Loving (2016) Recenzija

Loving (2016)

Žanr  Biography, Drama, Romance
Redatelj:  Jeff Nichols
Glavne uloge:  Ruth Negga, Joel Edgerton, Will Dalton
Trajanje filma : 02:03:00
Datum izlaska :   4 November 2016 (USA)

Drama koja proslavlja hrabrost i posvećenost međurasnog para, Richarda (Joel Edgerton) i Mildred Loving (Ruth Negga), koji su se venčali i potom narednih devet godina proveli u borbi da žive kao par u svom rodnom gradu. Građanski slučaj "Loving protiv Virdžinije" dospeo je čak na Vrhovni sud, koji je 1967. godine potvrdio pravo na brak - a njihova ljubavna priča je od tada postala inspiracija za parove.

Iako je izašao online prije jedno dvije-tri sedmice, ja sam se ustručavao da krenem da ga gledam jer sam čekao makar da postave onu verziju sa engleskim titlovima pošto dangubim čekajući da okače neki film na domaće stranice sa b/k/s prevodom, a jedini razlog je upravo taj što se u filmu govori nekim južnjačkim, ne toliko uobačejnim akcentom u današnje vrijeme i morao bih svoj sluh baš izoštriti i svu koncentraciju usmjeriti na film kako bih razumio dijaloge i sam film. Međutim, ne dočekah ja da postave film s tim engleskim titlovima, a baš mi se gledao i to još više nakon što sam vidio da ga itekako hvale u zadnje vrijeme, da mu predviđaju Oskare i još neke nadolazeće nagrade, a činjenica je da se već proslavio na filmskom festivalu u Kanu i da je pobrao sve pozitivne kritike i hvalospjeve. I sama tematika mi je bila zanimljiva, dakle to suptilno kazivanje o pravima afroamerikanca u pedesetim godinama prošlog stoljeća kroz jednu romantičnu priču koja se činila naizgled vrijedna gledanja i slušanja pa sam pristao da budem publika filma na dva sata i film mi se odužio - ne u smislu da je bio dug, nego me ispoštovao jer sam posvjedočio jednoj iskrenoj, dirljivoj i poučnoj priči koja je možda bila premalo spora za moj ukus ali to svejedno ne znači da nekima neće biti fenomenalna, ma najbolja ljubavna priča ove godine. Naravno riječ je o priči ekraniziranoj prema stvarnim događajima pa nek vas ne čudi posvećenost glavnih glumaca da bitnu historijsku pozadinu o međurasnim brakovima iznesu na jedan pravi i nepogrešiv način. Pošto već spominjem glumce, ta hemija, ta angažovanost; Joel Edgerton i Ruth Negga zaista su odradili takav posao da će im ove uloge biti jedne od uloga karijere, a to zaslužuje neki vid i odlikovanja u predstojećoj sezoni nagrada. Shannon koji nije dobio veliku minutažu, a ponovo surađuje sa rediteljem ovog filma, također je bio odličan u ulozi novinara i fotografa. Taj potpis reditelja nemoguće je neprimjetiti kroz čitav film; taj sporiji ritam, obraćanje pažnje na detalje i polako izmjenjivanje kadrova pa me to sve nekako podsjetilo na neki domaći film koji obrađuje aktuelnu socijološku sliku kroz tragediju neke porodice, a uzmemo li u obzir da naši filmovi, dakle ex-yu naslovi, rijetko omaše, onda kako možemo izvući zaklljučak da je ovaj film omašio? Nije omašio, baš je pogodio i hvala mu što se tako strastveno upustio u jednu univerzalnu temu na jedan poseban način.

Ocjena na IMDb.com mu je 7,3/10, a na Tomatoesima odličnih 89%. Na budžet od 9 miliona dolara film je zaradio malo jače od 5 u Americi. Jeff Nichols je reditelj filma, a njegovi najpoznatiji naslovi su ''Take Shelter'', ''Mud'', ''Shotgun Stories''...

Predivni performansi te romantična priča koja ne traži simpatije pokazujući patetiku i izvještačenost likova, ''Loving'' je najzad pravi film koji se pojavio u pravo vrijeme kada nam dokazi o postojanju pravih ljudi zaista trebaju.

Ocjena:8/10