Ritam ludila - Whiplash 2014 Recenzije Filma

Whiplash

Žanr: Drama, Glazbeni
Redatelj: Damien Chazelle
Glavne uloge: Miles Teller, J.K. Simmons, Paul Reiser
Trajanje filma : 01:38:00
Datum izlaska :   16. Siječanj 2014.
Mladi bubnjar pokušava se uhvatiti koštac sa autoritativnom profesorom koji nastupa agresivno ali čiji je život uvijek bio samo - muzika. Ja i mjuzikli smo dva različita svijeta. Nije da nema dobrih, naprotiv, jedan od boljih Tim Burtonovih filmova upravo je horor mjuzikl sa Johnny Deppom 'Đavolji Brijač Fleet Sreeta'', ali nekako mislim da su takvi filmovi pomalo neozbiljni i svoje izvođenje zaslužuju samo u vidu predstava. No ovaj film nije onaj pravi mjuzikl, nego više drama film, koji je prožet sviranjem bubnjeva. S obzirom da je film probao samo sve dobre kritike i osvojio srca publike i kritičara, a bio je itekako atrakcija na 'Sundance film festivalu', bio sam i mnogo više nego zaintrigiran čitavim projektom pa sam subotnje popodne rezervisao za ovaj film. U samom početku činio mi se kao jedan tipični film koji objašnjava odnos 'učitelja i učenika' no iz minute u minutu, film me sve više i više demantuje. Bez obzira što se radnja vrti o bubnjaru, bubnjevima, notama, instrumentima i muzikom, uopšte, za što ja nemam sluha, mislim da to nikakav problem nije bio jer sam se filmu maksimalno posvetio pošto sam već napomenuo da me zaintrigirao a ubrzo zatim i kupio pa sam ga sa uživanjem gledao do samog kraja. Film je spoj dobre ideje koja je fenomenalno realizirana i koja, uz sve to, ima odlične performanse, od glavnih glumaca pogotovo, mladog i sve više popularnijeg Miles Tellera, i J.K. Simonsa, koji je dobio nominaciju za Oskara, a vjerovatno će i dobiti ovaj zlatni kipić, jer svi govore da mu je ovo bila uloga karijere. A i stvarno jeste jer je urađen posao sa nevjerovatnom strašću. Film je, pored te, dobio još 4 nominacije za Oskara i to za najbolji film, za najbolji scenarij bazira na prije objavljenom dijelu, za najbolju montažu i miks zvuka. Tako da jedva čekamo taj 22. februar kada se ova prestižna nagrada dodjeljuje i kada ću ja to sve propratiti, naravno, kao i svake godine. Film je, pored svih preokreta, fenomenalno snimljenih scena, zaista dinamičan i ambiciozan, pa mislim da je ovo jedno od čuda kinematografije u prošloj godini koje definitivno zaslužuje svaki naklon i kapu dole. Ocjena na IMDb.com mu je odličnih 8,7/10 što ga smješta na 43. mjesto poznate top 250 liste. Na Tomatoesima zavidnih 96%. Reditelj ovog filma je Damien Chazille koji ima ranije neke projekte ali ništa dobro i pamtljivo kao ovaj. Film je na mali budžet od 3.3 miliona dolara zaradio nešto više od 7 miliona što i nije neka cifra, ali nije se ništa više ni moglo očekivati. Odličan spoj strasti sa korektnim scenarijem, ambicije sa pričom o muzici, performansa sa tematikom i nešto što se u zadnje vrijeme stvarno rijetko viđa. 'Whiplash' je meastralan. Ocjena:10/10