Samo za hrabre – Only the Brave 2017 Recenzija Filma

Trajanje filma: 02:14:00
Datum izlaska:    13.10.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :      20 October 2017 (USA)
                    B i H   26.10.2017.
                    Hrvatska 26.10.2017.
                    Srbija    26.10.2017.

Nisam znao da postoji takva stvar kao Hotshot prije no što sam pogledao ovaj film. Pogledavši pretpostavku Only the Brave, nažalost sam znao kako će to završiti. Međutim, to nije ugrozilo kvalitetu filma. Jedino sam hrabro otpuhnuo, jer je trebalo malo poznati tragični događaj učiniti ga jednim od najboljih karakternih i emocionalnih filmova ikad.

Likovi u ovom filmu nisu nešto savršeni, a casting je bio spot-on. Josh Brolin je dao najbolju izvedbu koju sam ikad vidio od njega. Miles Teller, Taylor Kitsch, James Badge Dale i Jeff Bridges također su bili besprijekorni i potpuno rastvoreni u svojim likovima. I Jennifer Connelly se vratila!

U svakom slučaju, Nazad na likove. Svi oni imaju osobine s kojima se publika može povezati. Bilo kakav dijalog ili događaji koji se pojavljuju su čisti ljudski momenti, i ne osjećaju se na mjestu ili su predvidljivi. Brolin i Tellerovi likovi imaju prave lukove i izuzetno su izraženi. Moja je bitka da se brinete o tim likovima i sjedite u kinu, osjećate se kao da ste s njima i radiš ovaj nevjerojatno opasni, ali herojski posao koji dodaje cijelu drugu razinu u ovu priču o njima.

Kako film napreduje, počinjemo uvidjeti da Teller ima svoj vlastiti podplot koji se pokušava povezati s novom obitelji. Isprva sam bio skeptičan o tome i pitao sam se zašto ovaj lik dobiva puno više vremena od ostalih članova posade i zašto je imao vlastitu podlogu. Ovo radi za film sve zbog rezolucije. Ovo ću kasnije objasniti.

Vizualno pripovijedanje u ovom filmu bilo je fenomenalno, jer vidimo kako su ti šumski požari moćni i te uistinu shvaćamo kako su ti ljudi hrabri, približavajući se vatri. Iako pojedinačno ne poznajemo svih 20 članova posade, jer bi to očito trebalo previše vremena za detaljno razrađivanje, i dalje se povezujemo sa svim članovima Granite Mountains gledajući ih kako rade, interakciju i slavlje. Dvije trećine u filmu, svjesni smo da su svi heroji, a time i ljudi za kojima nam je stalo. Film je izvrsno shvatio taj koncept, a toliko je dodao i emocionalnoj strani priče. I da osjetio sam neke emocije prema kraju ovog filma.

Gledajući nevjerojatne vizualne efekte, i slušajući dijalog tijekom cijelog filma, znao sam da će se dogoditi nešto loše. Došlo je do požara na Yarnell Hillu. 19 od 20 Granit Mountain Hotshots je umrlo. Najsmrtonosnijih požara od 1991. godine. Jedno udaranje munje izazvalo je sve ovo pustošje. To je okrutno. Evo što je ovaj film predstavio:

To je noć prije vatre. Brolin je ljut na Teller jer želi napustiti posadu kako bi se mogao osjećati sigurnije i biti bliže svojoj obitelji. Brolin odlazi kući sa svojom ženom, povezuju se i shvaća kakav je to bio Teller. Sada smo u vatri na Yarnell Hillu, i upravo prije nego što Brolin dodijeli Teller na teren, Brolin popravlja njihov odnos i kaže da će na bilo koji način podupirati Tellerovu obitelj i poštivati ​​svaku odluku koju donose. Tako je Brolinov luk potpun. Zatim tokom idućih 15 minuta, neki nesretni događaj dovode do vjetrovite oluje koja dolazi, Teller jedva da bude spašen, a vatra prelazi i ubija ostalih 19 članova posade. Jednom kad Teller to shvati, uzima telefon i osjetite bol koju je taj lik doživio u ovom trenutku. Brzo naprijed na scenu svih obitelji Hotshots, znajući da će samo jedna od tih obitelji biti sretna kad Teller prođe kroz vrata. U ovom trenutku, rastrgam se. Nakon što Teller otkrije da je živ, on izlazi, a Jennifer Connelly mu se suprotstavlja, počinjem se ponovno rušiti. Svi se bavimo neopravdanom krivnjom u našim životima, ali nikad nisam vidio scenu u filmu koji je tako sjajno obrađivao tu temu.

U tom trenutku osjećao sam se tako emocionalno jer sam proveo cijeli film gledajući kako se pravi ljudi razvijaju u beskompromisne heroje. Iznenadna smrt ovih ljudi dovela je do toga da sam Teller ne osjećala krivnju, već i mi članovi publike s njim. I shvaćajući da je naša krivnja potpuno neopravdana, osjećamo emocionalnu vezu sa svima koji su još uvijek na slici. Naučimo da samo najhrabriji ljudi mogu biti hotshots, i oni se ne boje bilo kakve tragedija koje se mogu pojaviti. I u ovom trenutku znamo da ti ljudi trebaju zaslužiti najveće poštovanje, jer su spasili bezbroj života i da su stvarni junaci s kojima sanjamo sve.

Ono što je učinilo ovaj rad na sceni bio je da smo dobili cjelovit plan koji je posvećen Miles Tellerovom karakteru. Budući da je on jedina posada koja je preživjela taj događaj, taj se dio filma isplati. Na temelju njegova luka tokom filma, znamo da će osjetiti najkrvaviji jer je njegov život koji vodi do toga vjerojatno bio vrlo različit od ostalih članova posade. I vidjevši kako se njegovo putovanje razvija, znamo da će osjećati najveću krivnju zbog tragedije. Zbog toga možemo vidjeti sve obitelji na jednom mjestu i još uvijek osjećati iste emocije kao da je svaki obiteljski život svakog člana Hotshota izbačen vlastitim podskupom. I dalje se povezujemo s tim drugim obiteljima o kojima ništa ne znamo. Vrlo je teško to učiniti, ali filmeri su točno znali kako to skidati, i moram mu dati najveću pohvalu za to.

Ovaj film se povezao sa mnom na duboko emocionalnoj razini, i nadam se da to važi i za mnoge druge. Svi bi trebali vidjeti ovaj film.

Ocjena Filma: 4/5

IMDB Ocjena Filma: