Selma (2014) Recenzija Filma

Žanr Biography, Drama, History
Redatelj: Ava DuVernay
Glavne uloge: David Oyelowo, Carmen Ejogo, Tim Roth
Trajanje filma : 02:08:00
Datum izlaska :   9 January 2015 (USA)

Kronika o kampanji Martina Luthera Kinga, koji se borio za pravo glasa crnaca, vodeći epski marš od Selme do gradića u Alabami, davne 1965.

Uopšte mi nije bilo svejedno krenuti sa gledanje ovog filma, pošto su inače biografske drame nezahvalne za gledanje i još ako je riječ o dvosatnom filmu, poput ovoga, onda se baš baš morate nakaniti da sjednete i odgledate ga.

Kao što ste već naslutili, radnja filma vrti se oko jednog od najvećih boraca za prava crnaca, Martina Luthera Kinga, i to za vrijeme kada su se dešavali poznati protestni marševi koji su za posljedicu imali mnoge povrijeđene i pretučene crnce ali i to da ja King ostvario snove i da je dobio ono čemu je težio on i njegov narod. Bez obzira na učestalost ovakve tematike i na sve što sam nabrojao u uvodu, zaintrigirale su me odlične kritike i nominacije za Oskara koje su ubrzo stigle po izlasku filma. Film je naime, nominovan u kategoriji za najbolji film i za najbolju pjesmu. Prošle godine festivalsku publiku osvojio je a i pomeo konkurenciju film ''12 Godina ropstva'', čija se radnja bavi o crncima u ropstvu i torturi nad njima. Tematika o obespravljenim afroamerikancima i o njihovim nesretnim sudbinama u ranijem periodu, odličnan su recept ako želite svoj film poslati na Globuse ili Oskare, još ako ste odradili tu stvar i više nego solidno, nemojte se puno sikirati, film će osvojiti barem jednu vrijednu nagradu. Prošle godine smo imali čak tri filma koji se bavio ovom tematikom i samo ću reći naslove, a vi ostalo pretpostavite. Pored '12 Godina ropstva', bio je još i 'Batler' i 'Mandela: Dug put do slobode''. Ono što ovaj film čini izuzetnim, pa ga predstavlja kao moguću opasnost za druge filmove u konkurenciji, jesu neke odlične scene, neke poprilično brutalne i nemilosrdne, neke potencijalno epske i moćne, i naravno performansi Davida Oyelowo i Oprah Winfrey, koji su nepravedno izostavljeni iz nominacija za performanse, ali su bili i mnogo više nego dobri, tako da šteta da prolaze neprimjećeno. Film je, prije svega, što je mnogo bitno, realističan i iskren, prikazujući Luthera Kinga kao normalnu osobu sa velikim idealima, koji je prije svega bio obiteljski čovjek, kao i danas neki prosječni obiteljski muž, otac i sin, a tek onda borac, kakvog ga mi svi pamtimo. Dovoljno dinamičan, dirljiv i gledljiv, to je u najkraćim crtama 'Selma'', priča koja se ide izvan želje samo da se nešto kaže i prikupe nagrade i priznanja.

Ocjena na IMDb.com mu je dao 7,7/10 a na Tomatoesima film ima prezavidnih 98%. Na budžet od 20 miliona dolara, film je samo u Americi zaradio malo više od 47 miliona. Rediteljica filma je Ava DuVernay, koja je ranije radila samo dva dugometražna filma ''I WIll Follow'' i ''Middle of Nowhere'', dok su ovo ostalo neki tv-projekti i epizode serija.

''Selma'' je skoro pa besprijekoran film, koji se čitavo vrijeme stoji čvrsto ne zemlji, ne dozvoljavajući da snovi Martina Luthera Kinga, kao nešto jako poznato, kako u filmu, tako i u historiji, zanesu i postanu prioritetna tema ovog filma, nego nešto kao sporedna stvar koja opet uspjeva film činiti i tako lijepim i moćnim.

Ocjena:8/10