Cartel Land (2015) Recenzija Filmova

Cartel Land (2015)

Žanr: Dokumentarni, Drama
Redatelj: Matthew Heineman
Glavne uloge: Tim Nailer Foley, José Manuel ‘El Doctor’ Mireles, Paco Valencia
Trajanje filma : 01:40:00
Datum izlaska : 3 July 2015 (USA)

Doktor je vođa grupe ”Samoodbrana” koji se bori protiv kartela u svojom mjestu u Meksiku, dok na granici sa Sjedinjenim Državama ratni veteran vodi grupu dobrovoljaca koji pokušavaju spriječiti ulazak na njihovo područje.

Nije me bilo par dana aktivnog iz razloga što sam imao bruku obaveza oko faksa, a ionako ničeg novog nije bilo, tako da mi je ovaj odmor od moje najveće strasti nekako i dobrodošao. Sada je na red došao dokumentarac, po prvi put na mom blogu/stranici i drago mi je da sam se okrenuo ovom žanru koji je posve drugačiji od svega na što smo navikli. Nije da nikad nisam pogledao niti jedan dokumentarac, ali ovakav još ne – jer je riječ o potresnom, brutalnom i važnom dokumentarcu sa uznemirujućim scenama koji ne ostavlja ravnodušnim.

Prije nego što će procuriti online, imao sam priliku vidjeti koliko hvale ovaj film i kako važni za jednog od favorita na predstojećim dodjelama nagrada, a i sama tematika filma me zaintrigirala, pa sam mu dao šansu. Film se bavi, kao što ste već pretpostavili, kartelima koji vladaju Meksikom, svim zločinima koji čine i onima koji im se žele suprotstaviti. Mogli smo samo čuti priče, pročitati novinske članke i pretpostaviti koliko su brutalne ove mafije, ali film sve ono što nismo znali, stavlja na tacnu i servira nam zdravo za gotovo, bez upozorenja i bez milosti. I opet mislim da smo ostali uskrećni za sva njihova ”djela”, jer je filma nekako suviše stavljao težnju na pojedince, tipa na doktora ženskaroša koji važi za heroja nacije jer se bori protiv najvećeg zla u Meksiku, a koji poslije doživljava, pomalo predvidljivu sudbinu, s obzirom na njegov karakter, te na amerikanca patriotu koji se preobrazio iz alkoholičara i narkomana u čovjeka koji po svaku cijenu želi spriječiti prodor proizvoda meksičkih kartela u SAD. Ali i pored toga, imamo uvid u živote žrtava i svih onih koji su u bilu kakvom kontaktu sa ovim zločinačkim grupama, te nam je jasno do znanja stavljena nepravda koja vlada među životima nevinih koji samo žele mir i sreću. Iako odgovara na mnoga pitanja, kreće odjavna špica i nameću se nova: da li se ovi narko karteli mogu ugasiti, da li stoji neka svjetska tajna organizacija iza svega ovoga kao glavni izvor financija jer meksičke vlasti i policajci su malo male sitne zvjerke u velikom lancu ishrane te zaslužuje li čovječanstvo neku kaznu, neku opomenu, jer se pretvorilo u morbidnu nemilosrdnu grupu živućih parazita, uzmemo li u obzir da ovakvih mafija ima svugdje po svijetu i ne samo mafija, nego i terorističkih skupina tipa ISIL-a, koji su zapravo samoprozvana država, Boko Haram i ko zna kakvih sve još ima koji aktivno djeluju. Teško ostvarenje, odrađeno jako dobro koje opet nije za svakoga, za svačiji želudac i svačiju psihu.

Ocjena na IMDb.com mu je 7,4/10 a na Tomatoesima odličnih 91%. Dokumentarci ne mogu računati na neku veliku zaradu, tako da je ovaj zaradio milion i nešto širom svijeta. Reditelj filma je Matthew Heineman koji iza sebe ima još dva dokumentarca ”Escape Fire” i ‘Our Time”.

”Cartel Land” je rijetka vrsta dokumentarca koja ostavlja snažan utisak i pokreće razmišljanja te dokazuje kako je svijet pun uređenih država i civilizovanog društva koji skupa sa životinjama čine jednu nemilosrdnu i nezaustavljivu anarhiju.

Ocjena:8/10