Under the Shadow (2016) Recenzija Filma

Žanr:  Horror
Redatelj:  Babak Anvari
Glavne uloge:   Narges Rashidi, Avin Manshadi, Bobby Naderi
Trajanje filma : 01:24:00
Datum izlaska :     7 October 2016 (USA)

Samohrana majka i njena kćerka pokušavaju da prežive u Teheranu krajem osamdesetih koji je razapet između revolucije i rata dok u njihovoj kući vlada neko zlo.

Opet ja nalijećem na neke tamo ''žlj'' filmove. Riječ je o projektu jordansko-katarsko-britanske produkcije, ali ne nadajte se puno pošto pričaju čitavo vrijeme na perzijskom jeziku tako da oni koji se drže isključivo Holivuda, mogu da zaborave na ovaj film.

Ovaj moj uvod u recenziju možda je nekima izgledao kao da ću u nastavku popljuvati film i proglasiti ga lošim, ali ne bih se ja uopšte upuštao u ovu čitavu niskobudžetno-azijsku priču da me pozitivne kritike i hvalospjevi publike nisu zaintrigirali. Zaintrigiralo me i to što je film debitirao na Sundance film festivalu i odmah potom bio proglašen najstrašnijim hororcem tog festivala. Pomalo poznata premisa; samohrana majka kojoj priroda nalaže da je zapravo ranjiva i labilna iako nam glumi jaku i nepokolebljivu osobu i njena mlada kćerkica koja živi u svijetu mašte, vjeruje u džinove a.k.a šejtane i đavole, voli svoju lutku više nego bilo šta i priča sa nepostojećim likovima. Uz to, tematika filma je smještena u vrijeme ratnog perioda tako da je tlo i više nego pogodno za razvijanje čudnih situacija i iskonskog zla. Ovog puta stvarno je u pitanju revitalizacija djela i imena zlog bića kojeg u islamskoj kulturi i religiji nazivaju džin. Ništa drugačije od onog što nude američki filmovi, dakle đavo, vrag, Sotone, Luciferi i slično, ali sada imate priliku sve to gledati u jednoj mračnijoj, potresnijoj, realističnoj verziji pod okriljem jordanske zastave. Iako nema puno strašnih scena, ono malo što ima odrađeno je sasvim solidno i korektno, ali film se ne bazira na tome da nas prepada svake tri minute bukom i zvučnim efektima, nego da stvori osjećaj nelagode i slijepog vjerovanja da je taj džin toliko stvaran da bi iste sekunde mogao biti i u našoj blizini. Za stvaranje takvog osjećaja i napete atmosfere, zaslužan je pametan scenarij i odlični performansi, naročite glavne uloge, gospođice Narges Rasidi. To vodi do zaključka da ovaj film nije suviše strašan, dakle nije najbolji horor iz ove godine, neće isplivati na površinu onih koji će doći do šireg auditorijuma niti će ostaviti neki jak utisak, ali u svrhu originalnosti, zanimljive radnje i neobičnog pristupa poznatoj tematici, ''Under the Shadow'' će itekako poslužiti. U par momenata, film me neodoljivo podsjećao na ''Babadook'', jedan odličan australski horor kojeg ste vjerovatno gledali.

Ocjena na IMDb.com mu je 7,5/10, a na Tomatoesima odličnih 98%. Film je koštao oko 14 hiljada dolara, a zaradio duplo više samo na domaćem tržištu. Babak Anvari je reditelj filma i ovo mu je dugometražni debi, s obzirom da je radio samo kratke filmove do sada.

Posve drugačiji pristup ovom žanru koji je bio i više nego dobar, nikako plitak i površan, a u svakom slučaju slojevit i pametan, pa prema tome ''Under the Shadow'' je uspješna internacionalna suradnja kinematografija. Takođe sam stvorio i utisak, gledajući film, da bi ovako izgledao i neki bh. horor, samo da naši reditelji imaju više para za realiziranje svojih i tuđih ideja.