Manchester by the Sea 2016 Recenzija Filma

Manchester by the Sea(2016)

Žanr: Drama
Redatelj: Kenneth Lonergan
Glavne uloge:  Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler
Trajanje filma: 02:17:00
Datum izlaska:  16 December 2016 (USA)

Jednostavno rečeno Manchester by the Sea nije samo najbolji film koji sam vidio ove godine, već je predodređen da bude najbolji film ovog desetljeća. Kenneth Lonergan piše i režira ovu dramu, koja je osnovni uvid u ljudsko stanje u najgorem i odvratnom ponašanju u najgorim okolnostima. Ovo je samo jedan slučaj u kojem sam sjedio, gledao i bio očaran pričom koju je film imao reci.

Osnovna priča prati Lee Chandler (Casey Affleck) koji je domar u Bostonu. On je iznenada dobio smrt u porodici, njegov brat, Joe koji živi u svom rodnom gradu Manchesteru ga zove da dođe kod njega. On je pozvan tu da brine o stvarima s Joe kada dobije sina, Patricka. Nakon smrti Patrickovog oca.. Prica prati njih dvoje koji shvaćaju da su veza s Patrickom koji je kod kuće u Manchesteru. Lee kao novi čuvar na Joeov zahtjev, on mora odlučiti da li ga zadrže tamo, vrati u Boston sa sobom ili da preda starateljstvo nad djetetom nekom drugim. U toku filma, možemo dobiti malu pozadinsku priču oko Leeove prošlosti i zašto život u Manchesteru može biti los izbor za njega.

Tako da, već sam spomenuo da je ovo najbolji film koji sam gledao u 2016 toj godini i ne samo zbog odlične glume: Casey Affleck je odlično ušao u lika Leea, pokazujući kako je poražen čovjek koje je ostavio sve, nakon turbulentnog braka, i želio biti čuvar Patricka, a odlično je odigrao i Lucas Hedges. Očigledno je da je život za Patricka poprilično los s po događajima pokazanim u filmu, i ne ulazeći u njegov cijeli plot, Lonergan nalazi vremena da prikaze lakše aspekte njegovog života i vidimo da je klinac koji, naravno, samo je izgubio oca, ali još uvijek ima dosta vremena za život, je susta suprotnost od njegovog ujaka Lee-a. Tu je i Michelle Williams, Leeova bivša zena Randi. Dok ona nije centralni lik u filmu, i njen lik na krenu je prilično ograničen, ona i dalje ostavlja snažan utisak. Lenergan je bio nadaren pisac,režiser čiji su talenti cijenjeni u prošlosti, a on je samo znao pisati. Ni u jednom trenutku dok sam gledao film nisam dobio utisak da je napisano na stranici za scenario, onda uvježbana gluma, onda pucano na filmu, onda urađeno na kompjuteru prije nego je stavljeno na ekran preko projektora. Izgledalo je kao pravo, iz stvarnog života situacije koje bi se mogle dogoditi u bilo koje vrijeme bilo gdje. To je ne samo jedan od najboljih scenarija godine, ali je možda najbolji napravljeni scenario od Aaron Sorkin još od radan na Društvenoj Mreži 2010 godine. Onda sam se prisjetio na Sofijin Izbor 1982 gdje imamo mirniji karakter, ili u slučaju Manchester u kojem bi Affleck to mogao biti. Jednom kad dobijete tu scenu, film odmah mijenja iz velike drame u tragediju. Ozbiljno, ovo je moj jedino upozorenje o filmu, iako je drama i prilično komičan Back i četvrti koja ide da film Cini vrlo zabavnim i gledljivim, pozadinsku priču koju smo dobili s Lee je poražavajuća i jedna od najtužnijih scena u bilo kojem filmu, i to zauvijek mijenja naše percepcije Leea. Naravno da neću ovdje reci šta je pozadinska priča....

Stvarno ne postoji ništa da se žalite, Neki su rekli da je film predug, i sigurno ne vise od dva sata dug. I naravno, sadržaj može biti bolan za neke, ali mislim da je ovo film koji je tabao da bude nešto vise od dijela karijere filmaša, al to je film koji bi mogao ponovo gledati kad god imam smrt u obitelji. Naravno, to pokazuje puno tragedije i ima vrlo realne prikaze ljudskih emocija. Napravljen je savršen balans, a to je onaj koji svi u stvarnosti trebamo gledati.

Ocjena 9/10

Manchester by the Sea