Mr. Church (2016) Recenzija Filma

Žanr:  Comedy, Drama
Redatelj:  Bruce Beresford
Glavne uloge:  Eddie Murphy, Britt Robertson, Natascha McElhone
Trajanje filma : 01:44:00
Datum izlaska :    16 September 2016 (USA)

Ovo je priča o neobičnom prijateljstvu između kuhara koji je trebao raditi svoj posao za porodicu šest mjeseci, a umjesto toga ostao je vezan za njih petnaest godina.

Nisam se dovoljno informisao o tome je li priča inspirisana istinitim događajima ili je čista fikcija, ali o filmu sam saznao tek kada se Eddie Murphy pojavio kod Ellen u emisiji i kad su pričali o mogućim Oskarima zbog njegove uloge. Do tada meni nepoznat film postao je sljedeća meta i eto pojavio se, a ja nisam propustio priliku da ga pogledam.

Riječ je o drami, naizgled kulinarskoj, kao što je to bio npr. film Bradley Cooper-a ''Burnt'', no ovaj film zalazi dublje u pore života, istražuje neke teške odluke i životne situacije i ne bazira se toliko na kuhanju kao radnji i na hrani, koliko zapravo ti segmenti kulinarstva samo pomažu da se okarakterizira lik čije prezime stoji u naslovu filmu, a i kako je njegovo zanimanje bila jedna spojnica sa porodicom u čijem se domu našao. Ja na to sve gledam kao ono ''put do srca vodi preko stomaka''. ''Mr. Church'' otprilike istražuje tu parolu i dokazuje je samom završnicom, ali da će to svakome biti zanimljivo, sumnjam. Zašto? Pa iako je iznjedrio stvarno kvalitetne performanse(Murphy stvarno može biti nominovan za Oskara, a Britt mi je bila sasvim solidna), ovo je jedna od onih očiglednih, ofirnih drama, koje igraju na kartu patetike, rasa, društvenog staleža, a onda pokušava emotivnim trenucima da iscijedi suze od vas. To sve za sobom vuče i lavinu klišeja, ali bez obzira na to, ja sam smogao snage da ga odgledam do kraja iz želje da vidim kako će skončati odnos gospodina Churcha sa porodicom i da li će uopšte skončati, te vas ta povezanost u neku ruku tjera da zavolite taj lik Eddiea Murpya i samim tim, jedan dio filma. Ono što vam također garantujem jeste činjenica da ćete sigurno ogladniti tokom sat i četrdesetak minuta, ako se prethodno niste dobro najeli, jer sve te scene kuhanja i pripremanja obroka jednostavno tjeraju vodu na usta.

Ocjena na IMDb.com mu je odlični 7,6/10, a na Tomatoesima nezavidnih 15%. Ne znam čemu ovolika diferencija, ali u svakom slučaju, moja finalna ocjena možda prevagne kod nekoga ko se vodi mojom politikom. Film je u Americi u odabranim kinima zaradio tek malo jače od 684 hiljade.Bruce Beresford je reditelj filma i poznat je po naslovima tipa ''Mao's Last Dancer'', ''Driving Miss Daisy'', ''Evelyn'', ''Rich in Love'' i mnogim drugima. Eh ovaj film liči mnogo na njegovu gospođu Daisy.

Pošto je prošle godine Akademija filmskih umjetnosti ostala škrta prema afro-amerikancima i zbog toga je žestoko kritikovana i napadana, ove godine očekujem da pršte pohvale i priznanja prema toj rasnoj grupi i između ostalog, možemo računati i na performans Eddiea. Ovo nije ni vrijeme ni mjesto da ulazim u polemiku oko rasizma, crnaca, bijelaca i svega ostalog, no mislim da ste shvatili moju poentu, a to je da se ovaj film pojavio u pravo vrijeme i na pravom mjestu, strpljivo čekajući sezonu nagrada da ugrabi štagod, ne oslanjanjući se na svoju dugotrajnost ili želju da postane bezvremensko umjetničko djelo. Ovo je samo djelo sezone.

Ocjena:5/10