The Monster - ČUDOVIŠTE 2016 Recenzije filma

Žanr Horor,
Redatelj: Bryan Bertino
Glavne uloge: Zoe Kazan, Scott Speedman, Ella Ballentine
Trajanje filma : 01:31:00
Datum izlaska :   6 October 2016 (USA)

Problematična majka i njena kćerka, veoma zrela za svoje godine, naći će se same usred neke nedođije i suočit će se sa krvoločnim čudovištem.

Ovu godinu sam nazvao jako plodnom za horor žanr, jaku bogatu dobrim naslovima iz ove kategorije i red bi do kraja godine da me nijedan film drastično ne demantuje. Zbog zanimljive premise i trejlera, ovaj film mi je djelovao kao jedan od onih zbog kojih je moje uvjerenje za ovu godinu, ništa drugo nego tačno.

Zbog načina odvijanja radnje i te atmosfere koja ovladava kroz film, podsjećao me na horor sa Emily Blunt iz 2007. ''Wind Chill'', kada djevojka i muškarac ostanu zarobljeni i autu usred zimske oluje i počnu se suočavati sa paranormalnim pojavama koje im ugrožavaju opstanak. Ovdje nema momke i djevojke, nema snijega ni duhova, ali tu su majka i kćer, obje primorane ostati u autu nakon nesreće koju dožive na usamljenoj cesti i umjesto duhova, njima prijeti čudovište. Ono me malo podsjećalo na neke varijacije Predatora, a i onih čudovišta iz britanske horor-komedije ''Attack the Block'', tako da ne mogu mu tu uračunati nikakvu originalnost. Od svega zanimljivog što sam očekivao da će me zadesiti, film je u konačnici samo jedan prosjećan B-hororčić sa dobrim momentima i to je sve. A što mu je oduzelo tu posebnost i šansu da uistinu zasija? Pa pored neke nepotrebne dramatičnosti i patetike, što je izvještačilo samu radnju filma i ubilo našu svaku (emotivnu) povezanost sa likovima, filmu treba dugo da uzleti, a i kada uzleti, bit će to jako slabo za one sa jako slabim živcima i vjerovatno će ga napola ugasiti. O čemu pričam ja zapravo? Može mi filmu prikloniti epitet sporo-izgarajuće priče koja zna šta radi i koja svjesno to radi, riskirajući sa gledateljima iz razloga da sagradi kulu napetosti, straha i terora, međutim... ta kula neće biti sagrađena ni do pola, a već će proletjeti završnica špica, cast, credits i ostalo. Dakle, trebat će vam strpljenje i neka bezuslovna ljubav prema možda samom reditelju ili glavnim ulogama da bi ste se istinski prepustili filmu i dozvolili mu da se poigrava s vašim vremenom. Kad već pominjem uloge, cast i to, Zoe Kazan mi je jako simpatična glumica i bila mi je jako dobra u svojoj ulozi.

Ocjena na IMDb.com mu je 5,5/10, ali na Tomatoesima ima visokih 79%. Bryan Bertino je reditelj filma koji iza sebe ima vrlo uspješni ''The Strangers'', slabi ''Mockingbird'' i evo sada ovaj. Sprema nam nastavak ''Stranaca'' btw. Budžet je iznosio skoro 3 miliona dolara, ali nema podataka o povratu novca odnosno o zaradi na kino-blagajnama.

Nemojte da vas moja kritika pokoleba ako vam se tamo skida pomenuti film jer možda ste vi baš ljubitelj onoga kad se tenzija gradi, gdje se negativac ne otkriva tako brzo i gdje nam se akcione i strašne sekvence serviraju na kašikicu, ali mene ovoga puta takva vrsta hororca nikako nije dojmila i zato je neću srčano preporučiti svim onima koji vjeruju mom sudu.

Ocjena:5/10