American Pastoral 2016 Recenzija Filma

Redatelj: Ewan McGregor
Glavne uloge: Ewan McGregor, Jennifer Connelly, Dakota Fanning
Trajanje filma: 01:48:00
Datum izlaska:    9 September 2016
U kinima od :    Hrvatska 23.03.2017.
                            Srbija    30.03.2017.

U klasi Reunion nakon mnogo godina susreću se dvoje starih prijatelja i prisjećaju se sretnih dana kad su išli u školu i da je stariji brat jednog od njih dvoje legenda. Seymour Lev (Ewan McGregor) je zvijezda tijekom srednje škole, iz koje ima i nadimak "Šveđanin", veliki sportaš, popularan student, imao je naizgled savršen život. Oženio je kraljicu ljepote Dawn Levov (oskarovka Jennifer Connelly), kojoj je bio ne samo vjeran prijatelj, a ona je bila suptilna žena spremna suočiti se s problemima. Zajedno su kupili kuću, dobili kćer i Šveđanin je preuzeo očeve tvornice za ženske rukavice. No, kako je priča otišla? Počinje priču o odanosti neizmjerne ljubavi prema djetetu koje nikada ne postaje veliki čovjek.

Prica je smještena u 60-ih godina prošlog stoljeća u malom mirnom mjestu u New Jerseyju. Šveđanin doživljava američku idilu ima dobar ugled i poštovanje susjedstva. Njegova kćerka ima dobar odnos, iako je njezin lik jedinstven, jer stidljiva Merry (Hannah Nordberg) neprijatelj s drugom djecom, a posebno muca. Njen razlog za neuspjeh nikada nije pronađen, to također ostavlja mogućnost da to čini svjesno, kako bi izbjegla sukob sa savršenosti njezine majke. Od svojih roditelja i njihove tvrdnje, razlikuje se mnogo više nego sto bi itko mogao pretpostaviti.

U pubertetu (njezinu izvedbu konačno preuzima Dakota Fanning) i počinju Merryini izleti na demonstracije protiv rata u Vijetnamu i mlada buntovnica će imati sukobe s pokornim roditeljima. Dawn i Šveđanin odjednom svoju bebu ne prepoznaju, ne znaju koji joj savjet dati, a ona pak krivi njihove osnovne vrijednosti.

Nakon napada na poštu, gdje lokalni radnik umire, obitelj je podvrgnuta ispitivanju i pretraživanju kuće, ali draga kćer nestaje. Dawn Šveđanin ne vjeruju u tvrdnju da njihova djevojčica može ubiti čovjeka, osim možda da joj je neko namjestio. Na kraju, njihovi se pogledi razilaze, cak i uža obitelj djevojke lomi štap, otac ostaje u borbi za nevinosti izgubio je svoj mir, a mi smo promatrali bespomoćnu ljubav za kćerku i raspadanje bivšeg savršenog života.

Phillip Roth osvojio je Pulitzerovu nagradu kao jedan od najznačajnijih američkih romana iz 1998 godine. Scenarij koji prenosi John Romano. Rad na njegovoj filmskoj adaptaciji čekamo dovoljno dugo, međutim, i izvorno je bio bačen jer glumci i redatelj su napustili projekt, samo Jennifer Connelly se vratila. To je ujedno i redateljski debi Ewan McGregora. On je uzeo tu poziciju s hrabrošću, jer priča i stil umjetničkog djela nije lako napraviti da razumije masa gledatelja.

Uloga oca obitelji McGregor igra savršeno, ispravno, iskreno, pošteno i osjetljivo. Connelly, ulogu ljubavi majke, a kasnije je žena samo izvana jaka, ali izolirana u disfunkcionalnom braku znajući da je vjerojatno podigla ubojicu. Dakota Fanning je (srećom) jedan od rijetkih slučajeva dječjih zvijezda da izdrže napad slave, ona postaje odrasla osoba i glumica na koju treba računati. Osim toga, lice joj je na mjestu, savršeno upravlja ravnodušnim izrazom lica, sprdnja nad "siromašnim" roditeljima. Nadopunjavanjem muzike Alexandre Desplat u nekim trenutcima izrečeno je drugačije.

Ovaj filma nam može dati mnogo pitanja. Koliko mi volimo nasu djecu? Mi ćemo uvijek vjerovati da su dobra biča, i da nikoga ne bi ubili.??? Možemo osloboditi roditeljsku ljubav, jer će i sama ici naprijed?? ili će im greške uvijek biti krive dok ih ne unište?? i koliko stvarno možemo upoznati ljude u svom susjedstvu, naše roditelje, nasu braću, životne partnere ili djece koje smo sami donijeli na svijet?

Mnogo "bolesti" filma temelji se na knjizi nacrta, na primjer, određeni tempo ili nezavršenost nekih priča. Ove probleme ne mogu pobijediti ni pisci, ali to je najmanje problem. Film pokušava zadržati vjernost poznatog i hvaljenog romana. Film je zanimljiva drama s promjenjivom atmosferom i vrlo jakom pričom, ali ukupni dojam mi je prilično zbunjen.

Ocjena 7/10

American Pastoral

Trailer: