Lady Bird (2017) Recenzija Filma

Lady Bird (2017)

Žanr: Komedija, Drama
Redatelj: Greta Gerwig
Producent:  Greta Gerwig
Glavni Uloge: Saoirse Ronan, Odeya Rush, Danielle Macdonald, Jordan Rodrigues, Laurie Metcalf, Kathryn Newton. Jake McDorman, Timothée Chalamet, Laura Marano, Lois Smith, Lucas Hedges, Kristen Cloke. Andy Buckley, Tracy Letts, Stephen Henderson
Trajanje filma: 01:34:00
Datum izlaska: 01.09.2017 (svjetska premijera)
B i H –
Hrvatska 15.02.2018
Srbija 01.03.2018

Nedavno sam vidio Lady Bird , film koji predstavlja Gretu Gerwigov solo nastup kao redatelj. Film kombinira dramu i komediju kako bi ispričao priču o tinejdžeru koji ima duh slobodne duše koja samo želi letjeti. Način na koji Gerwig bilježi faze adolescencije čine ovaj film starijeg vremena iskreniji od dodira. To pokazuje da nije samo dobra glumica, nego i veliki redatelj.

Film ima vizualni stil koji izgleda kao podsjetnik na godine srednje škole. To je pravi portret o tome što znači biti adolescent u bilo kojem trenutku. Protagonist Christine ‘Lady Bird’ McPherson (Saoirse Ronan- Loving Vincent 2017)  je djevojka koja ima tešku vezu sa svojom majkom, troši svoje vrijeme govoreći laži, znatiželjni o seksu i borbi za uspostavljanje vlastitog identiteta. Žudi da uđe na univerzitet kako bi postala neovisna, ali odugovlačenje (tipično za mlade ljude) je čini da odlazi odavde do tamo ignorirajući stvari koje joj zaista znače: njezina obitelj. Ukratko, mlada žena.

Akcija se odvija 2002. godine. Christine, koja se zove Lady Bird, živi u gradu Sacramentu sa svojim rođacima. Kao i svaka djevojka, s majkom, Marionom (Laurie Metcalf), počinje zagrijavati argumente i pokazuje veće poštovanje prema njezinu ocu Larryu (Tracy Letts), koji je bolje razumije. Ima i starijeg brata, Miguela McPhersona (Jordan Rodrigues), s kojim se slaže, iako je diplomirala i još uvijek živi kod kuće, jer nije pronašla odgovarajući posao. Njegov vjerni prijatelj je Julie Steffans (Beanie Feldstein), s kojim dijeli sve tajne svog svakodnevnog života.

U prošloj godini u institutu, Christineov život je kompliciran kada se pobunjena žena i njezina neposredna reakcija sudaraju sa subjektima koji ju okružuju. Živite na vrlo poseban način, doživljavajući prijetnje. Ne oklijeva da preuzme inicijativu i koketira s djecom koju voli, osim što želi doživjeti udvaranje i gubitak nevinosti. Odmakne se od svog nerazdvojivog prijatelja da traži površna prijateljstva koja joj daju popularnost, pretvarajući se da je osoba koja to ne bi trebala dobiti. Iako su njezini zahtjevi odbijeni, ne predaje se jednom od sveučilišta u New Yorku. Kako nema dlake na jeziku, ona slabi beskrajnu vezu s majkom i raspravlja se s nekim od učitelja u katoličkoj školi koju pohađa. Svi ti problemi utvrđuju svoju individualnost.

Lady Bird ne gubi tempo

Ideja koja gradi Christineovu priču temelji se na generacijskim navikama adolescenata (koji se uvijek ponavljaju) i veze koju imaju s majkom. Način na koji ona komunicira sa svojim prijateljima i sa svojom obitelji oblikuje put do preuranjene zrelosti. Vaša budućnost je sadašnjost. Izvrsna izvedba Saoirse Ronana kao Christine je čista ekspresivna vatra, daje karizmu, prenosi raspršene emocije koje se savršeno prilagođavaju opisu scene. Krediti za otkrivanje performansi Laurie Metcalf kao Marion, koja igra strogu i zaštitnu majku s prirodnošću koja me gotovo iscrpljuje.

Ova dramatična komedija, preuzeta iz nezavisnog filmskog kruga, usmjerena je snagom koja nikada ne gubi tempo. Iako nije autobiografski, Gerwig, koja je također napisala i scenarij, izjavila je da ima neka srodstva s onim što je doživjela, zato razmišljamo da je hronika Lady Birda odraz vlastitog iskustva. Njezin je film nostalgičan i mjeren. Svakodnevno ima sugestivne likove i najdragocjenije trenutke pubescencije: seksualnost, ljubav, prijateljstvo, obiteljski odnosi, osobne odluke. Od ovoga ne postoji ništa novo, ali pripisuje se spontanosti u kojoj sam uživao dovoljno.

Ocjena Filma: 3,5/5

IMDB Ocjena Filma:7.7/10