12 Hrabrih (2018)
12 Strong

Žanr: Akcija, Drama. Historijski
Godina 2018
Redatelj: Nicolai Fuglsig
Producent: Peter Craig, Doug Stanton
Glavne uloge: Elsa Pataky, Chris Hemsworth, Taylor Sheridan, Michael Shannon, Yasmine Aker, Michael Peña. Austin Stowell, Geoff Stults, Jack Kesy, Rob Riggle. Trevante Rhodes, Ben O’Toole, Allison King, Navid Negahban, Laith Nakli
Trajanje filma: 02:10:00
Datum izlaska: 17.01.2018 (svjetska premijera)
U kinima od : 19 January 2018 (USA)
B i H 01.02.2018.
Hrvatska 01.02.2018.
Srbija 15.02.2018.

Film započinje s kratkim prizorima o vijestima o napadu 9/11 u SAD-u. Kao nastavak akcije SAD-a i izbjegavanje budućih napada talibana koji su bili u Afganistanu. Gdje je postala osnova djelovanja nekih velikih terorista poput Al Qaede, tim je pripremljen da se tamo uputi. Kapetan Mitch Nelson (Chris Hemsworth – Thor u MCU, Snow White i Huntsman i sl.) uspio je uvjeriti svoje nadređene da budu raspoređeni tamo sa svojim timom.

Uz 11 članova tima, među kojima su i Cal Spencer (Michael Shannon – Revolutionary Road, Boardwalk Empire TV series “), narednik Diller (Michael Peña – Ant-man, The Vatican Tapes itd.), Milo (Trevante Rhodes – Moonlight), Nelson bili su raspoređeni na lokaciji i napokon su saznali o njihovoj stvarnoj misiji. Tim koji se zvao Operativni odjel Alpha 595 (ODA 595) morao je ići u opasnu zonu ratovanja i dati potporu jednom od lidera milicije u Afganistanu, generalu Dostum (Navid Negahban – Homeland TV serije) u borbi protiv Talibana.

S vrlo opasnom prirodom misije i nepoznatim geografskim terenom, Nelson i ostatak tima morali su podnijeti teške izazove kako bi ispunili svoj zadatak u vrlo kratkom vremenu. Može li cijeli tim to učiniti? Sve odgovore pronađite u ovom filmu ratne akcije.

12 Hrabrih Filmske Recenzije

Prošlo je dosta vremena otkako sam vidio prilično tešku filmsku akciju. I jako sam uživao u ovome jer je imao elemente neke vrlo eksplozivne intenzivne ratne scene, posebno posljednjeg dijela. To je bilo potpuno ispunjeno zapanjujućom izvedbom. I moram reći da je Chris Hemsworth uspio prikazati čvrstog vođu tima u ovom teškom ratu. Pojava nekih članova tima također je bila prilično dobra, iako je većina imala manje udjela pozadine njihovih likova. Fokus pozornosti očito je dobio Nelson, Spencer i Diller (koji su bili prikazani od strane više poznatih glumaca). Jedini drugi član koji je dobio veći dio bio je Milo koji je dao neke kratke zabavne trenutke.

Film je započeo s uobičajenim uvodima karaktera plus pozadina misije koja je trajala otprilike pola sata i bio je dio za koji sam osobno osjećao da je malo dug, ali neophodan. Sekvence akcije kao što sam gore spomenuo bile su prilično dobre. One su podržane nekim dobrim efektima eksplozije, ali uglavnom zbog vrlo dobrih zvučnih efekata. Postojala je i pozadinska muzika koju sam smatrao prilično dobrom jer su dodali element intenziteta tijekom akcije. Čak i jedan trenutak bio je samo tišina za koju sam osjećao da je lijepo stavljena u jednu od scena.

Akcijeske scene su jako dobre

Zapravo sam osjetio da su neke od akcijskih scena imale malo sličnosti sa zaštitnim znakom Michaela Baya, poput slow motion scene helikoptera. Možda je redatelj Nicolai Fulgsig (u redateljskom debiju) bio malo inspirisan njim? Ko zna? Zapravo, bio je film Michael Baya koji mi se također svidio i temelji se na istinskoj priči na Bliskom istoku, odnosno 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi.

U svakom slučaju, mislim da je ovaj film bio prilično zabavan. Bio je to film u trajanju od nešto više od dva sata koji su bili dovoljni da pokriju glavnu priču same misije. Imao je neku dramu i nekoliko zabavnih trenutaka, kratkih emocionalnih trenutaka koji su, kao i obično, malo utjecali na moju djevojku. Također je imao nevjerojatnu ratnu scenu koja je bila brutalna, ali ne i brutalna kao i film Mel Gibson Hacksaw Ridge . Bez obzira na to, filmu je data R ocjena koja bi mogla da znači da nije pogodna za djecu.

Dakle, ako ste u potrazi za filmom o ratnim akcijama postavljenim na Bliskom Istoku i na temelju istinske priče, ovo može biti opcija. Ali ako vam je draža ratna drama koja se isključivo usredotočuje na dramu, a ne na akciju, onda ovo možda neće biti po vašoj želji. Vaš izbor.

Sretno promatranje!

PS: Film se temeljio na knjizi Horse Soldiers koji se temeljio na istinskoj priči koju je napisao Doug Stanton, američki novinar. 12 osoba poslanih u Afganistan doista postoje u stvarnom životu, ali čini se da su imena likova promijenjena da poštuju privatnost.

Ocjena Filma: 3,5/5

IMDB Ocjena Filma: 7/10

Previous articleOblik vode – The Shape of Water 2017 Recenzija Filma