Krampus (2015) Recenzija filma

Žanr:  Comedy, Fantasy, Horror
Redatelj: Michael Dougherty
Glavne uloge:  Adam Scott, Toni Collette, David Koechner
Trajanje filma : 01:38:00
Datum izlaska :  4 December 2015 (USA)

Dječak kojem se još jedno porodično okupljanje pred Božić pretvara u pakao, gubi nadu u svako dobro ovog praznika i to baca kletvu na njegov dom kada se pojavi misteriozno mitsko biće - Krampus.

Ovo mačije veljače je opustošeno. Haman pred ovu dodjelu Oskara, ništa novo i zanimljivo ne iskače po internetu što se tiče filmića, a i kad iskoči, bolje da nije iskakalo. Ovaj božićni komični hororac se čeka već otkad i očekivanja su postavljena na visokom levelu odavno, ali nisu ispunjena baš u potpunosti, prema tome - ''Krampus me nije oduševio''.

Nemojte me odmah shvatiti preozbiljno i prestrogo, s obzirom da imamo serviran jedan zabavan, komičan a i jeziv filmić koji je uspješno iskombinovao dva žanra, ali nekako mu je trebalo previše da uzleti i kad je uzletio, let je bio pun turbulencija. To je čitava pamet, ljudi moji. Ko me prati dugo i ubire po koju moju, zna da sam ljubitelj snježnih filmova. Ta neka atmosfera mi djeluje toplo i umirujuće i iako to zvuči kontradiktorno, takvi filmovi mi se izuzetno sviđaju. Radnja ovog filma smještena je u neko predgrađe u Americi, pred Božić i okuplja se jedna, poprilično disfunkcionalna porodica. Nema harmonije i sloge i to utiče na mladog Maxa koji cijepa papir sa željama za Djeda Mraza, baca ga napolje i poželi sve najgore za svoju porodicu a onda... dolazi snježna oluja, od sjeca ih od vanjskog svijeta pa su suočeni sa čudnim i jezivim bićima koji dolaze sa Krampusom i žele ih ubiti. Ako imate rodbine u Austriji, Švicarskoj ili Njemačkoj, a vjerovatno imate ili već vi sada živite tu, niste mogli a da od njih ne saznate za ovo mitsko biće. Pojavljuje se u periodu Božića i suprotnost je Svetom Nikolausu jer ovaj kažnjava djecu. Ovdje, u ovom filmu, kažnjava i odrasle. Ameri su odlučili da ekraniziraju ovu priču, dodaju svoju dozu dramatičnosti i humorističnosti i sve to unovče. Inače, crne komedije rijetko mi legnu, ali ova je sasvim solidna i djeluje u oba slučaja. I kad treba nasmijati i kad treba zastrašiti. Pored svih afirmisanih glumaca tipa Toni Collete i Adama Scotta, najveći dojam ostavlja ''Aunt Dorothy'' odnosno Conchata Ferrel, nama dobro poznata iz sitkoma 'Dva i po muškarca'. Ono što me iznenadilo jeste činjenica da je ovaj film imao veliki potencijal da od sebe razvije nešto epsko, nešto vrijedno pamćenja, ali nažalost ispada kao jedna tipična božična pričica koja isprva učini da ovaj praznik djeluje depresivno i monotono pa onda sama kulminacija dokaže prave vrijednosti obitelji i neke tipične stvari prodavanja zjala. Predvidljiv je ali opet stilski iznenaujuće dobar, za ''Krampusa'' najzahvalnija stvar i ono što maksimalno mogu priznati jeste da je zabavan. Ni manja ni više od toga.

Ocjena na IMDb.com mu je solidnih 6,7/10 a na Tomatoesima prolaznih 64%. Michael Dougherty je reditelj filma, proslavljen filmom sličnog žanra, ''Trick 'r Treat''. Koštao je 15 miliona dolara a iskeširao više od 61 milion dolara.

Pomalo kaotičan, ali zabavan, ''Krampus'' je ipak uspio izdići se iz prosječnosti te sa odličnim kastingom napraviti jednu pravu malu slatku poslasticu pred ove zimske praznike.