Filmske zvijezde žive vječno – Film Stars Don’t Die in Liverpool 2017 Recenzija Filma

Filmske zvijezde žive vječno (2017)
Film Stars Don’t Die in Liverpool

Žanr: Biografski, Drama, Romansa
Redatelj: Paul McGuigan
Producent: Matt Greenhalgh, Peter Turner
Glavne uloge: Jamie Bell, Annette Bening, Vanessa Redgrave, Julie Walters, Stephen Graham. Leanne Best, Peter Turner, Frances Barber, Kenneth Cranham, Tom Brittney. James Bloor, Isabella Laughland, Gumuliauskas Vaclovas, Suzanne Bertish, Karl Farrer
Zemlja: Engleska
Trajanje filma: 01:45:00
Datum izlaska: 01.09.2017 (svjetska premijera)
B i H 15.02.2018.
Hrvatska 15.02.2018.
Srbija /

Bila je ikona, boginja sa srebrnim zaslonom koja je nekada bila Holivudska kraljica, ali je dugo zaboravljena od strane industrije koja je nekoć držala u visokom pogledu. Bio je momak radničke klase iz Liverpoola koji se bori da je postane glumac. Njihovi su se svjetovi sudarili i rodila se romansa. To zvuči kao savršena ideja za film, epsku veliku romantiku. Istina je da se to doista dogodilo i bilo je daleko manje glamurozno nego što se može vjerovati.

To je 1979. godina i Gloria Grahame (stručno odigrala Annette Bening) pokušava izići iz pozorišta, iznajmljujući sobu u kući u sjevernom Londonu. Peter Turner (Jamie Bell – Fantastic Four 2015) također je iznajmljivač u istoj kući i prvo se upoznaje s Glorijom kad se nađe preko puta nje dok on praktikuje svoje glasovne vježbe. – “Ko je to?” Pitao je svoju gazdaricu. “Svatko je čuo za Gloria Grahame. Bila je u svakom holivudskom filmu.”

To je istina, Grahame je bila “loša djevojka” u mnogim filmovima, vrsta djevojke koja je bila nevolja. Glumila je u “Lonely Place” (1950.) s Humphreyom Bogartom, The Badom i Beautifulom (1952) i The Big Heatom (1953), koja je izazvala seksualnu privlačnost i koketiranje ne samo s njezinim ko-zvijezdama nego i kamerom. Otkrivamo da je industrija loše postupala prema njoj. Filmske zvijezde imaju kratki životni vijek, a ženske zvijezde imaju još kraći životni vijek od muških kolega. Tužna stvarnost je da je to još uvijek u Hollywoodu, ona je više nego često izbačena iz industrije i ostavljena da se sami brani.

Gloria i Peter započinju vezu unatoč njihovoj dobnoj razlici (on ima dvadeset i osam i ona pedeset i pet godina), i čak vodi njenog mladog ljubavnika u Ameriku. U dodirnoj sceni priznaje joj tajnu, da je u prošlosti imao i momke i djevojke. Gloria je daleko od šokiranog, “I ja imam.” Izjavljuje. Činiti se ispravnim za jedno i drugo, oboje trebaju jedno drugo. Ona zahtijeva od njega da je obožava i da je zasipa komplimentima, a mi imamo dojam da je Petar malo mamin dječak. Međutim, nešto dolazi između njih, nešto čega se Gloria boji otkriti Petru dok nije prekasno.

Film započinje dvije godine nakon što su se Gloria i Peter susreli, razdvojili su se, a iznenada on dobiva poziv da ga ona želi posjetiti u Liverpoolu i ostati u njegovom obiteljskom domu sve dok se ne oporavi. Dolazi u kuću s Peterovom majkom (Julie Walters na vrhu). Potporni glumac ovdje je vrlo jak i nitko nije pogrešan ili nedovoljno korišten. Vanessa Redgrave nalazi se u kratkoj sceni kao Gloriaova majka, koja uspoređuje glumicu s Marilyn Monroe, još jednom Hollywoodskom podcijenjenom i zlostavljanom zvijezdom.

Filmske zvijezde žive vječno

Međutim, filmu daju jako puno Jamie Bell i Annette Bening. Oni imaju vrlo snažnu hemiju zajedno i predstavljaju odnos između Glorije i Petra više nego samo bacanje, to je nešto dublje i zrelije od toga. Scena u kojoj njih dvoje plešu zajedno (Bell još uvijek ima poteze), nakon što je raspravljala o subotnjoj noćnoj groznici , lijepa je i nježna bez da je previše bolesno slatka. S vremena na vrijeme pati od proračunskih ograničenja, scene iz Kalifornije i New Yorka ne izgledaju pretjerano uvjerljivo ,tu im je studijska umjetnost, ali čak i kad su prizori malo izgledali i ravni u njihovoj mjeri, dva glavna glumca uspijevaju da održe akciju.

Šteta je da je film FILMSKE ZVIJEZDE ŽIVE VJEČNO izašao ove godine kada smo već imali tako bogatstvo velikih filmova. Imam osjećaj da će se zaboraviti kad dođe do sezone nagrada.  To je film sa srcem i dušom, a Bening je zakasnila za najbolju glumicu Oscara. To je zasigurno uloga koju ona doista prihvaća. Predstavlja Gloriju kao složenu ženu koja je bila flertovana, ranjiva, hrabra, jaka i slaba. Grahame je svakako bila veća od života, a Beningova slika osjeća se autentično i uvjerljivo.

Kao što je to točno naznačila Gloria Grahame, “Mislim da nisam razumjela Hollywood.” Možda je nije ni razumjela, ali McGuigan je uspio predstaviti Grahame na takav način da je razumijemo, uspješno je uhvatio složenosti koje čine ličnost i identitet osobe. Na kraju dana, filmska zvijezda živi daleko nakon što se kredit završi, u životu nema nastavaka, samo završni omot, a zatim izblijedi do crne.

IMDB Ocjena Filma: 6.9/10