Recenzija Filma

Žanr:  Biography, Comedy, Drama
Redatelj:  Marc Rothemund
Glavne uloge:  Kostja Ullmann, Nilam Farooq, Ludger Pistor
Trajanje filma: 01:51:00
Datum izlaska:   26 January 2017
U kinima od :     Srbija    30.03.2017.

Saliyi (Kostya Ullmann) je još kao dijete je bilo u hotelu s pet zvjezdica, i sanja o tome da postane hotelski zaposlenik. Međutim na kraju školskog studija čovjeku se događa problem s mrežnicama na ocima, liječnici mu ne mogu pomoći i mogu mu spasiti da vidi samo 5%. Sad on vidi samo nejasne siluete i može citati samo velika slova kada ih gleda kroz snažno povećalo. Saliy ne odustaje. Kad ga veliki hoteli odbiju za pripravnika, on prestaje pisati o svojoj sljepoći, razvija pamćenje i pažljivo oponaša. Ne spominjući nikome svoju slabovidost, dobije mesto pripravnika u najprestižnijem hotelu u Minhenu. Odlučan i impresivno uporan, nadmaši sva očekivanja i uspe se provući uz pomoć svog podrugljivog i razboritog prijatelja Maxa (Jacob Matschenz). Međutim kad se zaljubi u Lauru (Anna Maria Mühe), obmana koju je tako pomno isplanirao počinje pucati po šavovima.

Kako napraviti filmove i TV emisije o osobama s invaliditetom? Hollywood u posljednjih nekoliko godina, sve vise stvara traku gdje sljepoća, gluhoća ili paraliza su samo jedan od obilježja likova i identificiraju s tim likovima povezanu priču.

Ovo je vjerojatno najviše progresivni pristup materijalu, ali traži da se radnja razvija u utopijskom okruženju u kojem ti likovi imaju sve mogućnosti za samospoznaju, i gdje nitko nije bez perspektive. Nažalost, cak i pravi svijet bez zapreka u okruženju je još uvijek daleko od univerzalnog, i zato je moguće i potrebno stvoriti film kao nova njemačka tragikomedija koja se temelji na stvarnim događajima iz života Saliya (Kostya Ullmann) koji je godinama skrivao svoju sljepoću od drugih.

Film My Blind Date with Life zagrli strip sliku i ukazuje na to da u cijelom filmu protagonista ne radi ništa da bude zarobljen. U stvari, sve je upravo suprotno. Pogreške u sali će se dogoditi, ali uglavnom slika ne ismijava njegove očajničke napore, i divi mu se kako je lukav momak oslanjajući se na svoju izvrsnu memoriju, temeljitu obuku i podršku sestre i nekoliko prijatelja. Međutim, on ne koristi tuđe ljubaznosti kao ljubav - prijatelji Salija gdje on njima daje vise nego oni njemu.

S moralnog stajališta, film je pažljivo procijenjen, iako je slika obožavatelj lika, ona priznaje da varanje nije dobro, i kažnjava Saliya kada u svojoj "igri" ide predaleko. Osim toga My Blind Date with Life ne predstavlja čovjeka i nadčovjeka i prokazuje da cak i njegovi impresivne sposobnosti imaju granice koje ne može prevladati. Dakle, film je vrlo pozitivan.

Međutim, duhovite, dobroćudne i dirljivih scena u filmu je mnogo vise nego tužnih, a ovaj film može i potaknuti vase svakodnevne uspjehe ili samo poboljšati vase raspoloženje. U My Blind Date with Life postoji i romantična crta, ali to očito blijedi u usporedbi s jakim prijateljstvom Saliyi i Maxa. Uostalom, djevojka protagoniste pokušava održati i Maxa da je upućen u sve njihove tajne, tako da prijateljstvo Saliyi (Kostya Ullmann) puno poštenije od njegove ljubavi.

Ocjena 7/10

Mein Blind Date mit dem Leben

Trailer: