ličnost, čas kao osjećajna i krhka. Radnja samog filma vrti se oko Browna i njegovog puta od siromašnog i gladnog dječaka koji je živio u drvenoj kućici u šumi sa roditeljima, da bi kasnije postao ''Kralj Soula''. Retrospektivnim pričanjem prolazimo kroz razdoblje njegovog djetinjstva, momenata pred smrt, perioda provedenog u zatvoru, odlaska u rat i nastupa, sve samo da bi uspjeli stvoriti sliku i da bi shvatili o kakvom čovjeku se radi. Baš kakav je bio i sam ''kralj'', takav je film. U momentima zanimljiv, pa onda naporan, pa pomalo agresivan i prepotentan, pa onda dobar i loš. Nimalo zahvalan film za gledanje, posebno uzmete li u obzir da traje nešto više od 2 sata. Ono što film opet čini unikatnim i kvalitetnim jesu nastupi, kako glavnog glumca Bosemana koji je utjelovio lik ''kralja'', tako i Viole Davis koja je glumila njegovu majku. Ako ništa, barem su oni zaslužili priznanja za svoj rad kroz nagrade i nominacije. Stvarno nevjerovatni nastupi. Uglavnom, dobar miks biografskog mjuzikla i drame koja je sve, samo nije dosadna. I što je jako bitno, ne izgleda kao tip filma koji je snimljen ''maksuz'' za sezonu nagrada.

Ocjena na IMDb.com mu je 7/10 a na Tomatoesima zavidnih 80%. Film je širom svijeta zaradio 31 milion dolara na nepoznat budžet. Reditelj filma je Tate Taylor, nama poznat po filmu 'The Help'' s kojim se i proslavio i ostvario svjetskih uspjeh te dobio mnoga priznanja. Iza sebe ima još jedan, manje poznat film, 'Pretty Ugly People''.

Ne želim da steknete utisak da se radi o ''must-watch'' filmu, nešto što zavrijeđuje važnju pažnju istog momenta, ali da je u pitanju solidna i zanimljiva stvar sa nevjerovatnim nastupima, to svakako jeste. Vjerovatno tip filma na koji bi bio ponosan i sam Brown.