Pedeset nijansi slobodniji – oslobođeni – Fifty Shades Freed 2018 Recenzija Filma

Pedeset nijansi slobodniji (2018)
Pedeset nijansi – oslobođeni
Fifty Shades Freed

Žanr: Drama, Romansa, Triler
Redatelj: James Foley
Producent: E.L. James, Niall Leonard
Glavni Uloge: Jamie Dornan, Dakota Johnson, Arielle Kebbel, Kim Basinger, Tyler Hoechlin, Eloise Mumford. Callum Keith Rennie, Eric Johnson, Marcia Gay Harden, Max Martini. Rita Ora, Brant Daugherty, Dylan Neal, Luke Grimes, Fay Masterson
Trajanje filma: 01:45:00
Datum izlaska: 06.02.2018 (svjetska premijera)
B i H 01.03.2018
Hrvatska 01.03.2018
Srbija 01.03.2018

Saga o erotičnoj romansi “Fifty Shades”, napisana od strane E.L. Jamesa, završava na velikom ekranu s ovom adaptacijom posljednje knjige s istim imenom, “Pedeset nijansi slobodniji – oslobođeni”. Ono što je književni fenomen na početku ove decenije dobiva svoje posljednje poglavlje iz ruke redatelja Jamesa Foleyja i predlaže da bude najatraktivnija erotska dramska premijera koja je stigla u mainstream savremene zapadne kinematografije.

Film počinje s nastavkom: Anastasia Steele (Dakota Johnson) i Christian Gray (Jamie Dornan – Fifty Shades Darker 2017) napokon se udaju, pa Anastasia mijenja svoje prezime od Steelea u Gray. Sretni par ide na medeni mjesec i putuje kroz prekrasne krajolike Europe. Bračni život neće biti lagan i vizije budućnosti obje strane odnosa će se sudariti, vodeći par na mogući prekid. Ne zadovoljan time, neprijatelj prošlosti će se vratiti pokušati uništiti život Anastasje i otkriti misterije prošlosti Christian Gray-a.

Koliko je teško govoriti o priči koja se spušta u toliko zajedničkih prostora i čiji su likovi toliko jadni, da je suosjećanje s njima težak favorit za izvođenje. Karakter Anastasia, uspješan i potpuno stabilan, nema sukoba i vrlo je složen za ugađanje s neprestanim i prisilnim naporima skripte da daju dubinu i slojeve. Isto tako, njezini ciljevi u istoriji nikada nisu jasni i, svaki puta, otvara nove parcele koje očajnički traže da joj daju krajnji cilj u širokom narativnom licu, a da ništa ne postane jasno do kraja filma, kada napokon uđe antagonist filma, za koji se slažemo, stereotipan je i glup, čineći nevjerojatne odluke vrijedne zlikovca od četrdesetih godina.

S druge strane, Christian Gray, koji ima manje karizme od kamena, savršen je i zgodan čovjek čija privlačnost kao lik počinje i završava na dva gore spomenuta pridjeva. Njegovi sukobi na traci su mutni i nejasni. Snimke su dobro napredovale, konačno se pojavljuje drama u tijelu milijardera. Ova se priča otvara i rješava za deset minuta, jer film ne ostavlja prostor za bilo kakav razvoj. S obzirom na njegovu neporecivu fizičku atraktivnost, Christian Gray nema milosti i pada u najgore klišeje šarmantnog princa, jer milost njegove “tamne strane” nije preživjela do trećeg dijela i malog sjaja, malo čini i malo stvari.

Pedeset nijansi slobodniji – oslobođeni gdje ništa ne ide glatko

Budući da smo s gospodinom Grayom, interpretacija Jamieja Dornana je neupadljiva i neobična. Osim svojih polu-golih nastupa i njegove dominantne uloge u erotskim scenama, Dornan nema nikakav svjetlosni moment u cijelom filmu. Nažalost, njegov nastup je osrednji i trenuci katarze karaktera ne izazivaju ništa. Dakota Johnson, koja je prekomjerna i iritirajuća, najniža je tačka u rasponu interpretacija. Bez postizanja dramatičnog realizma u bilo kojem trenutku, njegova izvedba potpuno je u skladu sa strašnim pisanjem s kojim su nacrtali njegov karakter. Johnson djeluje tako loše, da čak i njegove intervencije u erotskim scenama osjećaju se lažno i zavaravajuće, što je daleko ispod već vrlo slabe izvedbe Dornana.

Redatelj James Foley u Pedeset nijansi slobodniji – oslobođeni pokušao je iskoristiti pozitivne tačke rada, ograničene na besprijekoran vizualni prijedlog i prekrasna mjesta na kojima se nepregledna priča razvija, uzimajući sok iz osobne pečate sage: erotizam. Ovi slučajevi obiluju cijeli film i izvršavaju se – ostavljajući po strani nastupe – uz audiovizualnu stručnost. Nažalost, oni zloupotrebljavaju resurse video snimka, koji prekida ton filma dovoljno da svake tri ili četiri scene imaju novu erotičnu muzičku sekciju. Nezavisno od toga, atmosfera tih instanci je vrlo dobro stvorena i uspijevaju održati pečat koji je učinio ovu franšizu popularnom.

Ocjena Filma: 1/5

IMDB Ocjena Filma: 4.2/10

4:35 pm