Straight Outta Compton (2015) Recenzija Filma

Redatelj: F. Gary Gray
Glavne uloge:  O'Shea Jackson Jr., Corey Hawkins, Jason Mitchell
Trajanje filma : 01:27:00
Datum izlaska : 14 August 2015 (USA)

Kako je nastala grupa N.W.A (Niggaz with Atittudes) sa ulica Comptona do njihove slave i revolucije u hip-hop i rap muzici koju su donijeli.

Nisam smatrao da će mi ovaj film vratiti vjeru i ljubav u biografske drame jer vjerujem da su oni nekako jedan od najpodcjenjenijih žanrova u filmu a to ne bi trebalo tako da bude.

Naziv filma ''Straight Outt Compton'' baziran je na jednoj od najpopularnijih pjesama grupe N.W.A, a sam film bavi se njihovim članovima, mada su u prvom planu Dr. Dre, Ice Cube i Easy-E te menadžer Jerry Heller, kako je grupa nastala, vrhunac slave, odlazak njihovog ''tekstopisca'' i sve što se dešavalo između. Bio sam i djelimično uvjeren da je riječ o još jednom ''afro-američkom'' filmu koji igra na kartu prava crnaca i njihovu prošlost, ali opet kažem, film je vratio ljubav u sve gdje ljubavi skoro i da nije bilo. Tematika za koju sam bio siguran da mi neće biti nimalo zanimljiva, film je predstavio u najboljem mogućem svjetlu i iako pomalo podsjeća na 'Boyz in the Hood' zbog pouke i stila, ovo je svejedno film sa vlastitim kalibrom i najbolja biografska priča ove godine i to ću uvijek da potvrdim jer nesebično nam pruža maestralne performanse(siguran sam da će Paul Giamatti biti nominovan za Oskara za najbolju mušku sporednu ulogu) te vjerna utjelovljenja likova poput Ice Cube-a, tako da kapa dole O'Shea Jacksonu. Pored toga što je grupa N.W.A središte dešavanja filma, na kratko su predstavljeni i reperi poput Tupaca i Snopp Dogg-a, ali bez obzira što se naizgled samo bavi reperima i tom vrstom muzike, vidjet ćete na koji su način prikazani i nepravada u svijetu, prijateljstvo, želja za novcem, izdaja i povjerenje, tako da mislim da bi ga svako trebao pogledati ko od jednog filma očekuje uzbuđenje, emotivnost i surovu iskrenost. Iako je malo poražavajuća činjenica vidjeti Ice Cubea danas kako glumi u dječijim filmovima koji su obasipani negativnim kritikama te zarađuje lovu glumeći detektiva sa Kevinom Hartom i slični projekti, ali još jedna je činjenica da čovjek mora od nečeg da živi, a od stare slave ne može, ali zato je bio baja kad je bio momak. Itekakav baja. U suštini ''Straight Outta Compton'' je pozitivno iznenađenje, drama kakva se rijetko dešava ali i portret koji je, koliko brutalan, toliko iskren i lijep.

Ocjena na IMDb.com mu je zavidnih 8,1/10 a na Tomatoesima odličnih 89%. Na 28 miliona dolara budžeta film je zaradio preko 200. F. Gray Gray je reditelj filma, koji iza sebe ima odlični 'Građanin opasnih namjera', te 'Pregovarač','Set it Off', 'Dobar posao u Italiji' i manje priznate 'Sve je cool' i 'Extreme Rage'.

Navodno film i nije toliko ispoštovao činjenice iz prošlosti te da je priča malo ušminkanija, ali pripisat ćemo to želji reditelja da film učini dostupnim za sve, ali u slučaju da ste još više zainteresovani ovom grupom i reperima nakon gledanja filma, postoji dokumentarac o njima. No ostavit ću ja po strani dokumentarac te još jednom srdačno preporučiti ovo nevjerovatno ostvarenje.

Ocjena:9/10