Večera - The Dinner 2017 Recenzija Filma

Trajanje filma: 02:00:00
Datum izlaska:    10.02.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :    5 May 2017 (USA)
                    B i H   25.05.2017
                    Hrvatska 25.05.2017
                    Srbija    25.05.2017

Oren Moverman ponovo surađuje s Richard Gere u filmu The Dinner, nova drama s komicnim elementima, prilagodbom romana nizozemskog autora Herman Kocha. Oren Moverman je jedan od reditelja i scenarista na kojeg Hollywood i indie svijett itekako racuna. On iza sebe vec ima nominacije za Oscara za orginalni scenario za ratnu dramu The Messenger 2009 koja govori o mladim vojnicima koji javljaju vijest robini poginulih, koju je i sam rezirao, također ima i dobro zapazene autorske projekte The Rampart 2011 i Time Out of Mind 2014 u kojima je ponovo ozivio karijeru Richarda Gerea kroz atipaticnu i totalnu deglamurizaciju, te ima i nekoliko scenarija za naslove koji privlace paznju kritike i publike. Radio je i na biografskim filmovima na muzicke teme Love & Merxy 2015 i Im Not There 2007.

Film je uglavnom postavljen tokom događaja jedne posebne, visoko napunjene veceri, a strukturiran je koristenjem razlicitih tecajeva vecere, od aperitiva do deserta, sireva i sl. Prvo smo se upoznali s likom (Steve Coogan), Paulom koji ima lagani, ali lagano zagrijan razgovor sa svojom suprugom Claire (Laura Linney) o izlasku na veceru s njegovim bratom i zenom. (Richard Gere) igra ulogu kongresmena Stan Lohman, Pavlovog brata, s kojim se sastaje za vecerom, zajedno s svojom partnerkom Katelyn (Rebecca Hall). Mjesto je pretenciozno, tip top objekat u blizini, jasno mjesto gdje se Pavao osjeca potpuno izvan svoje zone udobnosti. Kako obje stranke dolaze, uskoro cemo otkriti da sve nije sasvim kao sto se cini, s incidentom koji ukljucuje i njihove sinove koji su pocinili strasan zlocin koji nam reditelj daje u flashbackovima, je takošer na izborniku za vecerom. Hrana se kuha dok prica napreduje, a ta prica o moralnosti vidi borbe snaga koje se onose za stol.

Prvo izdanje uz The Dinner je da ne mozete tacno odrediti kakva vrsta film pokusava biti. Ocito se prilagodio mnogim izvornim materijalima, Kochovom romanu iz 2009 godine, ali s temama koje su vrlo relavantne u politickoj i drustvenoj klibi 2017te godine, film pokazuje rano obecanje,ali vise puta komplicira postupak. Ravnopravna prica o veceri pomijesana je s prevelikim brojem flashback sekvenci koje su kljucne, i koje ukljucuju oba sina. Gereova politicka figura koja zeli biti bezuspjesna, zeleci se drzati ravnog puta, zeljela je da njegove osobni interesi dođu na prvo mjestu u svojim profesionalnim teznjama, dok njegova egoisticna nova zena zeli potpuno suprotno. Onda tu je Paul i Claire koji mogu imati probleme mentalnog zdravlja, od kojih jedno cuva tajne o drugog. Naravno, sve to dolazi tokom vecere. Zazim tu je i proslost djetinstva Pavla i Stana i prethodnog odnosa s odraslim, koja se također ubaci u mjesavinu za kuhanje.

Jedna minuta The Dinner ima sve ukuse dobre drustvene drama i price o moralnosti, ali onda se razvija kao crna komedija, osobito tokom svojim klimatskih scena, i nista od toga zapravo ne funkcionira. Nastupi su prilicno dobri, osobito Coogan, koji glumi Pavla kao mucenu dusu koja se bori protiv njegovih unutarnjih demona, ali ostali su svi nevjerojatno neponovljivi na toliko razlicitih nacina.

Film me ostavio osjecajima kao sto su Paul i Claire u toj prvoj sceni - malo gladni za necim sto u konacnici nikad ne dolazi, i nedostatak interesa za povratak da provede vrijeme s bilo kojom od tih dusa u skorije vrijeme. Rezultat je dvosatni film za koji imate osjecaj da traje dvostruko više od te duljine, s ogromnim dijelovima meandrirajućeg materijala koji gotovo ništa ne služi pripovijedanju i koji preživljava isključivo na snazi ​​njegovih izvedbi.

Ocjena: 5/10

The Dinner

Titlovan Trailer: