Muzej čudesa – Wonderstruck 2017 Recenzija Filma

Muzej čudesa (2017)
Wonderstruck

Žanr: Drama, Misterija, Obiteljski
Redatelj: Todd Haynes
Producent:  Brian Selznick, Brian Selznick
Glavne uloge:  Millicent Simmonds, Julianne Moore, Cory Michael Smith, James Urbaniak, Damian Young. Patrick Murney, Lauren Ridloff, Anthony Natale, Carole Addabbo, Howard Seago. Brian Berrebbi, John P. McGinty, Mark A. Keeton, Patrick Wiley, Garrett Zuercher
Trajanje filma: 01:56:00
Datum izlaska: 16.05.2017 (svjetska premijera)
U kinima od : 20 October 2017 (USA)
B i H 08.02.2018.
Hrvatska 08.02.2018.
Srbija 08.02.2018.

Ako poznajete adolescenta koja je spreman za korak dalje od filmova iz stripova, to bi bilo sjajan uvod u više emocionalno dramatične i filmske priče. To sigurno ne znači da je najnoviji redatelj Todd Haynes samo za djecu, pa čak i da je usmjeren na tu demografsku sliku. Umesto toga, rijetka je prilika da pratite dvije prijelazne linije priča u dva različita vremenska razdoblja s djecom kao glavni fokus i da imate neke veoma interesantne diskusije nakon filma koji se odnose na, likove, vremena i tehnike filmskog stvaranja.

Pratimo priče dvoje djece koja su odvojena za 50 godina. Iako postoji vremenska granica, sličnosti između njihovih putovanja su mnoge. Svaki od njih bježi od kuće u potrazi za svojim korijenima i identitetom. Oni su oba oštećena sluha i žive slabije od idealne obiteljske sredine. Osim toga, njihovi su koraci prešli mnoga ista mjesta u New Yorku, jer dva muzeja igraju ključne uloge.

Ben ( Oakes Fegley , PETE’S DRAGON ) je 12-godišnjak koji živi u Gunflint, Minnesota. To je 1977. godina kada njegova majka ( Michelle Williams ) umre neočekivano i čudna nesreća mu uzima sluh. Uvjeren u čudnu knjižnu oznaku da je to trag za pronalazak oca kojeg nikad nije upoznao, Ben krene za New York. Rose (izvanredna glumica Millicent Simmonds ) živi u 1927. godini u Hobokenu, New Jersey i opsjednuta je zvukom zvijezde Lillian Mayhew ( Julianne Moore u dvostrukoj ulozi). Rose je umjetničko dijete čiji nadmoćni otac ima malo vremena za nju, tako da se skriva na trajektu i odlazi do velikog grada kako bi pronašla idola – koji je možda blisko povezan više nego što smo prvi put zamislili.

Brian Selznick je prilagodio scenarij iz svog vlastitog romana (napisao je i “The Invention of Hugo Cabret”, koji je bio osnova Scorcesovog HUGO-a ), a neki možda mogu pronaći dvije priče koje su zamršene ili ih je teško pratiti. Međutim, za one koji se povezuju s likovima i njihovim avanturama, to je fascinantna i zabavna vožnja. Redatelj Todd Haynes ( FAR FROM HEAVEN , CAROL ) utemeljio je svoju stručnost u vizualnim stilovima. Ovdje on dobiva dva različita izgleda za odvojena razdoblja. Benov svijet 1977. godine popunjen je poliesterskim i neonskim bojama tog doba, a čak je dobio i prljavi izgled kina 1970. godine. Na suprotnom kraju spektra, Roseov svijet 1927. prikazan je crno-bijelo kao tihi film. Nedostatak dijaloga omogućuje nam da se usredotočimo na njezine izraze lica i govor tijela, koji nam govore ono što trebamo znati.

Muzej čudesa film koji se gleda

Američki Muzej – Natural History igra značajnu ulogu u obje priče, a Muzej Queens je središnji dio finala koji povezuje ova dva dijela za nas. Kontrasti dvaju razdoblja jednako su važni kao sličnosti. Uz put, svako od djece dobiva malo pomoći. Ben se sprijateljuje s Jamieom ( Jaden Michael ) čija povezanost s muzejem i gradom daje Benu poticaj, dok je Roseov stariji brat Walter ( Cory Michael Smith ) također povezan s muzejom i pomaže Roseu na pravom putu. Različiti fotografski stilovi pomažu nam da se lako prebacimo između razdoblja, a puno zasluge pripada kinematografu (i čestoj Haynesovoj suradnji) Edwardu Lachmanu i uredniku Affonso Goncalvesu .

Citat Oscar Wilde, “Svi smo u jarku, ali neki od nas gledaju zvijezde”, snima se kao tema za dvije priče, i doista je to srdačan film sa zanimljivim pripovijedanjem i neobičnim kinematografskim efektima. Kompletni dizajn je nevjerojatan, a posebno je bitan tijekom tihi filmskih segmenata Roseove priče. Istaknuti rezultat Carter Burwell-a također učinkovito prebacuje stilove između priča i razdoblja. Veze koje nas vežu – osnovna potreba za razumijevanje naših korijena – to čini bez obzira na dob i vremensko razdoblje. Ovo je divan mali film koji pruža mnogo toga za razgovor i razmatranje.

IMDB Ocjena Filma: 6.4/10