Unfriended / Cybernatural / Bez prijatelja (2015.) Recenzija

Žanr Drama, Horor
Redatelj: Levan Gabriadze
Glavne uloge:  Heather Sossaman, Matthew Bohrer, Courtney Halverson
Trajanje filma : 01:40:00
Datum izlaska :   30. 4. 2014.

Grupa prijatelja se uvezala online i pričaju preko Skypea, međutim njihov razgovor prekida čudna pojava koja ih tjera da čine samoubistva zbog grešaka iz prošlosti koji su učinili.

Još kad je izašla najava, mislim da smo svi bili poprilično nabrijani da vidimo jednu novu vrstu horora, nešto kao found-footage, ali ovoga puta radnja se čitavo vrijeme dešava na dekstopu računara kada u razgovor bliskih prijatelja upadne jedna nepoznata osoba koja se predstavlja kao Laura Berns, djevojka koja je izvršila samoubistvo nakon što je osramoćena na društvenim mrežama.

Izašao je još u aprilu i ne znam zašto je trebalo tako dugo da ga puste onlajn ali kad je već tu i prije predstojećih obaveza, iskoristio sam priliku da ga pogledam sa prijateljima a poznavajući naš mentalitet, horori i komedije najbolje okupljaju društvo. Dakle, radnja se vrti oko šestoro prijatelja koji pričaju preko skype međutim shvate da im se pridružio nepozvani gost koji će uskoro otkriti svoj identitet i početi igrati igru s njima. Smrtonosnu igru, naravno, s obzirom da gledamo horor. 'Unfriended' ili kako još nosi naziv 'Cybernatural' je jedna dobro izgrađena priča, puna misterije koja se ne otkriva tako lako i donosi napetost iz minute u minutu i koja je više jeziva nego strašna i više zanimljiva nego šokantna ali vjerujem da će svima biti prijatno iznenađenje kada se upuste u čitavu priču. Uglavnom, poenta filma je da na jedan zastrašujući način donese pouku o opasnosti socijalnih mreža i zloupotrebi istih i bez obzira što izgleda apsurdno sa samim krajem, film bi trebali pogledati svi i usvojiti univerzalnost onoga što želi reći jer govori na dobar način, a uvjerljivost performansa čine je još boljom. Sviđa mi se efektivnost filma i to što je obratio pažnju ne detalje i iako se čini jeftinim i osrednjim hororčićem, mislim da je daleko više, pa mogu slobodno reći i horor nove generacije koji ostavlja jak utisak. Prije možda godinu dana, imali smo jedan sličan film, doduše nešto više kao triler, sa Elijah Woodom i Sashom Grey(da tom Sashom) a koji nosi naziv 'Open Windows', ali to je nešto što se definitivno zaobilazi i ne spominje, no ovaj će se mnogi vjerovatno sjećati s osmijehom jer nam je konačno predstavljeno nešto vrijedno našeg vremena i pažnje. Prvih dvadesetak minuta, pa možda i više, bit ćete prikovani uz njega čisto da vam se ispostave bitne informacije vezane za slučaj djevojke koje se ubila i koja je bitan lik u filmu i da se izgradi potrebna napetost koja će kasnije eskalirati. Nemojte pokleknuti misleći da se radi o monotonom i dosadnjikavom filmu jer sve je a to nije.

Ocjena na IMDb.com mu je malih 5,8/10 a na Tomatoesima 61% Na budžet od 1 milion dolara film je zaradio preko 54 širom svijeta. Levan Gabriadze je reditelj filma poznat po ruskim filmovima 'Vykrutasy', 'Yolki 2' itd.

Preporučujem vam ga iako nije tipični horor i odskače od svega već viđenog noseći sa sobom originalnost i nešto zaista vrijedno gledanja ali s tim da biste trebali spustiti očekivanja i same strepnje za momentima zbog koje ćete gristi nokte i ako to učinite, definitivno će vam se dopasti.

Ocjena:8/10