The Conjuring 2 - Prizivanja 2 Recenzije Filma

Žanr:  Horor
Redatelj: James Wan
Glavne uloge: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Franka Potente
Trajanje filma : 01:37:00
Datum izlaska : 9. Lipanj 2016.

Lorraine i Ed Warren, bračni par koji se razotkriva paranormalne aktivnosti, putuju na sjever Engleske kako bi pomogli samohranoj majci četvero djece da otkrije tajnu zaposjednutosti svoga doma.

Kad je Kolumbo otkrio Ameriku, a Aleksandar Fleming pencilin, vjerovatno su se osjećali kao i ja kad sam otkrio sinoć da umjesto jednog, kako sam mislio prije, u Beču zapravo imaju još četiri kina koji prikazuju filmove u izvornom izdanju, dakle na engleskom. Ranije sam išao, sam ili sa društvom, u ovo jedno na Mariahilfer ulici, a onaj ko je upućen, vjerovatno zna o kojem je kinu riječ. To kino nije prikazivalo ovaj ''The Conjuring 2'', pa sam se ja odlučio strpiti dok ne izađe online ili dok se ne počne prikazivati u Tuzli možda krajem juna, taman rekoh dok ja ne dođem.

Vjerovatno se pitate zašto ne bih gledao jednostavno film u nekom normalnom, velikom kinu gdje je sve sinhronizovano na njemačkom, a ja govorim njemački i živim u Beču i onda vjerujem da vam nije nimalo jasno što se bakćem s ovim ''engleskim'' kinima. Eh pa ne podnosim to što oni rade, što sinhronizuju filmove, pa oni izgube onaj prvobitni čar i sjaj i onda ga radije ne bih ni gledao, nego da se mučim praveći se da uživam. Tako ja otkrijem ovo jedno u prvom becirku, nedaleko od centra, a nisam mogao da se strpim za dvije moguće opcije koje su me čekale i, iako sam jučer bio u kinu, nakon dugo vremena odsustva s društvom, gledajući ''Money Monster'', ja nisam mogao odoliti, a da ne odem i da ne pogledam nastavak ''Prizivanja'' koji je, sudeći po reakciji publike, mnogo strašniji nego prvi dio. Na te reakcije sam naišao par puta na 9gag-u, ali kontam: "pa ovo je samo dobar marketing", ali javi mi se rođak neki dan koji je film gledao u kinu u Bosni i kaže da je toliko strašan da je jednoj curi pozlilo i da je izašla iz kina. Eh reko, da ga *beš, ne može on biti zadužen za reklamu ovog filma i to me još više potpalilo i bio sam jako uzbuđen što ga idem gledati, kao da nikada nisam bio u kinu u životu.

Primjetili ste koliki ja uvod pravim kad mi nešto znači, a i ako ne znači, ja pravim uvod kao da ću napisati esej na deset strana, ali tako ja i u svakodnevnici, ako želim nešto ispričati, moram postaviti dobre temelje za to i upoznati sve sa likovima i mjesto radnje, tako da vjerujem da to čini recenziju kol'ko-tol'ko posebnom i zanimljivijom. Ušetam ja tako u novu kinu salu, upoznam se s njom(a dok ovo čitate, ne pokušavajte misliti o mom očaju, jer nisam očajan, jednostavno poželim pogledati film sam, sa svojim mislima i u miru, a nerijetko zapravo filmove i epizode omiljenih serija gledam baš u nekom društvu) i sjednem, a pored sebe smjestim nenormalno visoka očekivanja. Uzbuđenje se kotrljalo, ko grudva snijega niz planinu kako je film polako počinjao, obećavajući neviđen teror i horor na ekranu.

Ali, ali... krivo mi je i nije mi nimalo svejedno napisati ''ali, ali'', veznik koji većinom uspostavi kontrast, razliku između dvije stvari u dvije rečenice, ali, ali.., ''The Conjuring 2'' me ravnodušnog i neraspoloženog ispratio iz kina. Nakon odličnih kritika, izvrsnih reakcija publike i vrhunske zarade u prvoj sedmici prikazivanja, ja sam očekivao neku revoluciju u ovom žanru i nastavak koji je dostojan svog originala, ali nisam dobio to po što sam došao i platio 8,5 eura. Valjda bolji filmovi, epski trenuci i neponovljivi osjećaji koštaju više ili možda ne koštaju ništa. No da se kanim ove patetike, sada ću biti malo suhoparniji i konkretniji; prvi dio ovog filma izlazi još 2013. godine i osvaja svijet jer je s jednom, naizgled poznatom formulom, unio svježinu, unio smisao i težinu u riječi ''horor'' i tako zavrijedio pažnju i poštovanje velikog dijela publike. Uz pokušaj da se ogrebu uz ono što je nesumnjivo postalo jedan od najstrašnijih horora u zadnje vrijeme, reditelj John R. Leonetti, studio koji je stajao iza tog filma i ostatak glumačke ekipe, kreiraju jednu besmislenu i nevažnu obradu vezanu za ''Prizivanja'' - ''Annabelle''(2014), hororac koji se poigravao sa svojim potencijalom što je rezultiralo velikim razočaranjem. Tri godine od prvijenca, Wan kao reditelj ponovo sjeda na rediteljsku stolicu i režira nastavak koji je po izlasku ponovo podigao prašinu, a koji je prethodno imao ubojitu najavu i marketing.

Dramom i emocijama, trodimenzionalnim likovima i napetim, stravičnim trenucima, u ovom filmu se postepeno gradila atmosfera, a i sama radnja, da bi nas ostavio i prepustio jednom strašnom, ali nimalo legendarnom, napetom, ali ne i pamtljivom vrhuncu zbog kojeg sam i bio strpljiv i šutljiv cijelo vrijeme čekajući nešto što će me raspametiti i prestrašiti do kosti; ali kao što sam već rekao maločas, izašao sam relativno razočaran iz kina. Dijelom sam kriv i ja, jer sam možda postavio očekivanja previsoko pa sam se razočarao u ovu jednu tačnu, matematički izračunatu i preciznu priču koja je, za razliku od svog prethodnika, znala tačno kako sve treba teći, od uvodne do finalne sekvence, dok je prvijenac nekako bio spontan i slobodan, pa je možda to i glavni razlog što nam se svima uvukao pod kožu i što će ostati pod kožom sviju nas, a i američke i svjetske kinematografije zauvijek. Pošto je nemoguće da ga ne upoređujem, jer je nastavak, ''The Conjuring 2* je vizualno napredovao, uvodeći novi način snimanja i CGI tehniku, što je tako fino oblikovalo priču i fino je ukomponovalo, ali znate ono kad osjećate da nešto fali. Kuhate vašu omiljenu čorbu po ko zna koji put, ali ovaj put ste zaboravili ubaciti nešto što joj je prije davalo taj šmek i taj prepoznatljiv okus - znači nešto fali, ali ne znate šta. Ne znam ni ja tačno šta je falilo nastavku ''Prizivanja'', ali me nije prestrašio do kosti i nije me raspametio. Odlični sporedni likovi(časna sestra koja je vjerovatno i glavni uzrok svih mogućih strahova u publici), odlična gluma(izdvajam posebno Veru Farmigu i malu djevojčicu Madison Wolfe koja je malte ne i iznijela cijeli film), sve na svom mjestu, a opet, po mom mišljenju, nije nikako mogao prestići original. Za razliku od pomenutog originala, ovdje imamo jednu drugačiju porodicu u centru radnje; bez očinske figure, što unosi osjećaj nesigurnosti u samu porodicu, te sama lokacija, što je nekako stvorilo tu ranjivost i disfunkcionalnost i svi potrebni sastojci su bili tu za nešto vanserijsko, a ovako je za mene ''The Conjuring 2'' samo solidno, gledljivo i dobro ostvarenje, koje je više drama nego horor, koje ima svojih zlatnih trenutaka, ali koje je moglo i trebalo, mnogo više. Nije sve tako sivo i nisam ja pesimističan, pa ću bržebolje navesti i neke stvari, između ostalog, koje su mi se i dopale. Ta dramatičnost i sporost, ta razmotavanje klupka i to cjepkanje napetosti i strašnih trenutaka i serviranje nama publici, komadić po komadić, doprinijelo je da cijenim narativnost i stil filma koji ga itekako izdvaja od bilo kakve prosječnosti i svega ispod toga.

Ocjena na IMDb.com mu je trenutno 8,1/10 a na Tomatoesima zavidnih 76%. Trenutno ima više od 107 miliona dolara u kasi, a koštao je oko 40 milliona dolara. James Wan je reditelj filma, koji je poznat i po ''Insidious 1&2'', ''Fast Furios 7'', ''Saw'', ''Dead Silence'' itd.

Umjesto da sam se pravio manje kao mačo-muškarac koji ide sam u kino da se malo isprepada uz ovaj dugoočekivani horor, a više da sam se pravio kao dijete i čekao da izađe ''Finding Dory'', pa tek tad otišao sam u kino da se ranježim i rastopim, onda bi me ovo razočaranje manje boljelo i možda i ne bi ni postojalo, jer je nastalo uslijed gledanja velikog hita u kino dvorani, a ovako ću vam preporučiti ovaj film uz savjet da smanjite očekivanja, da budete zadovoljni sitnicama, kako u vezi filma tako i u životu, i da mi vjerujete na riječ da je ovo dobra stvar, ali dobro nije odlično, tako da...