Devet kraljica (Nine Queens/Nueve reinas, 2000) Recenzija

Žanr:   Crime, Drama, Thriller
Godina: 2000
Redatelj:  Fabián Bielinsky
Glavne uloge:   Ricardo Darín, Gastón Pauls, Leticia Brédice
Trajanje filma : 01:54:00
Datum izlaska :    31 August 2000 (Argentina)

Nastavljamo s ljetnom shemom filma tjedna, odnosno da ga recenziraju samo prisutni inkvizitori, što je i u ovom slučaju samo moja malenkost. Kada se ponovo stave u pogon i ona dva neradnika, opet ćete biti izloženi zaraznoj pisanoj gluposti izraženoj bujicama riječi od strane tri inkvizitora istovremeno icon smile Nueve reinas aka Nine Queens (2000)

Uzeo sam mali odmor od stalnih izleta u azijsku (pretežno korejsku) kinematografiju, te hrabro krenuo u istraživanje novih celuloidnih horizonta. Taj smjeli pristup me doveo do Argentine, odnosno filma Nueve Reinas koji je zasluženo film tjedna. Priča se vrti oko dvojice prevaranata Marcosa i Juana koji se spremaju izvesti “prijevaru stoljeća”, sklopiti “posao života”, “one last big job” ili bilo kako drugo bi nazvali radnju i zaplet toliko korišten unutar žanra da je izlizaniji od predizbornih fraza domaćih političara. Uglavnom, naši anti-junaci pokušavaju uvaliti bogatom biznismenu i strastvenom kolekcionaru poštanskih marki, devet raritetnih marki s greškom, poznatijih pod nazivom “devet kraljica”. Marke su naravno kopije, ali tek što pomisle da će bezbolno uspjeti ostvariti svoj naum, jedan za drugim počinju se pojavljivati razni problemi koji ih udaljavaju od već u mislima dobivene pozamašne svote novaca.

Ukoliko ste ranije pogledali neki film koji za glavne likove ima prevarante, znate točno što možete očekivati i od ovoga. Stalne spletke, iznenađenja, prevrati, nadmudrivanja i zanimljivost do samoga kraja. Izvedba je solidna, iako pomalo mlaka, tako da vas film uvuče u jedan svoj mirni ritam, ali konstantno držeći vašu pozornost usmjerenu na razvoj događaja na ekranu. Glavni glumački duo je izvrsno portretirao klasične likove starijeg, okorjelog i nemoralnog prevaranta, te njegovog privremenog mlađeg partnera koji pokazuje neželjene karakteristike za vrhunskog prevaranta poput savjesti i sl. Gluma im je ležerna i prirodna, bez pretjerivanja, tako da djeluju izuzetno uvjerljivi. Tome pridonosi i činjenica da se ne radi o poznatim hollywoodskim glumcima, pa djeluju stvarnije, realnije, iako treba naglasiti da je Ricardo Darin ipak dosta poznato lice (u Argentini) kojega možete susresti u mnogo filmova, a široj publici je vjerojatno najprepoznatljiviji po glavnoj ulozi ostvarenoj u filmu El secreto de sus ojos dobitniku oskara za najbolji strani film 2010.g.

Kao dodatni dokaz kvalitete filma može poslužiti i informacija da je 2004.g. napravljen i remake naziva Criminal s John C. Reillyem, Diegom Lunom i Maggie Gyllenhaal za koji kažu da je isto dosta dobar, ali sam ja stava da remakeove osim u iznimnim slučajevima ne treba niti pomišljati gledati. Bez obzira što tu i tamo neki ispadne gledljiv ili čak i dobar, na ukupnu količinu neinventivnog kopiranog smeća koje se svake godine skoro eksponencijalno povećava, taj broj solidnih ostvarenja je zanemariv.

Zato, ukoliko imate namjeru provesti ugodnih sat i pol vremena pred tv-om uz solidan film s prevarantima koji ne dostiže klasike žanra poput legendarnog The Sting (ipak su Newman i Redford klasa za sebe), ali je sasvim zadovoljavajuće kvalitete, dobro snimljen, zanimljive priče i obrata, svakako pogledajte Nueve Reinas.

Ocjena: 7/10

One thought on “Devet kraljica (Nine Queens/Nueve reinas, 2000) Recenzija

• March 22, 2018 at 7:36 pm