Novine (2017)
Doušnik
The Post

Žanr: Biografski Drama Povijesni
Redatelj: DSteven Spielberg
Producent: Liz Hannah, Josh Singer
Glavne uloge: Alison Brie, Tom Hanks, Sarah Paulson, Meryl Streep, Carrie Coon. Bruce Greenwood, Michael Stuhlbarg, Jesse Plemons, Bradley Whitford. David Cross, Bob Odenkirk, Zach Woods, Matthew Rhys, David Costabile, Deirdre Lovejoy
Trajanje filma: 01:55:00
Datum izlaska: 04.01.2018 (svjetska premijera)
U kinima od : 12 January 2018 (USA)
B i H 11.01.2018.
Hrvatska 11.01.2018.
Srbija 11.01.2018.

Došlo je vrijeme kada se The Washington Post smatrao više lokalnim novinama. Našta cijela Nacija neće obratiti pažnju i hoće li ikada trebati. Rad je živio u sjeni većih publikacija poput The New York Timesa, a zbog ostavštine koja je iza njega ostavljena Katherine Graham nakon što je njezin muž umro, neki su pretpostavili da The Post nikada neće doista doći do svoje prave mogućnosti. Uz dodatak novog urednika Ben Bradleea 1968. godine, osoblje je pokušalo pronaći načine za podizanje statusa The Posta.

Tijekom kasnog Vijetnamskog rata, The New York Times dobio je veliku pozornost nakon objavljivanja povjerljivih dokumenata o nekim pokrivačima američke vlade, ali su ih zatvorili od budućeg predsjednika Richarda Nixona pod prijetnjom zatvorske kazne. Kad su se ti isti dokumenti pronašli u rukama Washingtona, novinari tamo i šefovi novina morali su donijeti veliku odluku. Objavljuju li ih za svijet kako bi ih vidjeli i riskiraju poslove i živote svih koji rade na objavljivanju, ili ne rade ništa i drže sve mirno. Ovo je bio monumentalno važan trenutak za medije. Unatoč tome što se desio prije nekoliko desetljeća, i danas je vrlo aktualan.

U filmu THE POST , u režiji Steven Spielberga, Tom Hanks (The Circle 2017) glumi Ben Bradlee i Meryl Streep je Kay Graham, suočena s teškom odlukom o tome što učiniti s takvim osjetljivim informacijama. Oni gledaju kako je New York Times kastriran. Osjećaju pritisak kako bi stvari ostale mirne čak i od osobnih poznanika. Ovo je podređenija izvedba za Streepa, koja glumi Grahamu kao ženu koja ne zna na koji način se okreće, i nesigurna je u vlastitim osjećajima čak i kada stvari izgledaju očite.

Nema nijednog velikog prizora za nju s emocijama, bez velikih govora ili monologa ispunjenih suzama, osim jedne s njezinom kćerkom Lally (Alison Brie) … ali unatoč tome ona je izvrsna u ulozi. Čak i Hanks glumi Bradlee prilično ravnodušnim i tihim, hvatajući respektabilan arhetip novinara, a da pritom ne postane karikatura. Ovo dvoje vodi pomoć u ravnoteži pripovijedanja i zadržavaju filmski osjećaj snažnim kada je to potrebno, a da se nikada ne osjeća nad-dramatično.

Ostatak glumci s talentiranim licima kao što su Carrie Coon, David Cross, Bruce Greenwood, Tracy Letts, Bob Odenkirk, Sarah Paulson, Jesse Plemons, Matthew Rhys, Michael Stuhlbarg, Bradley Whitford i Zach Woods. Polovica tog popisa bila bi impresivna za bilo koji film, ali je uočljivo da se neka od tih imena zapravo pojavljuju na više filmova ove godine. Već se smatraju najboljim mogućim potencijalima. Greenwood dobiva veliko vrijeme sa Streepom i drži se kao namjeravan glas opreza sukobljenom izdavaču. Odenkirk također dobiva neke velike scene kao jedan od Bradleeovih agresivnijih muškaraca na ulici. On je otkrivao primarni vod za te vrlo važne dokumente. S ovim mnogim prepoznatljivim glumcima koji dijele ekran, sigurno će postojati i neki koji se čine nedovoljno upotrebljavani ili možda malo previše zanemarivi. Sve ukupno moćni ansambl vrlo dobro komprimira priču i do kraja doista pomaže u podizanju filma do prilično epske – osjećaj razine.

Novine – Doušnik Film koji vrijedi pogledat

Film Novine – Doušnik  je snimljen i završen relativno brzo (da radi se u roku od pet mjeseci, počeli i završili). To je zapravo prilično nevjerojatno da je studio bio u mogućnosti to objaviti na vrijeme. Kao Spielbergov film, on možda nije jedan od najblistavijih zapisa. Definitivno je jedna od njegovih važnijih produkcija, samo ako je za historijsku vrijednost. Ovo je priča koje bi svi trebali biti svjesni i osjeća se osobito aktualnom u današnjoj političkoj klimi.

Došlo je do vremena kada su mediji i novine imali vrlo zastrašujuće obveze da informiraju američki narod. Oni znaju da je vlastita vlast dala veliku pažnju da se to ne dogodi … pa, dovoljno je da vas sve zaustavi. Ovih dana novine nisu tako čitave čitane i definitivno postoji prevelik broj “news” prodajnih mjesta koja tvrde da imaju pravu priču. Ovo je bilo vrijeme kada stvarna priča gotovo nikad nije vidjela svjetlo dana i to je prilično zastrašujuće za razmotriti.

Ocjena Filma: 4/5

IMDB Ocjena Filma: IMDb