Hell or High Water (2016) Recenzija filma

Žanr: Crime, Drama, Western
Redatelj:  David Mackenzie
Glavne uloge:   Dale Dickey, Ben Foster, Chris Pine
Trajanje filma : 01:42:00
Datum izlaska :  26 August 2016 (USA)

Razvedeni otac i njegov brat, bivši robijaš, kreću u pohod pljačkanja lokalnih banki kako bi spasili obiteljski ranč dok su im za petama dva rendžera.

Nastavljamo radno i vrijedno; na repertoaru sinoć je bila ovo dugoočekivana krimi-drama koja mi je plijenila pažnju iz razloga što nije bila toliko popularna, a opet pobrala je sve moguće hvalospjeve.

Uvod u film nije nimalo naivan, čak štaviše, ambiciozan i dinamičan; odmah stupa na scenu pljačkanja banke i tako sve jedne za drugom dok ne nastupi tapija. Monotonija, more dijaloga i nestašica akcije na koju smo se navikli. Reći ćete: ''pa vidio se da je u pitnju krimi-drama, zašto si očekivao pucnjavu, akciju i nešto slično?'' Iz razloga što sam očekivao od filma stvarno dosta jer sama najava i kritike su me uputile na put nade i optimizma, što ne znači da bi se ja zadovoljio samo sa akcijom, mecima, pljačkama i slično, naprotiv, cijenim dobre dijaloge, kvalitetno rasplitanje radnje i konačnicu koja film zaokruži da ima smisla. Sad ću opet malo skrenuti sa teme, ali ovaj film mi je imao neki prizvuk i stil braće Coen. Ako ne znate ko su oni, vjerovatno će vam biti poznat film ''No Country for an Old Men''. Slična tematika, radnja, mjesto radnje i vrijeme radnje, samo što ima jedna velika razlika; u oba filma, vestern je kao neki podžanr, no ovaj prvi, braće Coen, daleko je mračniji, nepredvidljiviji, više vas uvuče u sebe, intrigira odličnim glavnim negativcem i neviđena je suradnja krimi-drame sa trilerom. No, da ne bude ovo usporedba dva, tematski slična filma, vratit ću se ja ponovo na ovaj. Dakle, imao mi je previše praznog hoda i dao nam je previše šansi da odlutamo mislima od njega, da čak izgubimo i interesovanje, valjda zato što nam je u početku djelovao kao luda, adrenalinska vožnja koja će nas do samog kraja i izmoriti i isforsirati sa svim svojim napetim, akcionim sekvencama, a onda naiđe zaplet kada smo ostavljeni na milost i nemilost karakterizaciji likova koja oduzima i previše vremena i previše slabi intezitet jedne ovakve priče. Na svu sreću, tu su odlični performansi da popune rupe ove priče koja je obećavala da će biti krimi-hit godine, a zapravo je ispala prosječna vizualizacija jedne već viđene ideje. Jeff Bridges dostavlja stvarno magičan performans i držim mu palčeve za Oskarovu nominaciju, kao najvažniju u svijetu filma. Ben Foster također - fenomenalna rola, ali i on sam je jedan odličan no podcijenjen glumac, tako da drugo ništa nismo ni očekivali. Rasplet filma ''Hell or High Water'' donijet će emotivni uspon, napetost za sve one koji su je priželjkivali i jedan simboličan svršetak što govori da nismo cijelo vrijeme gledali nešto plitko i jednodimenzionalno, nego nešto zapravo s težinom i vrijednošću.

Ocjena na IMDb.com mu je odličnih 7.8/10, a na Tomatoesima 98%. Na budžet od 12 miliona, film je zaradio više od 26. David Mackenzie je reditelj filma poznat po naslovima tipa ''Perfect Sense'', ''Starred Up'', ''Spread'', 'Asylum'' i slično.

Od ovoga filma stavljam tačku ili ću barem pokušati napraviti prelomni trenutak, a to je da ne idem u neki film s visokim očekivanjima i da se ne vezujem srcem kao da sam ga ja snimao. U ovom slučaju nisam slomljen od razočaranja, ali nepravda je već učinjena, tako od sad ideš k'o da ne znaš ni šta ćeš gledati, brate mili, nemoj mi više ovoga.

​Ocjena:7/10