Borg McEnroe - Borg/McEnroe (2017) Recenzija Filma

Trajanje filma: 01:47:00
Datum izlaska:    06.09.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :     24 October 2017 (USA)
                    B i H   28.09.2017.
                    Hrvatska 28.09.2017.
                    Srbija    28.09.2017.

Kada govorimo o velikim likovima svjetskog tenisa, nemoguće je ne spomenuti Björn Borga, Švedske zvijezde koja je igrala u više od 90 turnira tokom njegove uske, ali plodne karijere. Iako je Borg bio običan, formalan i tih, dok je njegov kolega John McEnroe u svakom pogledu bio nepošten, eksplozivan i jednostavan, McEnroe se brzo popeo na vrh kako bi postao glavna prijetnja Švedskom teniseru. Rezultat sudara tih bijelih sportskih titana je glavna tačka filma "Borg / McEnroe: The Movie", predstavljajući kao integralnu biografiju susreta i života.

Historija nas je odvela u 1980tu godinu, ali i Wimbledon turnir. Björn Borg (Sverrir Gudnason), nesumnjiv broj jedan u ovom trenutku, suočava se s pritiskom da bude u mogućnosti osvojiti svoj peti uzastopni turnir, čime bi obilježio jedinstveni historijski presedan. Borgova se sigurnost počela pomalo mrviti, dok lik Johna McEnroea (Shia LaBeouf) dobiva snagu. Nestabilni švedski prvak doživjet će najnižu emocionalnu tačku, dok će eksplozivni McEnroe, sa svima protiv njega se pripremiti za najvažniji trenutak svoje karijere.

Priča putuje kroz dvije vremenske linije: prošlost i sadašnjost. Ova privremena igra artikulirana je u funkciji objašnjenja konstrukcije lika u oba sportaša: jedan introvertan i očigledno bez osjećaja, a drugi eksplozivan i nasilnog stava. Prošlost je povezana s turnirom i njegovim razvojem, gdje svjedočimo Borgovom emocionalnom kolapsu, čiji je prolazak kroz slavu i pritisak na njega jedan od najvažnijih kinetičkih elemenata filma.

Ton filma poziva na introspekciju i šutnju. Polagan ritam koji je predložio redatelj Janus Metz omogućuje izgradnju likova kao središnje sidro narativnog okvira, i zahvaljujući stalnoj upotrebi flashbackova vidimo trenutke intimne emocije na obje strane priče. Tu su i likovi koji orbitiraju, protagonisti snage s njihovim parcelama i sukobima, izravno utječu na izgradnju osobnosti igrača koji su u pitanju. Nažalost, rješavanje tih sukoba, i kako oni utječu na Broga i McEnroea banalno je i nedostaje čvrstoće. Sumnja se u to da stvarnost nije bila tako dramatična kao što film predstavlja, budući da čvorovi parcele, nakon što budu prikazani, ne završavaju nigdje.

Oba glavna lika igraju do savršenstva, zahvaljujući virtuoznim nastupima Sverrir Gudnason and Shia LaBeouf, od kojih je drugi praktički napravljen za ulogu. Bez obzira na to što mislite o Shia, njegovo opredjeljenje za bilo koju ulogu uvijek je nadahnjujuće i ovdje daje izvedbu koja tako savršeno kombinira glasno izraženu aroganciju i ledenu odlučnost da on zapravo čini da teško krenete protiv njega. On stvara fascinantan lik pored mirne, hladne i skupljene osobe Björn Borg, koje je izvrsno odigrao Gudnason. Još jedna izvedba koja zaslužuje spomenuti je Stellan Skarsgård, čija je miran odanost zaista pomaže da se film usidri u više ključnih emocionalnih trenutaka.

"Borg / McEnroe: The Movie" ne uspijeva u pokušaju stvaranja održivog sukoba između dva zakletva neprijatelja i predstavlja suparništvo više hipotetski nego činjenično. Ono što je neosporno je čvrstoća kojom je konačni Wimbledon doveden u kino, zbog čega je vrijedno sjediti ispred velikog ekrana kako bi oživio onu monstruoznu i katarzijsku partiju koju igraju dva velikaša svjetskog tenisa.

Ocjena: 3,5/5

IMDB Ocjena filma:

Borg vs McEnroe