Majka! - Mama! - Mother 2017 Recenzija Filma

Trajanje filma: 02:01:00
Datum izlaska:    13.09.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :    15 September 2017 (USA)
                    B i H   28.09.2017.
                    Hrvatska 19.10.2017.
                    Srbija    28.09.2017.

Postava je prilično jednostavna. Dvoje vodećih likova čudesno poznati samo kao “Him” (Javier Bardem) i “Mother” (Jennifer Lawrence), udaju se i žive u izoliranom životu u kući smještenoj usred ničega. Bardemov lik je brilijantan pisac koji se odmaknuo od javnosti kako bi dobio inspiraciju za svoj sljedeći veliki posao. Lawrence portretira mladu ženu koja nastoji stvoriti savršeni dom dok provodi dane u obnovi stare kuće.

Jedne večeri na vrata kuca čovjek imena (Ed Harris), koji tvrdi da je hirurg, koji govori samo da traži mjesto za boravak. Na Mother iznenađenje, njezin suprug poziva stranca da ostane s njima. Ubrzo nakon toga stiže strančeva supruga (Michelle Pfeiffer) koja nije previše ljubazna prema Mother. Zajedno novo pridošli par koji boravi u kući uspijeva učiniti stvari prilično neugodne za Mother, dok se njezin suprug čini nesvjestan promjene atmosfere u kući.

Bez obzira na to šta mislite o ovom filmu, jedna stvar s kojom se svi možemo složiti jest da je to jedan od najčudnijih filmova koji će veliki studij objaviti godinama. To je jednostavna postavka koja vodi do nadrealnog iskustva punog subliminalnih slika i alegorija. Ovaj film nije za one koji traže zabavan horor film.

Najprije sam uživao u nastupima. Oduvijek sam bio obožavatelj Jennifer Lawrence i vjerujem da je savršeno igrala svoj lik. Izrazi su bili istinski, i zaista sam se brinuo kad je bila frustrirana ili uplašena. Jennifer Lawrence je hipnotična jer kamera ostaje na njenom licu većinu filma. Njezine lutajuće plave oči i nevino lice savršeni su za prikaz zbunjenosti i užasa nekoga čije se život krši stvarima koje ona ne može razumjeti. Glumica nam donosi nevjerojatnu izvedbu djevojke koja je ludila u svojoj okolini. Javier Bardem, sa svojim lukavim osmijehom, je jeziv kad muškarac uživa u svojoj narcističnoj slavi. Njegova izvedba daje ekstremni primjer onoga šta bi bilo kad je neko oženjen egocentričnim dominantnim manijakom koji voli samo kada sisa nečiji život. Legenda Michelle Pfeiffer je briljantna kao gost iz pakla. Njezina portretnost neobičnih, grubih i prosuđivanih granica efektivno ostavlja neugodan i jezovit osjećaj.

Kinematografija je također bila sjajna. Aronofsky zaista zna kako postaviti svoje snimke, i to se nije razlikovalo. Savršeno je postavio svaki metak tako da smo se usredotočili na Lawrence i nismo imali pojma šta se događa oko nje. Sve radnje u pozadini bile su prepuštene našim tumačenjima. To je film zadržalo vrlo uzbudljivim i tajanstvenim. U filmu su zapanjujući vizualni i zvučni efekti kako bi vaše oči bile zalijepljene na ekran. Prokleta stara kuća koja izgleda kao da ima vlastiti život, krv prolivena zidovima, tamni misteriozni uglovi, dijelovi tijela koji se najvjerojatnije očekuju, i zlokobni muzički rezultat samo čine nekoliko učinaka koji daju ton filmu. Lawrenceova reakcija na tajanstvene stvari koje gleda dodaje još jedan udarac na zlokobni dojam filma.

MOTHER! je nekonvencionalni horor film ispunjen uznemirujućim slikama što stvara najgore moguće noćne more za ženu koja pokušava odgovoriti na pitanje "jeli zaista do mene?" Aronofsky i oni koji su uključeni u stvaranje ove produkcije ostavljaju mnoga neodgovorena pitanja. Za mnoge će biti vrlo teško izvući neki smisao iz ovog bezumnog tamnog filma dok će drugi uživati u pokušaju da shvate svoju poruku. Je li ova priča san ili je to stvarnost? Nema načina da saznamo.

Oni koji traže konvencionalni horor film s početkom, sredinom i završetkom koji osiguravaju lijepo vezanu priču, možda žele ostati daleko od ove najnovije kreacije Aronofsky. Ovo je produkcija u kojoj mnogi neće uživati, ali za one koji vole pogađati šta su nam filmaši pokušavali dati, to bi moglo biti savršeno zadirkivanje mozga kako bi raspravljali nakon filma.

Ocjena Filma: 4/5

IMDB ocjena filma:

Mother!