Churchill (2017) Recenzija Filma

Trajanje filma: 01:45:00
Datum izlaska:    02.06.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :    2 June 2017 (USA)
                    B i H   15.06.2017.
                    Hrvatska 15.06.2017.
                    Srbija    15.06.2017.

Većina slika Winston Churchill simbolizira njegov nadimak, Lav Britanije. Nepobitne jedna od najslikovitijih figura posljednjih 150 godina, bio je volumen članaka, knjiga i filmova koji dokumentiraju njegovu važnu ulogu u toliko mnogo trenutaka koji su oblikovali naš suvremeni svijet. Redatelj Jonathan Teplitzky (The Railway Man) and pisac Alex von Tunzelmann odveli su nas iza javne fasade i osobne sumnje i strahove ... čak i doslovce u njegovu spavaću sobu.

Brian Cox preuzima ulogu Winston Churchill, čini mi se da jako uživa u toj ulozi. Snimio je mnoge fizičke osobine i pokrete, a dodatno njegovoj glumi pomogla je Miranda Richardson kao Clemmie Churchill, jaka i marljiva žena iza velikog čovjeka. Cox je oduvijek bio ugledni glumac, ali ovo je jedna od rijetkih uloga gdje stvarno iskorištava svoj ogromni talent. Većina čovječanstva u "Churchill" dolazi iz Coxove izvedbe i načina na koji on uhvati oluju u Churchillovoj duši.

Većina filma odvija se u četiri dana do 6.Juni 1944 invazijom Savezničkih snaga u Normandiji, naravno poznat kao Dan D i Operation Overlord. U to vrijeme Churchill je imao skoro 70 godina, a ono što vidimo ovdje je muškarac koji se bavio između prošlosti i sadašnjosti dok je bio obučen u skoro paralizirajući strah koji proizilazi iz debakla Gallipola 1915. godine. Nalazi se kao žestoko suprotstavljen invaziji u Normandiji, iako je većina dokumentacije pokazala početni otpor (1941.-43), a on je bio potpuno na brodu do tog vremena.

Iako je sat koji ide kroz film vodi do invazije, to nije ratni film sam po sebi, već je zavirio na ljudsku stranu vodstva u vrijeme krize. Zapitajte se biste li mogli lako naručiti desetke hiljada mladih vojnika kako bi se suočili s klimatskim pokoljem, pogotovo nakon što ste 29 godina ranije doživjeli takve tragične rezultate koji su još svježi na savjesti.

John Slattery ("Mad Men") igra generala Dwight Eisenhower, vrhovnog zapovjednika savezničkih snaga, a on se više nego drži svoje scene s Coxom / Churchillom. Julian Wadham glumi Bernard Montgomery, spartanski general. Bio je nad svim savezničkim zemaljskim snagama i prihvatio Njemačku predaju 1945. godine. Uzimajući ulogu britanskog terenskog maršala Jan Smuts je Richard Durden. Imajući nezahvalan posao pokušaja da Churchull ostane na pravom putu, Smuts je bio jedina osoba koja je potpisala mirovne ugovore za oba rata Prvog svjetskog rata i Drugog svjetskog rata, a kasnije je osnovao Savez naroda. James Purefoy čini jako lijep posao kao kralj Georgea VI, a Ella Purnell sjaji kao Churchillov sjajni novi tajnik.

Najbolji su prizori između Winstona i Clemmieja, i oni gdje drži svoje izuzetne govore. S vremena na vrijeme film se kreće u gotovo karikaturni način, ali uspijeva se vratiti zahvaljujući savjetu i mudrosti dviju jakih žena.

Ocjena: 6/10

Churchill

Titlovan Trailer: