Ubojstvo svetog jelena – The Killing of a Sacred Deer (2017) Recenzija Filma

Trajanje filma: 02:01:00
Datum izlaska: 22.05.2017 (svjetska premijera)
U kinima od : 3 November 2017 (USA)
B i H 09.11.2017.
Hrvatska 09.11.2017.
Srbija 09.11.2017.

Kada postanemo muž i roditelj, odmah razvijamo način zaštite koji nikada prije niste doživjeli. Učinit ćemo sve moguće kako bismo zaštitili našu djecu i suprugu – čak i ako je potrebno, umrijeti za njih. Jedan od najcjenjenijih i maštovitijih filmaša koji danas rade prisiljava nas da razmotrimo zastrašujući scenarij: što ako moramo odabrati jedno od naših članova obitelji da umru?

Pojava čudnog mladica

Yorgos Lanthimos isporučio je najbizarniji i najzanimljiviji film 2016te. godine The Lobsterom. Ovaj put se ponovno druži sa suradničkim piscem Efthymisom Filippouom, iako je ova priča odstupila od mračnog humora njihovog prethodnog filma, umjesto toga imamo neku smisao psihološkog ratovanja kojem nismo prethodno bili svjedoci na ekranu. Lobster bi bio Lanthimov prvi film na engleskom jeziku i vjerojatno je njegov najbolji do sada. Sada se Lanthimos preselio iz Engleske u Ameriku sa svojim drugim filmom na engleskom jeziku, The Killing of a Sacred Deer.

Poznati kardiolog Steven (Farrell) i njegova supruga, oftalmologinja Anna ( Nicole Kidman ), uživaju u gotovo idealnom životu obitelji Murphy. Imaju talentiranu djecu, tinejdžersku kćer Kim (Raffey Cassidy) i mlađi Bob (Sunny Suljic) žive u prekrasnoj, prostranoj kući okruženoj cvjetnim krevetima. Bezbrižan rad kućanstva osigurava strogo podjelu odgovornosti. Njihovi odnosi i intervjui su formalni, gotovo sterilni. Razgovor između njih uglavnom se temelji na činjenicama, samo je nekoliko izražajnih emocija moguće vidjeti na cijeloj slici, čak i ako su likovi ravni.

Karakter je Martin (Barry Keoghan), čudan mladić koji je prijatelj sa Stevenom. Na trenutak, izbjegavajmo ono što se događa. Je li to sin kojeg je dobio tajnim odnosom? Ili čak i ljubavnik? Steven je jednom pomagao Martinovom ocu, koji je umro. Liječnik vjerojatno podsvjesno odbija svoju – nikad nepriznatu – pogrešku, pa dječaku pokušava platiti barem pažnju i povremeno mu daje dar. No, na idiličnoj obitelji, Martin se osvečuje.

Ubojstvo svetog jelena Scripta malo cudna

Nemojte me krivo shvatiti, Lanthimosova niša nadrealna stila uvijek je prisutna u ubojstvu svetog jelena. Skripta je ispunjena jednako Lanthimosovim smiješnim izravnim dijalogom i besmislenom visokom razinom detalja u tom dijalogu. Kao i ovaj, Lanthimosov potpuni nadrealni vizualni uvidi kroz filmove zapanjujuću kinematografiju. Cinematograf Thimios Bakatakis promijenio je svoj stil, omiljenim, što je rezultiralo fantastičnim osjećajem atmosfere i gotovo CCTV osjećajem filma. Osim toga, filmski rezultat lijepo djeluje s vizualnim prikazima u filmu, pogotovo s jednom specifičnom jezivom metaforom. To je daleko Lanthimosova najbolja upotreba zvuka do sada. Sve ovo dolazi zajedno stvoreno u Lanthimos ‘auteur stilu koje sam očekivao u njegovim filmovima.

Iza psiho-osvetoljubivog zemljišta nalazi se priča o preživljavanju i pomirenju, što je za izuzetno uznemirujuće vrijeme u kinu. Osjećamo da se taj poremećaj pojačava dok ton prelazi iz neizvjesne neugodnosti u tamne zlokobne namjere. Redatelj Lanthimos i redoviti snimatelj Thimios Bakatakis savršeno su usklađeni s različitim oštrim kutovima (visokim i niskim) i potrebnim uskim snimkama kako bi naglasili nelagodu i zbunjenost likova.

Osveta poremetila lijep zivot

Farrell i Kidman su ovdje u svom najboljem redu u drugom susretu u godini. Njihovi nastupi su hladni i odvojeni na površini, ali su obilni emocijama u unutrašnjosti. Lanthimos i dalje zapošljava vrlo samostalni stil izvedbe koji podsjeća na kasnije filmove portugalskog redatelja Manoela de Oliveira. Ovaj pristup ima dvostruki učinak: stvara razdvajanje publike i apsurdnost situacije koja se razvija na ekranu, što zauzvrat omogućuje publici interakciju s temama s jasnom perspektivom jer se ne možemo stvarno odnositi na ono što se događa na ekranu.

Ovo nije samo obični film, ali bolje je razmišljati o tome kako se to može vidjeti i jesmo li spremni vidjeti ga uopće. Na trenutak nas može oduševiti svojom izvedbom, a potom frustrirati sporim tempom ili povremenim odsustvom očite logike, ponekad se zabavljati s vrlo okrutnim humorom, ali često možemo tresti glavu zbog onoga što tražimo. Publika postavlja visoke zahtjeve bez da je nagrada stvarno vrijedna.

Ocjena Filma: 3,5/5

IMDB OCJENA FILMA:  The Killing of a Sacred Deer (2017) on IMDb

Titlovan Trailer:

One thought on “Ubojstvo svetog jelena – The Killing of a Sacred Deer (2017) Recenzija Filma

• December 17, 2017 at 11:03 pm
    Permalink

Bas mastovit film od mastovitog filmasa. Pre bi se reklo kako je film bizaran i da nema nikakve maste u njemu, samo ekstravagantno. Ovakve filmove gde roditelj ubija sopstveno dete treba zabraniti. Kakva umetnost, ovo je psiholosko, patolosko, mracno stanje ljudskog uma. Ne, mora postojati neka granica. Ako se ovakav jedan film pusta u bioskopu, ako nema niko da to zabrani, onda se ne sme donositi sud ni o jednom zlocinu, jer ovo je zlocin na tv-u koji ulazi u domove. Zamislite neko dete da pogleda ovaj film slucajno na tv-u, ili slicne?
    Zaista, zaista strasno. Jednostavno, mi ne znamo vise ni sta je masta. Ne secam se kada sam zadnji put pogledao dobar film. Sve mislim mora da je do mene, mora da sa mnom nesto nije u redu, kada mi se nijedan film ne dopada, kada mi smesno nije smesno, mastovito nije mastovito.
    Gledao sam skoro Thor:Ragnarok, ostao jako razocaran vidjenim, a citam svi odusevljeni filmom. Ok, sinteza Thora i Immigrant songa je nesto genijalno, ali film je najobicnija brljotina, klon cuvara Galaksije i drugih slicnih ostvarenja.
    Juce pogledao film “Mother!” i na trenutak pomislio da ovi danasnji reditelji svi koriste istu drogu. Neverovatno je da neko nazove film “Majka” , a u isto vreme, na tako jedan brutalan nacin, obesveti nesto najlepse na ovom svetu.

Izgleda da je onaj koga su zvali ludim, koji polude na trgu u Torinu, nije bio samo lud. Izgleda da je bio i prorok, ali pre svega dobar i pametan posmatrac, jer njegov nihilizam dodje. Kao sto je i tvrdio; drevni su bili njegovi koreni, pusteni u davno vreme, vreme kada su podignuti temelji civilizacije, natopljeni krvlju i zlobom.
    Zasto je toliko krvi, nasilja, ubistava, sexa u filmovima?
    Zato sto je to nase nasledje. Etar naseg uma sapljuskuje veciti strah, koga uzdizu i hrabre samo plime moci. Moc i novac su gajili i podizali covecanstvo od iskona. To je sva snaga, sva nasa istina. Sva ta istorija, podvizi, vitestva, sve je to jedna velika laz, a to ce se vremenom pokazati.
    Zar je moguce da niko danas ne ume napraviti dobar i normalan film? Zar je moguce da je svaki horor na istu foru, da se iznova i iznova snimaju rimejkovi i nema novih ideja? Kopiranje, samo kopiranje. Kopiranje prirode, zivota. Postajemo klonovi, bezdusni roboti, sto to smo bili i u Edenu, samo se vrtimo u krug.

Reply