THE 5th WAVE - PETI VAL 2016 Recenzija Filma

Žanr: Avantura, SF, Triler
RedateljJ:  Blakeson
Glavne uloge: Chloë Grace Moretz, Nick Robinson, Maika Monroe
Trajanje filma : 01:52:00
Datum izlaska : 22. Siječanj 2016.

Četiri vala napada vanzemaljaca, ostavlja Zemlju skoro opustošenu. Među par preživjelih je i Cassie, koja je u utrci s vremenom da pronađe svog brata.

Mart 2016. ću upamtiti kao najsiromašniji mjesec za moj blog/stranicu. Otkako sam počeo pisati recenzije, nikada nije bilo ovako malo filmova za pogledati i još ja nikada da odem u kino od nekih obaveza i neimaštine i tek sinoć vidim pojavio se ovaj film u boljoj kvaliteti, iako sam se zavjetovao, mnogo prije nego što će izaći, da ga neću pogledati. Nisam htio jer sam znao da mi se neće svidjeti i, guess what?

Dok ga sam ga tako sinoć gledao, govorim u sebi: "ma nećeš biti cjepidlaka, odgledaj ga do kraja, možda ti se i svidi", ali srce na jednu stranu, a razum na drugu, pa se nađoše u sredini da oboje donosu koncenzus da će bježati ubuduće, k'o đavo od krsta, od ovakvih filmova. Ispričan retrospektivno, "Peti val" u centar neobičnih dešavanja širom svijeta, gdje vanzemaljci vrše invaziju na našu planetu, stavlja mladu tinejdžerku Cassie koja prvo gubi majku, pa oca i onda ostaje sama da se bori protiv nesreće koja ih je zadesila te kako bi spasila mlađeg brata. Ženske herione u centru filma već godinama nisu nikakva rijetka pojava niti začuđujuća. Malo imamo Bellu vampiricu, malo Ketniss koja učestvuje u "Igrama gladi", te onu koja je "Različita", ali svi se ti filmovi uglavnom vrte u krug. Mlada outsajderica odjednom preuzima na sebe sve odgovornosti, bori se protiv najvećih zala ali u svemu tome upada u ljubavni trougao. Ovaj film nije odlutao od dobro poznate formule za film kojeg bi tinejdžerice obožavale, ali jedini problem kod ovog filma je što je toliko loš da nije čak ni ono podnošljivo loš da makar postane popularan u 'Bravo' novinama. Em što ima klasične, cheesy dijaloge od kojih se diže kosa na glavi, film definitivno ne zna upravljati svojim likovima pa onda odjednom očekuje od nas da razvijemo empatiju prema glavnoj ženskoj ulozi koja je izgubila i majku i oca, a s druge strane, i njena majka i otac, svega su bili pet minuta u čitavom filmu. 'Peti val' je na silu želio stvoriti još jedan film koji bi u glavnoj ulozi imao dobro poznato, žensko lice, drago naročito muškom dijelu publike, ali izgleda da će se stvarno rijetko dešavati likovi kao što je nekada bila Sigourney Weaver u 'Osmom putniku' ili Charlize Theron a.k.a Furiosa u 'Mad Maxu'. Uz to što je, ma skoro do u tren predvidljiv, ''Peti val'' će od druge polovine postati znatno dosadniji i manje zanimljiviji, što nas dovodi do zaključka da je u početku bio barem zanimljiv, kol'ko tol'ko i uzbudljiv, ali to je sve od pozitive što ću mu pripisati. Chloe, kao i ostatak ekipe ispred kamere, onakvi su kakav je i sam film, a vi ste već zaključili o kakvom je filmu riječ.

Ocjena na IMDb.com mu je 5,5/10 a na Tomatoesima slabih 17%. Na 38 miliona dolara, film je zaradio skoro više od 105, što je sasvim solidno, s obzirom da je većinski dio publike vjerovatno mlađi od 16 godina. J Blakeson je reditelj filma, koji iza sebe ima jedan film, daleko bolje ocijenjen nego ovaj, a koji nosi naziv ''The Disapperance of Alice Creed''.

Ja ću biti strpljiv i čekati val nekih boljih filmova, bez osvrtanja u prošlost i u bolja vremena. ''Peti val'' je još samo jedna u nizu bljuvotina američke kinematografije.

Ocjena:5/10