Indignation (2016) Recenzija

Indignation (2016)

Žanr:  Drama
Redatelj:   James Schamus
Glavne uloge:  Logan Lerman, Sarah Gadon, Tracy Letts
Trajanje filma : 01:55:00
Datum izlaska :     11 August 2016 (Slovenia)

Početkom pedesetih godina prošlog stoljeća, mladić po imenu Markus iz Nju Džersija odlazi na koledž u Ohajo gdje se bori sa seksualnim nedoumicama, kulturološkim razlikama i pritiskom religijske zajednice.

Sasvim slučajno sam jučer nabasao na ovaj i prije uopšte nisam znao da postoji, ali me trejler privukao u jednom gledanju jer je ostao dovoljno sadržan, a opet toliko misteriozan da zaintrigira ljubitelje sočne drame.

Riječ je o filmu baziranom na popularnom istoimenom romanu američkog romanopisca koji je mnogo puta bio nagrađivan, a ostao cijenjen i čitan. Jedna od ekranizacija njegovih romana je ona sa Anthony Hopkinsom ''The Human Stain'', ako se možda sjećate. Elem, gledajući ovaj film gdje se radnja vrti oko novopečenog studenta jednog malog univerziteta, nisam mogao, a da se ga ne otpratim pažljivo do kraja iz razloga što mi se skoro svaki dio filma činio bliskim, a odlični performansi su još samo više mogli približiti nas tematici filma i njenim likovima. Odnos glavnog lika sa roditeljima, sa društvom i sa njegovom djevojkom, prikazani su iz te perspektive da Markusa vidimo i kao asocijalnu osobu, veoma pametnu i riječitu, ali i kao žrtvu predrasuda, socijalnih oblikovanja u to vrijeme i očekivanja roditelja. Baš zboga toga nam postaje drag i želimo vidjeti kako će se završiti sve to. Makusa utjelovljuje Logan Lerman kojeg smo upoznali u filmovima tipa ''Čarlijev svijet'' i ''Percy Jackson'', a sada nešto stariji i iskusniji, pružio je jedan nezaboravan performans koji će ostaviti pečat na njegovu karijeru, iako je film prošao relativno nezapaženo i ispod margine komercijalnih filmova. Gledajući ''Indignation'', imate osjećaj kao da čitate jedan roman nekog britanskog pisca koji baš onako slikovito dostavlja svoje likove, prenosi nam mjesto radnje u najdetaljnijim opisima i magično nas uvlači u srž zbivanja tako da smatram da je film stilski zaista poseban i zbog toga zaslužuje pažnju i moje preporuke. Ne mogu, a da ne pomenem odličan nastup i Sarah Gadon, sporedne glumice. Sam kraj može film odvesti u dva potpuno različita smjera; ili da stvorite osjećaj kako je bila u pitanju neka ilzuija koju ste bez razloga zavoljeli i bili joj naklonjeni ili kako je to jedan razuman završetak neobične i poučne priče. Ja još nisam odlučio kako prihvatiti kraj, ali da vas neće ostaviti ravnodušnim, to svakako.

Ocjena na IMDb.com mu je 7,4/10, a na Tomatoesima odličnih 81%. U Americi je zaradio samo oko 3 miliona dolara. James Schamus je reditelj filma kojem je ovo debi, ali kao producent je radio na filmovima tipa ''Brockeback Mountain'', ''The Ice Storm'' i sl.

''Indignation'' je drama koja neće uskrnusti niti imati svojih pet minuta, ali je zato drama koja će se provući do onih koji je baš trebaju što je čini posebnom, neponovljivom i intimnom.

Ocjena:8/10