The Programm (2016) Recenzija filma

Žanr:  Biography, Drama, Sport
Redatelj: Stephen Frears
Glavne uloge:  Ben Foster, Chris O'Dowd, Guillaume Canet
Trajanje filma : 01:43:00
Datum izlaska :    18 March 2016 (USA)

Irski sportski novinar sumnja da je Lance Armstrong osvojio sedam naslova Tour de Franca koristeći zabranjene supstance i s tom sumnjom će razotkriti pravu istinu.

U neimaštini filmova koje odavno očekujem, pojavi se ovaj, relativno nepoznat film, biografska dramica koja se nije dovoljno eksploatisala, a mislim da je trebala jer obrađuje jednu zanimljivu temu i prezentira je na zanimljiv i tačan način.

Malo ko zapravo ne zna ko je bio ovaj čovjek, Lance Armstrong, američki biciklista koji je sedam puta zaredom pobjeđivao na najprestižnijoj biciklističkoj utrci i koji je, u zatišju svoje karijere priznao da je koristio nedozvoljene supstance koji su mu pomogli da poboljša svoj performans i osvoji medalje. U biti, oko toga se film i vrti; od početka karijere do kraja, kada je na emisiji kod Oprah Winfrey priznao sve za što se počelo sumnjati i tako se oslobodio od života u laži. Čitav film, klimavi scenarij i nedostatak dinamike u kod vrhunca, zasjenio je nevjerovatan performans Ben Fostera koji je svoj talenat davno potvrdio, još u drami ''The Messenger'' sa Woody Harrlesonom, no da je ovaj film uspio izaći u sezoni nagrada, ne bi mu ginula barem nominacija za Oskara. Srčano je portretirao lik čovjeka koji je obmanuo svoju naciju a i mnoge druge te učinio ovaj film zanimljivim i vrijednim gledanja. Mislio sam da će u pitanju bit jedna tipična biografska dramica sa predvidljivim trenucima i, iako možda film nije ponudio nikakvu dozu inovativnosti niti šarenila u ovakvom žanrovskom ostvarenju, ''The Program'' će naići na pozitivan odjek kod naše publike i zasjesti na vrh boljih novih ostvarenja. Sam reditelj nije uspio podići film na neki veći nivo, iako je detaljno donio neke od najbitnijih trenutaka u životu ovog bicikliste te nimalo skromno unio i neku crno-humorističnu presvlaku na jednu tragičnu priču, tako da kažem, pa to u konačnici čini 'Program' fascinantnim i djelotvornim i prije nego zaključim recenziju, moram pomenuti i ime Chris O'Dowd, koji je u sporednoj ulozi vrijedan skidanja kape.

Ocjena na IMDb.com mu je 6,5/10 a na Tomatoesima simboličnih 65%. Film u svjetska kina izlazi tek 18. marta, tako da nema podataka o zaradi trenutno, a čisto sumnjam da će se moći pohvaliti koliko god zaradio. Stephen Frears je reditelj neki velikih uspješnica a i promašaja i u njegovoj karijeri zvučni su naslovi poput: ''Krajica'', ''Philomena'', ''Lay the Favorite'', ''High Fidelity'', ''Liam'', ''Tamara Drewe'', ''Opasne veze'', ''Prevaranti'' i sl.

Ako vas je tematika filma imalo zaintrigirala ili ste već uveliko fan biciklizma i upoznati se sa priznanjem Armstronga svijetu, onda ne bi škodilo da sve to pogledate u komadu, ekranizirano s dozom dramatičnosti i vidne humorističnosti jer ''The Program'' ne razočarava.

Ocjena:8/10