Istrebljivač - Blade Runner 1982 Recenzija

Godina: 1982
Redatelj: Ridley Scott
Glavne uloge: Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young
Trajanje filma: 01:57:00
Datum izlaska:    25 June 1982 (USA)

Recenziju filma Blade Runner 2049 (2017) možete pročitati klikom ovdje
Priča je ispričana u godini 2019. gdje je skupina ljudi stvorena kroz bioinzervaciju i nazvana "The Replicants" poslani su na kolonizaciju prostora. Replikanti su stvorili Tyrell korporaciju na čelu s Dr. Eldon Tyrell (Joe Turkel - The Shining etc). Kada su četiri Replikanta koje je vodio Roy Batty (Rutger Hauer - Blind Fury, Batman Begins etc) pobjegli iz jedne kolonije na zemlju, penzionirani policajci specijalizirani za hvatanje replikanata, koji su se zvali Blade Runner po imenu Rick Deckarda (Harrison Ford) bili su dodijeljeni kako bi vratili ovu četvoricu.

Deckardova prva istraga dovela ga je do Tyrella gdje će se susresti sa svojim pomoćnikom Rachael (Sean Young - Wall Street, Ace Ventura: Pet Detective etc) koji je zainteresirao Deckarda. Dackarda u istraživanjima podržava miran i hladan časnik Gaff (Edward James Olmos - Battlestar Galactica and Miami Vice TV Series etc).

U međuvremenu, Battyovi prijatelji koji su pobjegli na zemlju širili su se na raznim mjestima. Oni su uključivali Leon (Brion James - 48 Hours, Tango & Cash etc), Zhora (Joanna Cassidy - Who Framed Roger Rabbit, Chain Reaction etc) i Pris (Daryl Hannah - Splash, Kill Bill etc). Može li onda Deckard uhvatiti sve ove Replikante? Šta se dogodili s Rachaelom koji nikad nije shvatio da nije čovjek? Sve odgovore pronađite u ovom jedinstvenom znanstvenom filmu. --

Nakon što sam gledao ovu neukrotiranu verziju filma, postao sam vrlo sumnjiv. Stvarno mislim da je priča bila previše složena da bi shvatio da sam to gledao prije mnogo godina (definitivno ne kada je film igrao u kinima kad sam bio premlad tada). Dakle, čak i ako sam ga vidio mnogo godina kasnije na kablovskoj televiziji, do sada ga uopće nisam mogao potpuno zaboraviti.

Kretao se vrlo sporo, a nažalost već mi je prilično dosadio nakon prvih 20 ili 25 minuta. Što je bilo iznenađujuće s obzirom na to da je vrlo popularan i visoko ocijenjen i sada, ali pretpostavljam da je popularnost nije bili posljedica tempa, već više prema jedinstvenoj priči i dobrim specijalnim efektima u to doba. Podsjetnik da je to bila 1982 godina i ovo je film za kojeg mislim da ima vizije budućnosti koje su bile prilično dobre (iako bi neke vizije bile pred vama i za 2017tu godinu, što je 2 godine od vremena iz filma).

Unatoč tome što se film smatrao vrlo stiliziranim filmom, a kasnije je i zaradio ugled kultnog filma, mislim da će opća publika teško razumjeti ili cijeniti duboku filozofsku poruku. Ja nisam ni filmski fanatik niti osoba koja je doista u tim stvarima tako da sam imao izazove za uživanje u filmu (pogotovo zbog sporog ritma) iako ipak volim vidjeti one dobre vizije koje se stavljaju u film. Također sam uživao vidjeti mlada lica nekih zvijezda koji će biti još veće u kasnijim godinama, kao što su Harrison Ford ili Edward James Olmos, pa čak i Daryl Hannah i Sean Young.

Film je režirao Ridley Scott, koji je također režirao komercijalne i kritičke hitove kao što su Alien, Gladiator, The Martian i još nekoliko. Temelji se na romanu Do Androids Dream of Electric Sheep? koji ne napisao Phillip K. Dick još 1968.godine.

Po mom osobnom mišljenju, iako je film predstavio nešto jedinstveno, smetalo mi je da je malo teško jednostavno uživati. Možda se mora vidjeti u punoj koncentraciji zajedno s drugim ljudima koji su vidjeli i mogli razumjeti njegovu složenu priču da bi ga bolje razumjeli. Pogledajmo je li nastavak lojalan svom prethodniku ili je se samo usredotočio na akcijski pristup.

Ocjena: 3/5

IMDB Ocjena Filma:  Blade Runner
(1982) on IMDb