Maria by Callas In Her Own Words (2017) Recenzija filma

B i H –
Hrvatska –
Srbija 13.06.2018.

Desetljeća nakon što je legendarna diva zauvijek napustila pozornicu, redatelj Tom Volf zaljubio se u lik Maria Callas.
Putovao je diljem svijeta i razgovarao s najbližim prijateljima, otvarajući vrata svojih tajnih zbirki koje uključuju više od 400 privatnih pisama i otkriće nikada prije vidljivih fotografija.
“Maria by Callas” je definitivan posao. Voće beskrajnih sati istraživanja, duboko osobni album koji poziva glas nestale dive.

U posljednjih nekoliko mjeseci bio sam vrlo kritičan za francusku kinematografiju za uzimanje konvencionalnih prijedloga, ali moram skinuti kapu s ovim veličanstvenim dokumentarcem kojeg vodi nepoznati Tom Volf, koji se bavi osobnim i profesionalnim životom operne pjevačice Maria Callas, koja veoma dobro funkcionira zahvaljujući arhivskom materijalu koji pokazuje, i ne računa na teške izjave ljudi koji trenutno računaju na njezino mišljenje o glavnom protagonistu (glavnom balastu modernih dokumentaraca), a naravno o važnosti Maria Callas kao operna pjevačica. Ovaj povijesni dokument podijeljen je u četiri akta i epilog, a proizvodnja se poklapa s 40 godina od njezine smrti.

U pozadini je biografski dokumentarac jer nudi materijal od protagonista otkad je bila dijete do posljednjih godina, a kronološki je pripovijedana tim slikama i videozapisima koje su sastavili oni koji su odgovorni za ovaj projekt, budući da redatelj, zajedno s urednikom Janice Jones (koji je radio kao urednik u mnogim kinematografskim ili televizijskim dokumentarcima), okuplja sve ove materijale kako bi različite generacije mogle svjedočiti umjetničkom talentu jedne od najvećih ikona 20. stoljeća, svojim svjetlima i sjene, ali uvijek traže stvarnost koja analizira njezin sentimentalni život ili njezine umjetničke pogreške, a da ta pitanja ne budu središte dokumentarca, ali s velikom prirodnošću jer ima svjedočanstva o protagonističkom vremenu ako izmijenimo i što čujemo njezin glas koji je okružen od veteranske glumice Fanny Ardant koji čita pisma i dokumente napisane od strane Maria Callas.

Mislim da je snimka projekta u pravu, i to je jedan od slučajeva gdje su gotovo dva sata opravdana da bi mogli pristupiti takvom zanimljivom životu, s videozapisima njihovih nastupa u Europi i Sjedinjenim Državama, pokazujući njihov talent i istodobno vidimo njihovu evoluciju i nude nam neke materijale u nekim neobjavljenim slučajevima. Kao dokumentarna znatiželja nastupa sopranistica i španjolski pjevačica Elvira Hidalgo, a među temama koje se odnose na prijateljstvo i sentimentalni odnos s Aristotelom Onassisom, s kojim se nije udala. Među dosjeima koje vidimo u ovom dokumentarcu videa i slike kinematografskog aspekta kao glumica Maria Callas, gdje se pojavljuju među ostalima Pasolini i Visconti.
Odličan dokument od suštinskog značaja za sve ljubitelje filma, ali i za ljubitelje protagonista i onih koji žele uživati ​​u izvedbama za koje je poznata.

IMDB Ocjena Filma:  Maria by Callas