Inferno 2016 Recenzija Filma

Inferno

Žanr:  Misterija, Triler
Redatelj: Ron Howard
Glavne uloge: Felicity Jones, Tom Hanks
Trajanje filma : 02:01:00
Datum izlaska : 14. Listopad 2016.

Nakon što se probudi u bolničkom krevetu u Firenci bez sjećanja u vezi svega što se dogodilo u posljednjih nekoliko dana, Robert Langdon se odjednom nađe na meti ubojice. Uz pomoć doktorice Sienne Brooks i njegovog osobnog poznavanja simbolizma, Langdon će istovremeno pokušati pobjeći, ali i riješiti najintrigantniju zagonetku s kojom se do sada susreo...

Nije me bilo par dana, a za sve krivim puno obaveza i posla, no tu sam s jednim novitetom i spreman sam da ga uzdignem do nebesa ili eventualno nasadim na nož. Poslije odlične najave bio sam itekako uzbuđen za još jednu ekranizaciju Den Braunovog djela u nadi da će se savršeno uklopiti u trilogiju koju već sačinjavaju ''Da Vinčijev Kod'' i ''Anđeli i Demoni''. Kad kažem trilogiju, mislim na njegove knjige koje su već ekranizirane. Ja sam čitao ''Anđele i Demone'' još nekad davno, možda tamo nekad u početku srednjoškolskog obrazovanja i ostao sam zapanjen kao i poslije pogledanim filmom, a onda da bih ostao u toku, pročitam ''Izgubljeni Simbol'', pa pogledam ''Da Vinčijev Kod'' i shvatim da volim ovu tematiku koju Braun obrađuje, tu simboliku, religijska izučavanja i te historijske činjenice pa postanem veliki fan njegovih djela, kako filmskih tako i književnih, a lik profesora Langdona mi postane itekako drag. Pročitam i ''Veliku obmanu'' no ne stignem nikad ''Inferno'' koji je izašao još 2013., no nisam puno propustio čim su nas evo počastili filmom baziranim na tom djelu. Zašto niko nikad nije ekranizirao ''Veliku obmanu'' ili ''Izgubljeni simbol'', pitanje je, no ostanimo mi pri ovom najnovijem i najsviježijem uratku.

''Inferno'' je prepun motiva iz Danteovog ''Pakla'' koji nam je bio nezaobilazna lektira u gimnaziji, a radnja je ponovo smještena u Italiji, tako da smo mogli samo nestpljivo grickati nokte i čekati da vidimo šta su nam ovog puta zanimljivo, napeto i intrigantno spakovali Howard kao reditelj i Koepp kao scenarista. Poslije poslabih kritika, malo mi je uvjerenje da će film odvaljivati bilo poljuljano, no borac koji je preživio mnoge borbe ne spušta lako svoj mač panisam ni ja. A bilo bi bolje da sam ga spustio jer je ''Inferno'' razočaranje godine. Zašto ba, crni Hazime? Em su me skoro iz takta izbacile scene sa onim flashback-ovima i prisjećanjima glavnog lika koje su učinile čitav film jedva podnošljivim i čak štaviše iritantnim, em zato što je ''Inferno'' trebao biti ozbiljan napredak od prethodnih filmova ili makar nešto poput njih da ga lakše progutamo, a ispao je kao neka jednosatna epizoda CSI:Miami serije koja nas je na koncu svega smorila, izmorila i ostavila razočaranima. Počeo je sasvim obećavajuće ali je sve prerastalo u jedan konfuzan, neuredan i nezanimljiv film koji je najzad prerastao u film koji kao da je osmišljen za petnaest minuta, a da je njegova realizacija trajala dva dana i to s velikim pauzama. Tom Hanks je jedina svjetla tačka ove zbrke, sve ostalo što mu je stalo uz rame me potpuno razočaralo, naročito Omar Sy kojeg smo svi mnogo zavoljeli u ''Nedodirljivima''. Uglavnom, kod ''Inferna'' je sve dosta plitko i nepromišljeno, kraj umjesto da rezonuje priču koju smo pratili čitavo vrijeme s upitnicima iznad glave dolazi samo kao šlag na tortu, ali šlag čiji je rok trajanja istekao 2005. godine, pa vi vizualizirajte ovu metaforu.

Ocjena na IMDb.com mu je 6,4/10, a na Tomatoesima malih 20%. Na 75 miliona zaradio je 215 miliona dolara širom svijeta. Ron Howard, kojeg spominjah, reditelj je filma i iza sebe ima još naslove tipa ''The Dilemma'', ''A Beatufil Mind'', ''Apollo 13'', ''U srcu mora'', ''Cinderella Man'' itd.

Možda ste vi već zaglavili s odlukom da ćete ga pogledati pa ova moja kritika neće imati baš nekog smisla vama no oni koji nisu ni tamo, ni vamo, nek' znaju da ''Inferno'' nije ni pola od onoga što nam je predstavio u trejleru, a vjerovatno ni pola od onoga što je knjiga nekima bila, pa prema tome... držite se vi knjige, a filmove ovakve bacat ćemo na otpad.

Ocjena:5/10