Savršen dan - A perfect day 2015 Recenzija Filma

Redatelj: Fernando León de Aranoa
Glavne uloge: Benicio Del Toro, Tim Robbins, Olga Kurylenko
Trajanje filma : 01:46:00
Datum izlaska :  22. Listopad 2015.

Grupa humanitaraca radi na području koje je pogodilo rat, tačnije u Bosni, kako bi očistili lokalni bunar i omogućili stanovnicima čistu vodu.

Prije par mjeseci sam nekada slučajno naletio na ovo ostvarenje a inače da nisam, ne bi znao da se snima jedan film u američkoj-španskoj produkciji čija se radnja odvija na tlu Bosne i Hercegovine.

Da, dobro ste pročitali i jednu od glavnih uloga igra Feđa Štukan, a jednu od sporednih Goran Grgić i to sve rame uz rame sa zvijezdama kao što su Del Toro, Robbins ili Olga Kurylenko. Radnja se odvija u nekom nepoznatom selu u Bosni i to par dana nakon što je potpisan mirovni sporazum ali ratna atmosfera ne jenjava. Kada u bunaru tog sela pronađu debelog mrtvog čovjeka, mnogi će uložiti svoj trud da ga izvuku i očiste bunar ali uzalud. Popriječit će im se to što nemaju konopca, ili UN ili jednostavno vlastita volja... U početku gledanja sam mislio da će biti riječ o jednom zaista prosječnom filmu i to još jednim u nizu koji pokušava od sebe načiniti nešto veliko tako što skuplja beneficije iz ratnih priča u Bosni i Hercegovini ali ruku na srce, urađena je fenomenalna priča, sentimentalna, teška a nekad i humoristična i odlično je predstavila svjetske sile kada se nađu između dvije zaraćene strane ili u nekoj zemlji pogođenoj nesrećom i kada pokušavaju napraviti nešto. Iako je reditelj filma španskih korjena, uspio je uhvatiti mentalitet jednog naroda i predočiti ga na ekran i mislio sam da ću oko toga imati zamjerki, ali vjerodostojno i pristojno je prikazao naš napaćen narod i naše ponašanje kada se nađemo u nevolji. Pokušamo se šaliti maksimalno dok se oko nas lome koplja i gase životi. Konopac ili ''the rope'', koji se očigledno provlači kroz čitavu priču jasan je simbol onoga što nekima oduzima života a nekima spašava; neki će se njima objesiti, a neki će izvući mrtvo tijelo iz bunara. Humanitarci i UN (plavi šljemovi), koji su kao glavna karika u lancu spašavanja unesrećenog naroda i koji upravljaju teritorijom dok se ne nađe neko trajno rješenje, u filmu su prikazani kao nijemi posmatrači što je i stvarna slika realnosti u našoj državi, a i skoro svugdje u svijetu, Performansi su dosta dobra komponenta kod ovog filma i odlično je prikazana mračno-komična atmosfera kod sviju koji su se našli u neobranom grožđu.

Ocjena na IMDb.com mu je 7/10 a na Tomatoeosima zavidnih 67%. Film je u svjetskim kinima zaradio više od miliona dolara. Reditelj filma je Fernando Leon de Aranoa koji iza sebe ima manje poznate filmove tipa ''Sabina'', ''Amador'' i sl.

U suštini, riječ je o jako kvalitetnom filmu koji je prevazišao moja očekivanja i svrstao se na listu najboljih drama ove godine. Za mene izuzetno težak jer gledam situaciju u svojoj državi, gledam svoj narod ali u drugu ruku, humorom tjera crne oblake oko našeg sunca.

Ocjena:9/10